۴۱۰میلیارد ریال تسهیلات کرونا در نیشابور پرداخت شد
۴۱۰میلیارد ریال تسهیلات کرونا در نیشابور پرداخت شد
معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: از زمان شیوع کرونا در این شهرستان ۳ هزار و ۱۹۰ پرونده برای چهارهزار و ۴۰۰شغل جهت دریافت تسهیلات کرونا تشکیل و بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

علیرضا قامتی چهارشنبه در نخستین نشست خبری با خبرنگاران نیشابور پس از شیوع کرونا افزود: نرخ بیکاری در نیشابور  ۹ممیز ۲دهم درصد است و امسال سهمیه اشتغال برای شهرستان نیشابور ۶هزار و ۲۰۹ نفر بوده که ۶۱درصد آن محقق شده و از این میزان ۲هزار و ۳۰۷ نفر در قالب سامانه رصد و یک هزار و ۴۸۴ نفر از طریق کاریابی بوده است.
وی اظهار داشت: امسال میزان اعتبارات شهرستان نیشابور  ۹۰۱میلیارد ریال بوده و پس از ارتقای شهرستان زبرخان بالغ بر ۲۵۰ واحدصنعتی در شهرک صنعتی خیام از حوزه نیشابور خارج شد و برای ایجاد زیرساخت شهرک صنعتی عطار ۱۷۰ میلیارد ریال ابلاغ و برای ایجاد شبکه آب هوشمند در نیشابور بالغ بر ۵۰میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد: ما باور داریم نیشابور یک استان فشرده است و در طی ۱۰ ماه گذشته حدود یکصد مدیر استانی و ملی در نیشابور حضور یافته و با مطالبات و ظرفیت‌های این شهرستان از نزدیک آشنایی پیدا کرده‌اند که ره‌آورد آن اختصاص بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات برای طرح‌های خصوصی و دولتی بوده و پنج واحد راکد صنعتی فعال شده و ۱۱۰نفر به سرکار برگشتند همچنین در این چارچوب با پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای ۹۶۳ نفر فراهم شد.
وی عنوان کرد: طی این مدت سند ناحیه صنعتی سرولایت صادر شد و در طرح تصفیه‌خانه نیشابور بالغ بر یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شد که موجب اشتغال‌زایی دائم برای یک‌هزار نفر می‌گردد.
وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف تلاش کردیم با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی طرح‌های نیمه‌کاره اقتصادی، صنعتی و کشاورزی را به سرانجام مطلوب برسانیم و در این چارچوب از هفته گذشته تدوین اطلس مدیریتی شهرستان نیشابور در دستور کار قرار گرفته است و بر طبق آن مدیر هر اداره و دستگاه شهرستان باید دارای سند توسعه و راهبردی باشند.
فوتی‌های کرونا چند روز پیاپی به صفر رسید
وی با اشاره به اینکه طی ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های رسیده به صراحت برگزاری هرگونه تجمعات ممنوع اعلام شده اظهار داشت: در ۵۰ روز گذشته تعداد فوتی‌ها در شبانه‌روز به ۱۵ نفر و تعداد بستری‌ها به بیش از ۲۵۰ نفر رسید اما در چند روز گذشته با رعایت موازین بهداشتی توسط شهروندان تعداد فوتی‌های کرونا چند روز پیاپی به صفر رسید.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران پس از شیوع کرونا در قالب تهدید یا مخاطره سبب شد بتوانیم بیشترین جذب امکانات و تجهیزات را در بین شهرستان های استان داشته باشیم البته به خاطر محدودیت‌های کرونایی امکان انجام بسیاری از فعالیت‌ها سلب شد اما باید این محدودیت‌ها برپایه عدالت باشد تا سرمایه اعتماد اجتماعی شهروندان کاهش پیدا نکند.
وی یادآور شد: برای برقراری عدالت در بین شهروندان ناگزیر از رعایت قوانین و پیروی از دستورات ستاد ملی کرونا هستیم و همه این توفیقات در سایه تعامل و همکاری و در فضای آرامش انجام شده و رسانه‌ها به عنوان قوه چهارم در برقراری آرامش و انعکاس این توفیقات بسیار موثر هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی نیشابور گفت: برای اتمام این طرح باید ردیف اعتبار ملی اختصاص داده شود و پس از انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب بانک ملت متعهد شد ۲۰میلیارد ریال برای اجرای یک بخش از این طرح مانند آمفی‌تئاتر اختصاص دهد که در حال حاضر کافی نیست.
وی تاکید کرد: یکی از چالش‌های مهم در توسعه شهرستان نگاه‌های فردگرایانه است و فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی باید همه استعدادها و ظرفیت‌ها به کار گرفته شود که در سند توسعه ۱۴۰۰ نیشابور این‌موضوع به طور جدی در دستور کار قرار دارد.