دختر قهرمان نیشابوری با پای مجروح مدال آور شد
دختر قهرمان نیشابوری با پای مجروح مدال آور شد
خاتون شرق - چند بار انگشتانش را دور هالتر وزنه چرخاند . در حالی که گرمای عرق را روی ابروهایش حس می کرد وزنه را بالای سر برد. درد شدیدی در پای چپش پیچید اما با روشن شدن پنج چراغ سفید دردش را از یاد برد. آن روز یگانه دهنوی با پای مجروح بر روی سکوی دوم قهرمانی استان ایستاد.

چند بار انگشتانش را دور هالتر وزنه چرخاند . در حالی که گرمای عرق را روی ابروهایش حس می کرد وزنه را بالای سر برد.
درد شدیدی در پای چپش پیچید اما با روشن شدن پنج چراغ سفید دردش را از یاد برد.
آن روز یگانه دهنوی با پای مجروح بر روی سکوی دوم قهرمانی استان ایستاد.
در این شماره خاتون شرق پای صحبت های دختر وزنه بردار نیشابوری می نشینیم و از زبان خودش داستان مشکلات و موفقیت هایش را می شنویم.
یگانه دهنوی در گفت و گو با خاتون شرق با اشاره به این که وزنه برداری در ۱۰ وزن برگزار می شود و از ۴۵ کیلو شروع می شود که اولین وزن است بعد ۴۹ کیلو و بعد ۵۵ کیلو، ۵۹ کیلو، ‌۶۳ کیلو، ۷۱ کیلو، ۷۶ کیلو، ۸۱ کیلو و ۸۷ کیلو و مثبت ۸۷ کیلو است اظهار کرد: من در مثبت ۸۷ کیلو موفق به کسب مقام دوم شدم.
یگانه دهنوی با بیان این که رقابت در کدام یک از ضرب ها دشوار تر است و او درکدام یک شرکت کرده است گفت: یک ضرب نسبت به ۲ضرب سخت تر است ولی در این مسابقه رقابت در مجموع بود و این گونه نبود به یک ضرب یک مدال و ۲ضرب مدال دیگری بدهند باید هر دو را می‌زدیم.
از او درباره مشکلات و چالش هایی که در نیشابور برای تمرین کردن با آنها مواجه است پرسیدم و درجواب گفت: در نیشابور مربی وزنه برداری خانم دارند اما مربی من مشهد است و اگر قصد تمرین کردن در نیشابور را داشته باشم سالن وزنه برداری مجهز که هالتر خوب و پلیت استاندارد داشته باشد نداریم و برای همین مجبورم هفته ای یکبار به مشهد بروم و در سالن های مجهز تمرین کنم و دوباره به نیشابور برگردم.
وی در پاسخ به این سوالم که مسئولان شهرستان حمایتی کرده اند افزود: آقای فاضلی رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور فکر کنم یک بنر برایم زده اند ولی حمایتی بعد از برگشتن من از این مسابقه صورت نگرفت ۲سال پیش هم که کشتی‌گیر بودم در اردوی تیم ملی رباط پاره کردم آقای کاوه رئیس قبلی اداره ورزش وجوانان نیشابور مبلغ ۵ میلیون تومان کمک کردند و آقای صاحب کاران در نیشابور آسیب شناسی خوانده بودند در دوران نقاهت به من کمک کردند که زودتر پایم خوب شود و دوباره ورزش را شروع کنم و از آن به بعد دیگر حمایتی از من نشد و حتی زمانی که پایم را جراحی کردم چون بیمارستان خصوصی بود سه شب که بیمارستان بودم باید هرشب ۴میلیون پرداخت می کردم و هزینه وسایلی که برای پایم خریداری شد تقریبا ۳۰ میلیون بود که خودم هزینه اش را برعهده داشتم و فدراسیون پزشکی فقط هزینه دکتر را پرداخت کرد.

دهنوی در ادامه درباره هزینه های بالای تمریناتش گفت: اگر بخواهم با تغذیه حساب کنم چون تغذیه ای که من نسبت به عضلات بدنم باید داشته باشم باید حداقل روزی ۱۰ تا سفیده تخم‌مرغ مصرف کنم و کنار خیلی چیز های دیگر درماه بخواهم با مکمل هایم حساب کنم تقریبا هرماه ۶ میلیون برایم هزینه دارد.
یگانه دهنوی درباره مقام هایی که تا کنون کسب کرده گفت:در ۲مسابقه استانی شرکت کرده ام که در بخش پاورلیفتینگ ۲ طلا آوردم و یک مسابقه کشوری بود که من تقریبا ۱۰ کیلو رکوردم بالاتر از نفراول کشور بود اما به دلیل اینکه هزینه‌ها بالا بود و اسپانسر نداشتم نتوانستم شرکت کنم.

مسابقات وزنه برداری هم من سه ماه است شروع کرده ام و مسابقات استانی برگزار نشد و من برای اولین بار وارد مسابقات کشوری شدم و اولین مسابقه اولین تجربه من شد از مسابقات کشوری و در آنجا از من خیلی استقبال شد که رکورد هایی که من با سه ماه تمرین توانستم بزنم ورزشکاران دیگر در طول سه سال می‌توانند به این رکورد برسند و وقتی مقایسه می کردند نفر دوم شدن در این مسابقه بعد از سه ماه باور نکردنی بود.

او درباره تغییر رشته ورزشی خود اظهار کرد: شاید ورزش را کنار بگذارم به خاطر اینکه حمایتی ندارم و جدیدا به این موضوع فکر میکنم اما رشته ورزشی ام را عوض نمیکنم و در همین رشته ادامه می دهم چون زمانی هم که کشتی کار میکردم علاقه ام سمت وزنه برداری بود و قرار بود بعد از برگشتن از اردوی ملی وزنه برداری را شروع کنم که رباط پایم پاره شد با این حال همه اینها بستگی دارد ببینم حمایت میشوم یانه و تاکی توان مالی ام کمکم می‌کند و اگر حمایت شوم و اسپانسر پیدا شود که هدف من المپیک و مسابقات جهانی است.
این بانوی وزنه بردار از پیدا نشدن اسپانسر گلایه کرد و گفت: من خیلی دنبال اسپانسر هستم چون دانشجو هستم و در حال حاضر شغلی ندارم و مخارج ورزش ازجمله مکمل ها و تغذیه و تجهیزات ورزشی خیلی بالا است و نمیتوانم خودم را ساپورت کنم، خانواده من هم از قشر متوسط هستند و در بعضی بخش ها می‌توانند کمک کنند اما در همه بخش ها سخت است،آقای فاضلی رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور هم چند بار پیگیری کرده اند که برایم اسپانسر پیدا کنند ولی هنوز اتفاقی نیوفتاده و با وجود اقدام کردنم اسپانسری پیدا نشده و من هم منتظر هستم.
یگانه دهنوی در پایان درباره حمایت خانواده اش از او در این رشته ورزشی افزود: حمایت خانواده ام کمتر شد چون ترس این را داشتند که دوباره آسیب ببینم چون با وزنه های سنگین سروکار دارم و اگر دوباره اتفاقی برای پایم بیوفتد شرایط سختی را خواهم داشت.