کشف سرنخ‌هایی از باند تولید داروهای غیرمجاز و تقلبی در نیشابور 
کشف سرنخ‌هایی از باند تولید داروهای غیرمجاز و تقلبی در نیشابور 
خاتون‌شرق - دکتر محمدرضا مجدی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور در نخستین نشست خبری با خبرنگاران در آستانه نوروز ۱۴۰۳ از طلب ۱۵۰میلیارد تومانی این دانشگاه از شرکت‌های بیمه خبر داد.

دکتر محمدرضا مجدی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور در نخستین نشست خبری با خبرنگاران در آستانه نوروز ۱۴۰۳ از طلب ۱۵۰میلیارد تومانی این دانشگاه از شرکت‌های بیمه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور ۴۵۰میلیارد تومان بدهی دارد اظهار کرد: ناترازی دخل و خرج در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی چیز عجیبی نیست اما در نیشابور میزان بدهی‌ها نسبت به مطالبات بیشتر است و علت اصلی آن جذب تعداد زیادی نیرو بدون داشتن ردیف بودجه در سال‌های گذشته است که حقوق‌شان از محل درآمدها پرداخت می‌شده و در نتیجه بدهی دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور به بازار بیشتر شده است.

وی گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۲میلیارد تومان داروی تاریخ گذشته و غیرمجاز از داروخانه‌های نیشابور کشف و امحا شده است.

وی افزود: برخی شرکت‌ها در خارج از شهرستان این داروهای تاریخ گذشته را از سطح داروخانه‌های نیشابور جمع‌آوری کرده و به عنوان داروی گیاهی چاقی و لاغری و جنسی با بسته‌بندی مشتری پسند پخش می‌کنند و در این زمینه سرنخ‌هایی از یک شرکت که در مشهد در قالب آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند به دست آمده است.

دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور به جایگاه واقعی خود نرسیده

دکتر مجدی گفت: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در استان نسبت به مشهد باید مانند دانشگاه علوم‌پزشکی بابل نسبت به ساری باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی بابل امروز در حال پرورش پزشک متخصص است اما در نیشابور دانشجویان ما هنوز به مرحله بالینی هم نرسیده‌اند و ما در ابتدای راه هستیم و هنوز دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اولویت خیران نیشابور در حال حاضر راه‌اندازی بخش جراحی قلب باز است و گزینه های مختلف بررسی شده تا به زودی این بخش در نیشابور به بهره‌برداری برسد اما به خاطر حساسیت این بخش ابتدا باید زیرساخت‌های لازم به طور کامل فراهم شود و سیاست ما براساس تعامل و همکاری با خیران براساس اولویت‌ها و نیازمندی‌ها است که به اطلاعشان می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل بیمارستان سوم نیشابور ۲۰۰میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

وی گفت: امسال طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ تا ۲۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در این چارچوب ۷۶بازرس در قالب۱۷ تیم از ساعت ۸صبح تا ۸شب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی، پارک‌ها و رستوران‌ها و کارخانه‌های تولید مواد لبنی بازدید می‌کنند.

وی افزود: طی این‌مدت درمانگاه شبانه‌روزی و اورژانس ۱۱۵ در نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه فعال است و سامانه تلفنی ۱۹۰ آماده رسیدگی به شکایات است.

وی گفت: لیست داروخانه‌ها و درمانگاه‌های فعال در سطح نیشابور بزرگ در ایام‌ نوروز به زودی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و طی این مدت دندان‌پزشکی بیمارستان حکیم نیز فعال است.