۱۰۵ زن در نیشابور حافظ کل قرآن کریم هستند
۱۰۵ زن در نیشابور حافظ کل قرآن کریم هستند
رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: ۱۲۰ حافظ کل قرآن کریم در نیشابور وجود دارد که از این تعداد ۱۰۵ نفر زن و ۱۵ نفر مرد هستند.

حجت الاسلام علیرضا جوانشیری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و دهه کرامت افزود: جوان ترین حافظ قرآن در نیشابور خانم حسینی ۷ ساله و مسن ترین خانمی ۵۵ ساله است و در حال حاضر هشت موسسه قرآنی و ۲۹ خانه قرآن شهری و روستایی در نیشابور فعال است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در ۱۱۵ نقطه روستایی شهرستان نیشابور روحانیان در قالب طرح هجرت و هدایت استقرار دائمی دارند و از این فعالیت‌ها توسط سازمان تبلیغات اسلامی پشتیبانی فنی و محتوایی می‌شود.
وی بیان کرد: علاوه بر این سالیانه ۸۰۰ روحانی به مناسبت‌های مختلف به روستاهای دورافتاده اعزام می‌گردند و اطلاعات همه روحانیون مبلغ در سامانه سجام به اشتراک گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: در کل کشور بیش از ۹۰ هزار هیئت و در نیشابور ۵۰۰ هیات مذهبی در قالب سامانه طوبی کد فعالیت دریافت کرده‌اند و در طول سال بیش از ۱۵۰ ساعت جلسات آموزشی بصیرت افزایی و نحوه ارتباط با نسل جوان برای مسئولان هیات‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده بهتر از ظرفیت هیات‌های مذهبی در نیشابور این هیات‌ها منطقه‌بندی می‌شوند تصریح کرد: در نیشابور ۴۴۵ مداح اهل بیت شناسائی و ساماندهی شده‌اند که ازین تعداد ۲۹۰ نفر مرد و بقیه زن هستند و در سه سطح مداح، ذاکر و ستایش‌گر طبقه‌بندی شده اند و حدود ۱۲۰ ساعت در سال برایشان‌جلسات آموزشی در قالب مولفه‌های مداح طراز اسلام و اهل بیت و دشمن شناسی و بصیرت افزایی برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: در اجرای طرح امام محله شهری و روستایی به ترتیب ۱۰ و ۳۴ سهمیه به نیشابور اختصاص یافته و طلبه‌هایی که امام جماعت محله‌ها هستند به چهار سطح امام، هادی، سفیر و امین تقسیم شده‌اند که سه سال فرصت دارند بر اساس شاخصه‌ های علمی و اجتماعی به سطح امام برسند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به جوان سازی حدود ۳۰درصد سن مدیریت در این سازمان‌کاهش یافته و نگرش جوان محور به طور جدی در دستور کار قرار دارد و همچنین تقویت ارتباط با تشکل‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی نیشابور قرار دارد.

وی اظهار داشت: در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور بیش از ۳۰۰ جلسه گفتمان برای زوج‌های جوان در هیات‌های مذهبی و مساجد نیشابور برگزار کرده و پارسال بیش از ۵۰۰ زوج در جلسات پیش از ازدواج تحت عنوان ازدواج آسان شرکت کرده و سالانه ۲۵۰ گفتمان دانش‌آموزی در سطح مدارس توسط فعالان فرهنگی تشکیل می‌شود که به دلیل شیوع کرونا این فعالیت‌ها به فضای مجازی سوق یافته است.

جوانشیری ادامه داد: پس از شیوع کرونا به دلیل رعایت موازین بهداشتی فعالیت‌های اداره تبلیغات محدود شد که تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این خلا کاهش یابد.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور با تکیه بر ظرفیت هیات‌های مذهبی در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه ۴۷هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان‌توزیع کردند که ۵ هزار بسته دیگر در ایام ولادت امام رضا(ع) آماده توزیع می‌گردد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور افزود: سید ابوالفضل حسینی طلبه نیشابوری در ایام شیوع کرونا از طریق فضای مجازی بیش از ۵۰۰میلیون ریال کمک‌های مردمی برای اقشار آسیب پذیر جمع‌آوری کرد.