شکایت متهمین فساد در شورا و شهرداری نیشابور از  خاتون شرق به اتهام «نشر اکاذیب»
شکایت متهمین فساد در شورا و شهرداری نیشابور از  خاتون شرق به اتهام «نشر اکاذیب»
خاتون شرق - شهرداری و شورای شهر نیشابور به خاطر انتشار گزارش تعلل 20 ساله‌ی پروژه‌ی ساخت میدان‌بار جدید نیشابور، از «خاتون شرق» شکایت کردند.

شهرداری و شورای شهر نیشابور به خاطر انتشار گزارش تعلل ۲۰ ساله‌ی پروژه‌ی ساخت میدان‌بار جدید نیشابور، از «خاتون شرق» شکایت کردند.
بر اساس ابلاغیه‌ی ارسالی به خاتون شرق، دستگاه قضایی نیشابور اعلام کرده که این شکایت با عنوان «نشر اکاذیب» در دفتر دادگستری نیشابور ثبت شده و منتظر آغاز تحقیقات قضایی است.
گزارش منتشر شده در خاتون شرق در خصوص پروژه‌ی تأسیس میدان‌بار جدید نیشابور که در ۲۰ سال گذشته، همچنان معطل مانده، در اولین شماره این هفته‌نامه در ۱۵ فروردین ماه سال جاری انتشار یافته و شکایت شهرداری و شورای شهر نیشابور روز بیستم فروردین در دادگستری ثبت شده است.
کاش شهرداری و شورای شهر نیشابور در اجرای برنامه‌های خود نیز همین‌طور به شتاب و فوریت اعتقاد داشتند و نمی‌گذاشتند یک پروژه‌ی حیاتی که اقلا زیان‌های جانی و مالی ده‌ها میلیاردی برای مردم نیشابور به همراه داشته، ۲۰ سال در خم و چم اداری و بده بستان‌های غیر قانونی، معطل بماند.
این گزارش حاصل تحقیقات مفصل خاتون شرق در باره‌ی این پروژه و گفتگوی گزارشگران این هفته نامه با همه‌ی دست‌اندرکاران آن از جمله شهردار، رئیس و دو تن از اعضای شورای شهر بوده است.
دو سرمایه‌گذار نیشابوری که در این گزارش طرف گفتگوی خاتون شرق قرار گرفتند گفتند که زمین‌های پیشنهادی آنان و سرمایه‌گذاری در این زمینه، به دلیل درخواست‌های غیر قانونی برخی اعضای شورای شهر که جنبه‌ی فساد مالی داشته، با مانع اجرایی مواجه شده است.
بحث تأسیس میدان بار جدید نیشابور از حدود ۲۰ سال پیش و پیش از دوره‌ی شورای چهارم مطرح بوده اما در سال ۸۹ در دوره چهارم شورا با توافق‌نامه‌ ای که بین یکی از سرمایه‌گذاران و شهردار و شورای شهر منعقد شده، طرفین توافق کرده‌اند که این پروژه ظرف یک سال از تاریخ عقد، راه‌اندازی شود.
به گفته‌ی این سرمایه‌گذار، پس از این توافق، فرد یا افرادی به سراغ سرمایه‌گذار رفته و به نیابت از شورای شهر عنوان کرده‌اند که سه هکتار زمین برای اعضای شورای شهر در نظر گرفته شود تا آنها با سرمایه‌گذاری وی توافق کنند و چون سرمایه‌گذار از دادن این رشوه خودداری کرده، توافق‌نامه اجرایی نشده است.
همچنین یکی دیگر از سرمایه‌گذاران که در سال‌های اخیر زمینش مورد توافق شهرداری و شورا قرار گرفته نیز به دلیل مشابهی با مانع مواجه شده و گویا دلیل اصلی کنار گذاشته شدن وی، درخواست یکی از اعضای شورای شهر برای واگذاری مدیریت پروژه‌ به وی بوده که سرمایه‌گذار با آن موافقت نکرده است.
اکنون که شکایت شهرداری و شورای شهر از خاتون شرق مطرح شده، به نظر می‌رسد که متهمین ارتشا و فساد مالی، به عنوان شاکی اقدام به شکایت کرده و تلاش دارند خود را از اتهام فساد مالی مبرا سازند در حالی که خاتون شرق در گزارش خود، صحبت‌ها و اظهارات همه‌ی طرف‌ها را منعکس کرده و وجود ارتشا و فساد اداری و مالی در شورای شهر و شهرداری را به نقل از آنان منتشر کرده است.
شایان ذکر است، خاتون شرق در راستای اطلاع‌رسانی به مردم و شفافیت امور اقتصادی شورای شهر و شهرداری، در شش ماه گذشته تلاش‌های زیادی داشته و شهرداری و شورای شهر نیشابور، به عناوین مختلف از شفافیت مالی و ارائه‌ی گزارش به مردم امتناع کرده‌اند که تفصیل این تلاش‌ها و سنگ‌اندازی‌ها و ممانعت‌های دو نهاد مدیریت شهری در محکمه‌ی مردمی به استحضار عموم شهروندان خواهد رسید.