نیشابور رتبه نخست کمک‌ خیرین کرونای استان را دارد
نیشابور رتبه نخست کمک‌ خیرین کرونای استان را دارد
فرماندار نیشابور گفت: در ۶ماهه نخست امسال خیرین این شهرستان ۱۵ میلیارد ریال در حوزه کرونا کمک کرده‌ و در این بخش رتبه نخست استان را نسبت به جمعیت تحت پوشش به خود اختصاص دادند.

علیرضا قامتی دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان نیشابور افزود: قبلا ۲۰ درصد از تست های گرفته شده مثبت بود اما هم‌اکنون این میزان به ۶۳ درصد رسیده که این یک هشدار جدی است و اگر‌ نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی‌توجهی کنیم به آمار ۱۵ فوتی و ۲۵۰ بستری گذشته خواهیم رسید و البته باید اطلاع رسانی خوبی در این‌زمینه صورت بگیرد.
وی با تاکید به نقش تعیین کننده رسانه ها در موضوع کرونا گفت: رسانه ها قوه چهارم هستند و نقش تعیین کننده ای در فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای لازم‌ مبارزه با کرونا را دارند.
وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و همدلی دربین‌ جامعه و مسئولین اظهار داشت: مراسم های دهه فجر را از طریق فضای مجازی و هم به صورت حضوری با رعایت پروتکل ها می توان برگزار کرد.
وی تصریح کرد: طی این مدت ۴۳۰میلیارد ریال تسهیلات به ۴۴۰۰ نفر پرداخت شده است که در این بخش هم نیشابور دارای رتبه نخست استان نسبت به جمعیت است.

۴۱۰میلیارد ریال تسهیلات کرونا در نیشابور پرداخت شد


درصورت عدم رعایت موازین بهداشتی در نیمه دوم بهمن شاهد فاجعه دوباره هستیم


رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: وضعیت رعایت موازین بهداشتی مطلوب نیست و در صورت ادامه این وضعیت پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم‌ بهمن ماه شاهد جهش بیماری و فاجعه دوباره  هستیم.
محسن عظیمی نژاد افزود: موافق تعطیلی بازار و ادارات نیستیم و‌ می‌توان با رعایت موازین بهداشتی فعالیت ها را ادامه دهیم اما تجربه نشان داده متاسفانه این موضوعات رعایت نمی شود.
وی با اشاره به اینکه از لحاظ آماری در نیشابور سنین ۶۰ سال به بالا بیشتر با کرونا درگیر هستند بیان کرد: در نیشابور به ازای هر یکصد هزار نفر ۱۰۵ مرگ کرونایی ثبت شده که این‌آمار در کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۶۷ فوتی است و بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در دی ماه در نتیجه دورهمی‌ها بوده که نشان می دهد مردم در شب یلدا رعایت نکرده‌اند و مسافرت، مراسم ترحیم، مطب ها و بیمارستان‌ها در رتبه های بعدی دلایل به ابتلا یه کرونا قرار دارند.
دادستان نیشابور در این جلسه گفت: همه به خصوص اصناف باید نسبت به اشاعه فرهنگ ماسک زدن اهتمام داشته باشند و فرد مغازه دار اگر ماسک بزند مشتری هم‌می زند و مطالبه گری اصناف برای زدن ماسک توسط مشتریان باید نهادینه شود.
سید محمد حسینی افزود: با وجود انباشت جوانان برای ورزش در باشگاه ها متاسفانه استفاده خیلی از آن ها از ماسک در حد صفر است و متاسفانه در همایش ها و جلسات دیده می شود که افراد حاضر در جلسه به ۴۰ نفر بدون فاصله اجتماعی می رسند، عکس ها در فضای مجازی منتشر می شود و برای مردم این تناقض ایجاد می شود که چطور نمی‌تواند فردی برای پدر مرحومش مجلس ترحیم با حضور ۳۰ نفر در روستا برگزار کند ولی این مراسم‌ها برگزار شده و عکس یادگاری هم می‌گیرند!
وی خاطر نشان کرد: رویکرد برخی شوراها و دهیاری‌های روستاها منفعلانه است و در مقابل تجمعات رویکرد هوشمندی ندارند و موضع سکوت و بعضی وقت ها تایید کننده می گیرند.
وی با بیان اینکه مسئولین باید وحدت داشته باشند یادآور شد: اجتهاد شخصی و نظر سلیقه ای نباید داشته باشیم و باید خودمان را ملزم به رعایت قانون آن هم قانونی‌که رهبری تایید می کنند بدانیم.
امام جمعه نیشابور گفت: ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید تبدیل به فرهنگ شود و  این‌ موضوع زمان‌بر خواهد بود که باید در اطلاع رسانی ها آن را جدی گرفت.
حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی افزود: بر خلاف باورهای دشمنان در خصوص تلفات کرونا در کشورمان با تلاش همه مردم و مسئولین شرایطمان با پیش بینی آن‌ها کاملا فاصله دارد و در همین راستا توسل به ائمه و حضرت زهرا(س) را نباید فراموش کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های شبانه ۶ هزار و ۵۳ خودرو اعمال قانون شده اند.
سرهنگ حسین دهقان پور افزود: در این چارچوب تاکنون ۳۰ خودروی پلاک‌مخدوش شناسایی و توقیف شده و در شب یلدا هم کمترین تردد را داشتیم در حالی که  میانگین تردد ۱۳۰۰ مورد بوده در شب یلدا به ۹۰۶ فقره رسید ولی در عین حال در همان شب  ۲۳۰ خودرو اعمال قانون شده اند.
وی خاطرنشان کرد: پس از بازرسی از واحدهای صنفی از ۱۵۵ واحد تعهد گرفته شد و ۲۲۰ واحد صنفی نیز پلمپ شدند.