۴۰۰زندانی نیازمند با کمک‌های مردمی آزاد شدند
۴۰۰زندانی نیازمند با کمک‌های مردمی آزاد شدند
مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی در مراسم مرحله نهم طرح نذر هشتم برای آزادی ۱۲ زندانی نیازمند نبشابوری به نیت امام هشتم توسط خیرین و نمازگزاران مساجد این شهرستان گفت: از ابتدای آغاز طرح نذر هشتم در آبان ماه ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر زندانی نیازمند از محل کمک‌های مردمی و خیرین آزاد شدند.

سعید سرباز جان‌فدا افزود: در این طرح از محل کمک‌های مردمی بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال جمع‌آوری شده و حدود ۵۰۰ زندانی نیازمند دیگر در استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: آزادی ۳۰۸ زندانی در مرحله قبلی این طرح در حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) اجرایی شد و امروز هم در آغاز مرحله نهم نذر هشتم ۱۲ زندانی نیازمند آزاد می‌گردد.
وی بیان کرد: در این طرح در هشتم هر ماه ۸ زندانی‌ نیازمند با کمک‌های مردمی و خیرین آزاد می‌شوند و امروز به تاسی از خراسان این طرح در سراسر کشور اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: در استان خراسان رضوی جایگاه زندان و مساجد باید متفاوت از سایر استان‌ها بوده و نوع منش و رفتار در خور شان حضرت ثامن‌الحجج(ع) باشد و نذر هشتم که قرار بود در مساجد اتفاق بیفتد امروز در بین قضات هم در حال گسترش بوده و زمینه آزادی بسیاری از زندانیان نیازمند فراهم‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم تا نذورات مردم و خیرین به این سو هدایت گردد و این مورد هم باید مورد توجه قرار گیرد که زمینه و بستر مناسب برای حضور یک زندانی آزاد شده در جامعه فراهم‌ گردد.