دهیاران و خیرین روستاها برای  مناسب‌سازی محیط‌های روستایی تلاش کنند
دهیاران و خیرین روستاها برای  مناسب‌سازی محیط‌های روستایی تلاش کنند
خاتون شرق - رئیس بهزیستی نیشابور از دهیاران خواست در مناسب‌سازی محیط روستاها برای مددجویان این نهاد تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس بهزیستی نیشابور از دهیاران خواست در مناسب‌سازی محیط روستاها برای مددجویان این نهاد تلاش بیشتری داشته باشند.
علی صدر در حاشیه‌ی جلسه‌ی مناسب‌سازی روستاها که در بخشداری مرکزی نیشابور برگزار شد گفت: تعداد زیادی از مددجویان بهزیستی در روستاها زندگی می‌کنند و محیط‌های روستایی به شکل سنتی برای زندگی معلولین، امکانات دسترس‌پذیری ندارد.
وی گفت: البته بهزیستی سالانه هزینه‌های زیادی برای مناسب‌سازی منازل مددجویان صرف می‌کند اما معلولین بیرون از منزل نیاز دارند که به محیط‌های مختلف دسترسی داشته باشند که این امر نیازمند تلاش بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها می‌باشد.
وی گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار معلول در روستاهای تحت پوشش بهزیستی نیشابور زندگی می‌کنند که شرایط زیستی، تحصیلی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نامناسبی دارند و باید توجه بیشتری از سوی مردم و خیرین به آنها مبذول شود.
صدر خاطر نشان کرد: در نشست ستاد مناسب‌سازی محیط‌های روستایی و گردشگری که با حضور بخشدار مرکزی، تعدادی از دهیاران روستاها و کارشناسان مناسب‌سازی بهزیستی برگزار شد موارد لازم برای تسهیل دسترس‌پذیری معلولین و سالمندان به امکانات زندگی به دهیاران گفته شد و بخشداری نیز بر تشکیل کمیته‌های مناسب‌سازی در دهستان‌ها و دهیاری‌ها تأکید کرد.
به گفته‌ی رئیس بهزیستی نیشابور، باید شرایطی فراهم شود که معلولین و سالمندان روستایی امکان رفت و آمد به محیط‌های شهری و گردشگری را داشته باشند و مانند سایر شهروندان بتوانند از امکانات زندگی شهری بهره‌مند شوند.
وی گفت: نیازهای متنوع معلولین و سایر مددجویان بهزیستی، بیشتر از امکانات بهزیستی است و خیرین باید رسومات سنتی و مذهبی را به سمت رفع نیازهای مددجویان هدایت کنند تا شاهد حضور آنها در جامعه و برخورداری از شرایط زندگی برابر با سایرین باشیم.