۹مورد مشکوک به اُمیکرون در نیشابور مشاهده شد
۹مورد مشکوک به اُمیکرون در نیشابور مشاهده شد
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: طی هفته گذشته ۹مورد مشکوک به اُمیکرون در نیشابور مشاهده شده و منتظر جواب آزمایشها هستیم.

محسن عظیمی‌نژاد شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان نیشابور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر مشکوک به کرونا بستری و یک نفر فوت کرده است و طی این‌ مدت ۸۴مورد تست پی سی آر انجام شده که ۳۰درصد آن مثبت بوده است.
وی افزود: از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تعداد یک هزار و ۶۰۹ نفر بر اثر کرونا در نیشابور فوت کرده‌اند و تاکنون ۱۹۴هزار و ۶۹۵ مراجعه سرپایی و ۱۲۵هزار ۸۷۷ آزمایش پی سی آر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: متوسط بستری روزانه آی سی یو و اَنتوبه به ترتیب ۵۶ و ۵۰درصد کاهش داشته و متوسط فوت روزانه از سه دهم به ۶دهم افزایش و تزریق واکسن ۲۱ درصد کاهش یافته است و هفته گذشته با وجود اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش نداشته ولی میزان تست‌های مثبت افزایش داشته است.
عظیمی‌نژاد گفت: متوسط بستری روزانه در نیشابور طی ماه گذشته ۲۴ نفر و بیشترین تعداد بستری در پیک پنجم کرونا با تعداد متوسط روزانه ۳۵۰ بستری بوده و بیشترین تعداد فوتی در پیک سوم بوده است.
وی افزود: تاکنون ۸۱۷هزار و ۶۶۴ دز واکسن کرونا در نیشابور تزریق شده که از این‌ میزان ۳۸۴ هزار و ۴۹۹مورد دز اول و ۳۳۹هزار و ۶۴۲ مورد دز دوم و مابقی دز سوم بوده است.
وی گفت: تاکنون ۲۶درصد از جمعیت هدف دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این جمعیت شامل افراد بالای ۱۸ سال است که سه ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته باشد و طی نامه ای به همه روسای ادارات اعلام شده که همه پرسنل باید واکسن زده باشند.
وی تصریح کرد: برای شرکت در مراسم اعتکاف اشخاصی که متقاضی شرکت در این مراسم هستند باید هر سه دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.
فرماندار نیشابور در این جلسه گفت: برای مقابله با کرونا باید قرارگاهی کار کنیم و پیشنهادات خلاقانه و نو در قالب قرارگاه سلامت باید ارائه شود که نیازمند همکاری و هم‌افزایی است‌.
ابوطالب جوان افزود: این قرارگاه باید عملیاتی و اجرایی باشد و راه‌های تبدیل فکرها و پیشنهادات به عمل باید نورد بخش و بررسی قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: باید بپذیریم امروز در حال جنگ هستیم هرچند میدان تغییر کرده و دشمن هز هر شیوه ای برای ضربه زدن استفاده می‌کند و برای مقابله با آن بازار باید فعال نگه داشته شود اما اصناف ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و در این چارچوب آموزش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را باید جدی بگیریم و در این راه باید اراده قوی داشته باشیم.
فرماندار نیشابور گفت: برای آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی باید از ظرفیت مساجد، ائمه جماعات، شبکه دهیاران، بسیج و سپاه استفاده شود و در این راستا با استفاده از شبکه های مردمی قرارگاه‌های سلامت باید شکل بگیرد.
وی افزود: برای آموزش و اطلاع‌رسانی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها ها و فضای مجازی ضروری است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه برنامه‌ها و مراسم‌ها در سطح شهرستان الزامی است.