یک نفر در نیشابور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد
یک نفر در نیشابور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد
خاتون شرق - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: هفته گذشته یک‌نفر در نیشابور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

دکتر مجید درودی اظهار کرد: طی این مدت ۲۵بیمار در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲بهمن بستری شده و تعداد مراجعان سرپایی و بهبود یافته ۱۵۱نفر بوده است.
وی افزود: میزان واکسن تزریقی طی این مدت ۵۷دوز بوده که نشان‌دهنده عدم توجه نیشابوری‌ها به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است.
دکتر مجید درّودی گفت: سازمان بهداشت جهانی به‌تازگی هشدار داده است که کاهش رعایت مراقبت‌های بهداشتی در میان مردم جهان باعث خیز دوباره‌ ویروس کرونا شده و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد طی ماه‌های پیش رو با موج جدیدی از ویروس کرونا در کشور مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به فروکش کردن تعداد مبتلایان و صفر شدن آمار فوتی دراثر کرونا در ماه های اخیر و افزایش شیوع آنفولانزا افزود: متاسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور روند نزولی داشته و پیش‌بینی‌ها حاکی از بازگشت موج جدید کرونا است به گونه ای که ۳۷ میلیون ابتلای روزانه به کرونا در کشور چین طی روزهای اخیر خبرساز شده و این مساله باعث نگرانی در کشورهای دیگر از جمله ایران شده است که در ماه‌های آینده بار دیگر با افزایش این بیماری مواجه باشیم.
وی همچنین با اشاره به آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در استان خراسان رضوی تعداد شهرها با وضعیت زرد رو به افزایش است و چهار شهر در این استان در وضعیت زرد قرار دارند و این روند صعودی وقوع موج جدید کرونا را در زمستان خبر می دهد.