شکایت شهروندان از تاخیر در ارسال مرسوله های پستی
شکایت شهروندان از تاخیر در ارسال مرسوله های پستی
خاتون شرق - سالهاست اداره پست نیشابور از کمبود نیرو و فضای فیزیکی کافی رنج می‌برد و این معضل موجب اختلال در خدمت‌رسانی و نارضایتی گسترده شهروندان شده تا آنجا که پیام‌های زیادی در این رابطه از سوی شهروندان به خاتون‌شرق ارسال شده است.

گزارش: سعید صفارائی
سالهاست اداره پست نیشابور از کمبود نیرو و فضای فیزیکی کافی رنج می‌برد و این معضل موجب اختلال در خدمت‌رسانی و نارضایتی گسترده شهروندان شده تا آنجا که پیام‌های زیادی در این رابطه از سوی شهروندان به خاتون‌شرق ارسال شده است.
این در حالی است که در سایه بی‌توجهی استان روزانه به طور میانگین ۵۰۰فقره نامه و پاکت پستی از اداره پست نیشابور ارسال می‌شود و حدود ۱۶۰نفر برای دریافت کدپستی مراجعه می‌کنند و اداره پست نیشابور پس از مشهد پرمراجعه‌ترین اداره پست استان است اما این روزها ساختمان فرسوده‌ی اداره‌ی پست نیشابور بیشتر شبیه انبار توشه‌ی راه‌آهن شده و بسته‌ها و کارتن‌های پستی، همه‌جا پخش و پلا شده است.
سالن تاریک و شلوغ اداره‌ی پست، منظره‌ی بسیار ناراحت‌کننده‌ای است که هر روز بدتر از روز قبل می‌شود و جلو هر باجه، صفی از مشتریان و منتظران دیده می‌شود که با صدای بلند در گفتگو با مسؤولان این باجه‌ها هستند.


هجوم جمعیت، تراکم مراجعین و گفتگوهایی که معمولا از پشت شیشه‌ها و با صدای بلند انجام می‌شود به انضمام بسته‌ها و کارتن‌های پستی که در همه‌‌ی باجه‌ها دیده می‌شود بی‌شباهت به میدان تره‌بار نیست.

پست سفارشی و پیشتاز به مدت ده روز!
در طبقه‌ی بالایی این ساختمان نیز وضعیت مشابهی حاکم است و با آنکه از تمام فضای اداری برای پاسخگویی به مراجعین استفاده شده، معهذا هر ساعت یکی دو نفر که از انتظار و عدم پاسخگویی مسؤولان باجه‌ها و شلوغی محیط و تنگی نفس خسته شده‌اند با کارکنان پست درگیر می‌شوند و حاصل این درگیری‌های بی‌پایان، استعفای چندین نفر از کارکنان باسابقه‌ی پست در هفته‌ها و ماه‌های گذشته است.
یکی از مراجعین پست می‌گوید: من چند روز است که برای پیدا کردن یک بسته که از شهرستان برایم ارسال شده به اینجا می‌آیم و نتیجه نمی‌گیرم.

اداره پست نیشابور در وضعیت اسفناکی است
باوجود اعتراض گسترده شهروندان و انتشار اخبار و گزارش های متعدد در این رابطه در هفته نامه خاتون شرق اما اداره کل پست استان خراسان رضوی تاکنون اقدام موثری برای رفع مشکل اداره پست نیشابور انجام نداده تا آنجا که سرانجام مهدی دونده فرماندار ویژه نیشابور شخصا به صورت سرزده برای بررسی این موضوع از اداره پست نیشابور بازدید کرد و از نزدیک به بررسی وضعیت این اداره پرداخت و شکایات و انتقادات پرسنل و مراجعان را شنید.


معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار خاتون‌شرق اظهار کرد: طبق گزارش‌ها و اخباری که مبنی بر نارضایتی‌ شهروندان از اداره پست نیشابور دریافت کردیم امروز از این اداره بازدید و با پرسنل و مراجعان به صورت رودرو صحبت کردیم و واقعیت این است که اداره پست نیشابور به دلایل مختلف از آشفتگی مشهودی رنج می‌برد.
وی افزود: ساختمان این اداره از لحاظ فنی برای پاسخ‌گویی به مراجعان مناسب نیست و فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب است و از کمبود منابع انسانی رنج می‌برد و طی چند ماه اخیر هم تعدادی از این پرسنل قطع همکاری کرده‌ یا بازنشسته شده‌اند و جایگزین هم نشده‌اند که مزید علت شده است.
وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که اداره پست نیشابور مراجعان از چهار شهرستان را پوشش می دهد و دامنه فعالیت و سئولیت‌هایش گسترده است اما ظرفیت منابع انسانی آن‌متناسب با این حجم از مسئولیت نیست.
وی گفت: از دیگر مسائل و مواردی که خدمات‌رسانی اداره پست نیشابور را با مشکل مواجه کرده به مسائل فنی شهرستان مربوط می‌شود زیرا اکثر منازل و واحدهای سطح شهرستان فاقد پلاک آبی می‌باشد که حاوی آدرس و کدپستی است و این مسئله باید با همکاری شهرداری و شهروندان به سرعت حل شده و باید پلاک‌کوبی انجام شود و کدپستی‌ها به روزرسانی شود تا کارآیی اداره افزایش پیدا کند.


دونده با اشاره به اینکه اداره پست نیشابور از لحاظ منابع انسانی در وضعیت اسفناکی است اظهار کرد: از مدیرکل اداره پست استان خراسان رضوی دعوت شده تا هفته آینده به نیشابور بیاید و برای رفع این‌ مشکلات رایزنی شود و از ظرفیت‌های قانونی مانند مولد‌سازی‌ برای بهینه‌سازی ساختمان اداره پست استفاده شود.
وی در ادامه با تقدیر از رسانه‌های شهرستان نیشابور برای انعکاس مشکلات شهروندان گفت: برای رفع مشکلات شهروندان نظارت‌ها و بازدیدها افزایش خواهد یافت و امیدواریم شرایط اداره پست بهبود پیدا کند.