کمپ ماده ۱۶ در نیشابور راه‌اندازی می‌گردد
کمپ ماده ۱۶ در نیشابور راه‌اندازی می‌گردد
مدير كل بهزيستی خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال کمپ ماده ۱۶ در نیشابور راه اندازی می‌گردد.

حمیدرضا پوریوسف پنج‌شنبه در حاشیه‌ بازدید از یک شرکت تولیدی در نیشابور افزود: این مرکز با پیگیری‌های فرماندار و دادستان نیشابور و همواری شورای هماهنگی مواد مخدر استان برای نگهداری اجباری معتادان متجاهر کارتن‌خواب راه‌اندازی می‌گردد.
وی بیان کرد: امسال ۲میلیارد ریال اعتبار برای تأسیس مرکز توانمندسازی زنان معتاد بهبودیافته در مشهد اختصاص یافت و در حال حاضر ۲ مرکز توانمندسازی معتادان بهبودیافته‌ برای مردان در مشهد فعال است که مددجویان در این‌ مراکز در مرحله‌ پس از ترک اعتیاد و سم‌زدایی اولیه قرار می‌گیرند ولی در این حوزه مرکزی برای توانمندسازی زنان معتاد بهبودیافته در مشهد وجود ندارد .
وی اظهار داشت: زنان و مردان معتادی که در مراکز اقامتی ترک اعتیاد، دوران سم‌زدایی و بهبود اولیه را گذرانده‌اند پس از این مرحله به مراکز توانمندسازی هدایت می‌شوند که مدت سه ماه در آن اقامت دارند.
وی بیان کرد: در این مراکز افراد بهبودیافته ضمن داشتن سرپناه، از برنامه‌های آموزشی، غذای گرم، اقدامات کاهش آسیب، ایجاد فرصت‌های شغلی و مشاوره‌ی روان‌شناسی با هدف ماندگاری بهبودشان برخوردار می‌شوند.
وی تصریح کرد: کارآفرینانی که مددجویان بهزیستی از جمله بهبودیافتگان اعتیاد را بکارگیری کنند از تسهیلات بدون بهره با بازپرداخت درازمدت برخوردار می‌شوند و سقف این تسهیلات دو میلیارد تومان است که برای بکارگیری ۴۰ مددجو در نظر گرفته شده و به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام بدون بهره به کارفرما داده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این تسهیلات فرصت‌های اشتغال پایدار برای مددجویان بهبودیافته را افزایش دهد و کارفرمایان می‌توانند با بکارگیری مددجویان از جمله بهبودیافتگان اعتیاد از این تسهیلات بهره‌مند شوند.