۱۶۳ میلیارد ریال از پروژه های آبفای نیشابور به بهره برداری رسید
۱۶۳ میلیارد ریال از پروژه های آبفای نیشابور به بهره برداری رسید
در اولین روز از هفته دولت و با حضور مقامات ارشد شهرستان ۱۶۳ میلیارد ریال از پروژه های آب و فاضلاب شهرستان نیشابور به صورت متمرکز به بهره داری رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان‌نیشابور در مراسم بهره برداری از این پروژه ها گفت: عملیات توسعه شبکه فاضلاب شهری که در آن ۸ کیلومتر لوله پلی اتیلن در سایزهای ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیمتر انجام شده و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است یکی از این پروژه ها است.

علیرضا اخویان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در نیشابور و روستاها و سایر نقاط کشور وجود دارد شبکه های فرسوده است که پرت آب را افزایش می دهد و مطابق استانداردها باید سالیانه ۴ درصد از طول شبکه را اصلاح کنیم خاطر نشان کرد:
برای عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب و نوسازی انشعابات نیز مبلغ ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است که شامل ۲۰ کیلومتر لوله در سایزهای ۶۳ و ۱۱۰ میلیمتر از جنس پلی اتیلن و نوسازی دو هزار فقره انشعاب است.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال نیز از پروژه هایی است که امروز به بهره برداری می رسد.

اخویان با اشاره به اینکه در ابتدای تابستان در بخش مرکزی و مجتمع های آب رسانی کاریز صباح و یک لنگه با یک بحران مواجه شدیم و منابع آب شرب ما از دسترس خارج شد اظهار کرد: به همین دلیل به صورت ضربتی اقدام به حفر چاه جدید کردیم که در همین راستا ۳ حلقه چاه جا به جا و بهسازی شد که توان تولید را به میزان ۳۵ لیتر بر ثانیه افزایش داد و برای آن ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

مدیرعامل آبفای نیشابور بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در شهرستان انجام شد مهندسی مجدد چاه ها و تاسیسات آبرسانی بود که این اقدام منجر به کاهش مصرف برق و افزایش استحصال آب می شود که در همین راستا تعداد ۴ حلقه چاه در زبرخان، میان جلگه، بخش مرکزی و شهر نیشابور مهندسی مجدد شده که برای آن ۳ میلیارد ریال هزینه شده و منجر به افزایش توان تولید به میزان ۵۹ لیتر بر ثانیه گشته است.

اخویان ادامه داد: با توجه به ادغام شرکت های آب و فاصلاب شهری و روستایی در مناطقی که امکان استفاده از آب مناطق شهری برای روستایی و بالعکس وجود داشته است اقدامات خوبی انجام شده تا به مشکل در حوزه آبرسانی برخورد نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: یک پروژه ۲۵ میلیاردی هم قرار بود همزمان با هفته دولت به بهره برداری برسد که به طور مشترک با آب منطقه ای بود و تنها تست مخزن آن باقی ماند و چون قرار بر این بوده است که پروژه ها ۱۰۰ درصد آماده باشند بهره برداری از آن به تعویق افتاد.