۲۳ درصد آزمایشهای کرونا در  نیشابور مثبت شده است
۲۳ درصد آزمایشهای کرونا در  نیشابور مثبت شده است
خاتون شرق - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: روزانه به طور میانگین ۱۰ تا ۲۰ نمونه آزمایش کرونا از مراکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به آزمایشگاه ارجاع می‌شود که نتیجه حدود ۲۳ درصد آنها مثبت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: روزانه به طور میانگین ۱۰ تا ۲۰ نمونه آزمایش کرونا از مراکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به آزمایشگاه ارجاع می‌شود که نتیجه حدود ۲۳ درصد آنها مثبت است.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدملات بهداشتی درمانی نیشابور دکتر هادی حسین زاده افزود: با توجه افزایش رفت و آمدها و تجمع‌ها در محیط‌های بسته، به ویژه در روزهای پایانی ماه صفر روند ابتلا به بیماری های تنفسی افزایشی بوده و کمتر از ۲ هفته پس از بازگشت مسافران اربعین، آمار ابتلا به ویروس کرونا و موارد بستری ناشی از آن در شهرستان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: موارد بستری و مراجعان سرپایی با علایم تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی نسبت به هفته قبل در سطح دانشگاه افزایش یافته است که بر اساس آزمایشات انجام گرفته خوشبختانه هیچ نشانه‌ای دال بر وجود زیرسویه BA.۲.۸۶ در کشور وجود ندارد اما ورود آن غیر ممکن هم نیست.
رییس مرکز بهداشت نیشابور گفت: هم اکنون سه بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بستری هستند که از این تعداد یک بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این شهر بستری و تحت درمان است.
حسین زاده افزود: با توجه به این که همچنان ویروس کرونا در جامعه در حال چرخش است استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و خود مراقبتی در مراکز تجمعی توصیه می‌شود و مراکز خدمات جامع سلامت آماده تزریق واکسن کووید-۱۹ به گروه‌های هدف هستند.