کرونا در نیشابور یک ساله شد
کرونا در نیشابور یک ساله شد
یک سال پیش در اسفندماه نخستین مورد فوتی کرونا در نیشابور به طور رسمی اعلام شد.

۵ اسفندماه ۹۸ دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور در بیانیه ای از فوت نخستین بیمار مشکوک به کرونا در نیشابور خبر داد. در آن بیانیه به نقل از رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور آمده بود:
از ۲۰ بیمار دارای علائم بیماری دستگاه تنفسی فوقانی که طی هفته گذشته در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری شده بودند نمونه گیری شد و ۱۰ نفر از آنان با بهبود وضعیت و به دست آوردن سلامتی از بیمارستان مرخص شدند. همچنین یک نفر از این بیماران که دارای سن بیش از هفتاد سال بود شب گذشته فوت کرد که آزمایشات اولیه شواهدی مبنی بر ابتلای وی به کرونا را نشان می‌دهد.
عظیمی نژاد در آن بیانیه تصریح کرده بود: به منظور نهایی نمودن تشخیص بیماری، مراتب از طریق انستیتوپاستور، آزمایشگاه مرجع ویروس شناسی ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال پیگیری است که نتایج آن به زودی از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. همچنین سایر بیماران بستری در بیمارستان تحت نظر بوده و علائم بالینی آنها روند بهبودشان را نشان داده و منتظر نتایج اولیه آزمایشات آنها هستیم که در صورت منفی شدن از بیمارستان ترخیص خواهند شد.
بیانیه ایی که بعد از فشار رسانه های محلی در خصوص وجود خبرهای ضد و نقیض از ورود ویروس کرونا در نیشابور منتشر شد و  به سرعت در رسانه های داخلی و خارجی منعکس شد و حاشیه های فراوانی نیز به دنبال داشت.
شنیده ها از برخورد وزرات بهداشت با مسئولین دانشکده به واسطه انتشار این خبر حکایت داشت. از طرفی به نظر می رسید بعضی از مسئولین دانشکده از ابتدا با انتشار این خبر مخالف بوده اند. پس از انتشار گسترده این خبر در چند ساعت دانشکده علوم پزشکی نیز از خبرنگار ایرنا در نیشابور بابت استفاده از تیتر: یک فرد مبتلا به کرونا در نیشابور فوت کرد شکایت کرد. دانشکده علوم پزشکی معتقد بود در متن بیانیه آورده شده یک فرد مشکوک به کرونا در نیشابور فوت شده در حالی که تیتر ایرنا اینچنین نبوده است. هرچند که در متن خبر این خبرگزاری به صراحت مشکوک بودن این مورد را ذکر کرده بود.
حالا پس از گذشت یک سال از این حادثه و در حالی که در ابتدا بحث بر سر مشکوک یا قطعی بودن فوت یک نفر و ورود کرونا به نیشابور بود در آخرین آمار اعلامی از سوی دانشکده علوم پزشکی یک هزار و ۱۳ نفر در نیشابور قربانی این ویروس منحوس شده اند.