کندوداران نیشابوری کام نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد را شیرین کردند
کندوداران نیشابوری کام نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد را شیرین کردند
خاتون شرق - برنامه تجلیل از خیران کمیته امداد با عنوان گردهم‌آیی سخاوت در تالار میلاد برگزار شد.

برنامه تجلیل از خیران کمیته امداد با عنوان گردهم‌آیی سخاوت در تالار میلاد برگزار شد.

در این برنامه که با حضور جمعی از خیران نیشابوری و مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی برگزار شد از تعدادی از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد، کارآفرینان برتر و مادر نمونه نیشابوری که تحت پوشش کمیته امداد است و همچنین تعدادی از خیران نیشابوری با اهدای لوح تقدیر شد.

رضا سلم‌آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در این مراسم گفت: خیران شرکای استراتژیک کمیته امداد هستند و برخی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد به نحوی دچار معضل فقر هستند که با اعتبارات کمیته امداد نمی‌توان آنان را از این وضعیت نجات داد و نیازمند نگاه ویژه خیران هستیم.

وی افزود: پارسال بیش از یک‌هزار میلیارد تومان کمک‌های نقدی از سوی شهروندان دریافت شده و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم بیش از یک‌هزار ۳۰۰میلیارد تومان توسط خیرین، صدقه‌دهندگان و زکات‌دهندگان جمع‌آوری شود.

وی گفت: نیشابور جزو شهرستان‌هایی است که همیشه طرح های ویژه دارد مانند همین طرحی که تعدادی از کندوداران نیشابوری بخشی از عسل کندوهایشان را به خانواده های نیازمند اختصاص داده‌اند و این برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود‌.

وی اظهار کرد: در طرح قرض‌الحسنه هم نیشابور رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است و به زودی از ۲طرح ویژه دیگر نیز در نیشابور رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال کمیته امداد خراسان رضوی هرماه در سطح کشور در حوزه کسب درآمدهای نقدی طرح اکرام رتبه نخست را کسب کرده و در بین همه استان‌ها پیشتاز بوده‌ایم.

وی افزود: بالغ بر ۱۹۳هزار خانواده مستمری بگیر با جمعیتی حدود ۳۷۰هزارنفر تحت پوشش کمیته امداد استان است که خدمات تحصیلی، مسکن، درمانی و حقوقی دریافت می کنند.

وی گفت: در حوزه مشارکت‌های مردمی ۴۹هزار فرزند تحت پوشش هستند که از این تعداد ۱۲هزار فرزند یتیم و مابقی محسنین هستند و از ابتدای امسال بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان کمک‌های نقدی برای این فرزندان جمع‌آوری شده و ماهیانه سرانه واریزی فرزندان یتیم ۸۰۰ و محسنین ۳۰۰هزار تومان است و این میزان پارسال ۱۹۱میلیارد تومان بود.

وی افزود: امسال در حوزه زکات هم بالغ بر ۱۷۳میلیارد تومان داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این رقم به ۲۱۰میلیارد تومان برسد و این میزان پارسال ۱۵۳ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه مسکن پنج هزار و یکصد واحد در استان خراسان رضوی در حال ساخت است در این حوزه هم در کشور پیشرو هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۴ اسفندماه امسال یک‌هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان شود و این جدا از نهضت ملی مسکن است و در بخش اشتغال هم ۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان ابلاغ شده و از این میزان یک‌هزار و ۳۵۰میلیارد اختصاص پیدا کرده که در این حوزه هم استان خراسان پیشتاز است.

وی گفت: امسال بیش از ۵۶هزار بسته تحصیلی بین خانواده‌ها توزیع شده و در حال حاضر ۵۷هزار دانش‌آموز و سه هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد است و طی این‌مدت ۲هزار و ۳۰۰جهیزیه با سرانه ۴۰میلیدن تومان توزیع شده و در دهه فجر هم یک‌هزار سری جهیزیه توزیع خواهد شد.

 

کمیته امداد یک دولت کوچک است

ذبیح‌الله حاجتمند مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور در این برنامه گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی خیران و مسئولان با گوشه‌ای از فعالیت‌های کمیته امداد است.

وی افزود: در شهرستان نیشابور توفیق خدمتگذاری به ۱۴هزار و ۹۱۷ خانوار با جمعیتی بیش از ۲۶هزار نفر را داریم و از این تعداد ۹هزار و ۹۷۰خانوار دارای سرپرست خانم هستند.

وی گفت: کمیته امداد یک دولت کوچک است و بخشی از کمک‌هزینه‌های این‌خانواده‌ها را پرداخت می‌کنیم و از ابتدای امسال مبلغ ۱۲۳میلیارد تومان کمک معیشت در نیشابور و میان‌جلگه به خانواده‌های تحت پوشش و یک‌ونیم میلیارد تومان کمک هزینه لوازم ضروری پرداخت شده است.

وی افزود: طی این مدت چهارمیلیارد تومان کمک هزینه جهیزیه، ۶میلیارد تومان کمک هزینه اضطراری و ۳۵میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در قالب کارگشایی و هزینه مسکن پرداخت شده است.

وی گفت: در نیشابور ۱۳۱ خانواده دارای بیمار زمین‌گیر صعب‌العلاج وجود دارد و مبلغ ۲۵۰میلیون تومان به این‌حوزه اختصاص یافته همچنین در نیشابور به چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و ۴۰۰دانشجو و طلبه مبلغ یک ونیم‌میلیارد کمک‌هزینه تحصیلی و ۳۵۰میلیون تومان شهریه تحصیلی و ۹۰۰میلیون وام دانشجویی پرداخت شده است.

وی افزود: طی این‌مدت پنج‌هزار و ۲۰۰نفر از خدمات فرهنگی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند و ۲هزار و ۵۰۰بسته لوازم‌التحریر توزیع شده و ۱۱۲نفر مددجو به کربلا اعزام شده‌اند.

وی گفت: امسال ۵۱میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان اعطا شده، بیش از یکصد میلیون تومان برای برگزاری آموزش‌های مهارتی پرداخت شده و ۱۲۰ مددجو در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی به کار گمارده شده است و بیش از ۵۰طرح مکانیزاسیون کشاورزی و یکصد طرح نیروگاه خورشیدی خانگی راه‌اندازی شده است.