کارآگاهان پلیس جان پیرزن ۸۰ ساله نیشابوری را نجات دادند
کارآگاهان پلیس جان پیرزن ۸۰ ساله نیشابوری را نجات دادند
-الو متهمی که دنبالش بودید الان در یکی از مناطق پنجراه رویت شده است. همه ماجرا از یک تماس هشدار دهنده شروع شد.

ساعت ۱۸ روز بیست و ششم فروردین ماه ۱۳۹۹ کارآگاهان پلیس نیشابور با دریافت گزارشی مبنی بر رویت سارقی خطرناک در منطقه پنج‌راه نیشابور به سرعت راهی محل شدند.

سارق سابقه‌دار که به اتهام چندین فقره سرقت از خانه‌ها و مغازه‌ها تحت تعقیب قرار داشت به محض رویت ماشین پلیس از محل گریخت.

متهم که به دنبال محلی برای مخفی شدن از پلیس بود با ورود به عنف به یک خانه مسکونی که محل سکونت پیرزنی تنها بود در آنجا پناه گرفت و با تهدید و ارعاب پیرزن را وادار به سکون کرد غافل از اینکه یکی از جوانان منطقه ورودش را از بالای در به منزل پیرزن دیده و به سرعت پلیس را در جریان گذاشته است.

صدای تهدیدهای متهم از درون خانه شنیده می شد و موضوع بلافاصله به رئیس پلیس آگاهی و فرمانده انتظامی شهرستان مخابره شد.

با دستور قاطع فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور مبنی بر اینکه حفظ جان شهروند اولویت اصلی است، مبادا صدمه ای به این فرد برسد، ۲ تیم گشتی دیگر به محل اعزام شد.
سرهنگ دهقانپور پس از مخابره این دستور خود نیز راهی محل شد.
لحظات به سرعت سپری می شد و عملیات نجات آغاز شد.
کارآگاهان پس از ورود به منزل در مواجهه با گروگانگیر با استفاده از فنون دفاعی به سرعت وی را زمین‌گیر کرده و پیرزن دست و پای بسته از چنگالش رها کردند.
با دقت نظر کارآگاهان پلیس پیرزن گروگان گرفته شده بدون آنکه آسیبی ببیند نجات یافت و سارق سابقه‌دار مقهور سرعت عمل کارآگاهان شد.
مادرسالخورده که با مشاهده ماموران انتظامی آرامش یافته بود در حالی که به دلیل وارد آمدن استرس حال چندان مناسبی نداشت با اشاره دست تشکر کرد.
با مخابره آخرین پیام فرمانده میدان این عملیات پایان یافت:

  • مرکز مرکز، دستورات اجرا شد، شهروند نجات یافت و متهم دستگیر شد بدون این که کسی آسیبی ببیند. آماده ماموریت بعدی هستیم.

دعای خیر مادر نجات یافته برای پلیس

روز گذشته امام جمعه و اعضای شورای تامین نیشابور برای بازدید در پلیس آگاهی حاضر شدند و از قضا مادرسالخورده نیز که به اتفاق پسرش برای تشکر حضور پیدا کرده بود با مشاهده امام جمعه گفت: من سالیانی از عمر خودم شاغل بودم و به مردم برای تعلیم خدمت می کردم و امروز برخود می بالم که پلیس مقتدر، امین و جان برکفی در کشورمان داریم.

او ادامه داد: من به این نظام و پلیس که با فداکاری جان خودشان را به خطر می اندازند افتخار می کنم و الحق که لقب مجاهد فی سبیل ا .. برازنده شماست و تا زمانی که قدرت تکلم داشته باشم برای شما دعا می کنم.
حجت الاسلام “سید قاسم یعقوبی “امام جمعه شهرستان که از نزدیک شاهد تلاش پلیس و تشکر این مادر بود خطاب به کارکنان نیروی انتظامی گفت : یک دعای خیر مادر نجات یافته برای پلیس کافیست تلاش و خدمات پلیس اعتماد و امنیت را به دنبال دارد.
وی خطاب به متهمان و سارقان این چنین گفت :خداوند راه های زیادی را برای کسب رزق و روزی حلال قرار داده است لیکن باید با توکل برا خدا در جهت کسب این رزق و روزی حلال تلاش و قطعا خداوند کمک خواهد کرد.
سرهنگ “حسین دهقانپور” نیز در این مراسم با تقدیر از جوانی که در ابتدا کارآگاهان را راهنمایی و هم چنین با تقدیر از افسران این پرونده در جمع کارآگاهان پلیس آگاهی تاکیدکرد : دستاورد اقتدار پلیس ،امنیت برای همگان است به جز تبهکاران .
وی خاطر نشان کرد: بی تفاوتی نسبت به بروز جرم ،خدمت به ظالم است و خیانت به مظلوم و پلیس تا زمانی که جان در بدن دارد برای امنیت و آرامش مردم آماده جان فشانی است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری پلیس