پروژه ۲۰۰ واحدی ستاد فرامین امام در نیشابور باید تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد
پروژه ۲۰۰ واحدی ستاد فرامین امام در نیشابور باید تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد
خاتون‌شرق- جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی امروز در بازدید از طرح‌های اقدام مسکن ملی در نیشابور گفت: پروژه ۲۰۰ واحدی ستاد فرامین امام در نیشابور باید تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی امروز در بازدید از طرح‌های اقدام مسکن ملی در نیشابور گفت: پروژه ۲۰۰ واحدی ستاد فرامین امام در نیشابور باید تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تاکنون هشت پیمانکار خلع ید شده که از این تعداد سه پیمانکار مربوط به نیشابور است و از این به بعد تأخیر از نظر ما قابل توجیه نیست چه مسئولیت آن در حوزه دستگاه اجرایی باشد چه پیمانکاران.

وی افزود: در سایت چهارهزار واحدی نیشابور باید بیشتر واحدها تا دهه فجر به مرحله سفت‌کاری برسند.

وی گفت: قرار بود امسال پیمانکاران تعدادی از واحدها را تا هفته دولت تحویل بدهند اما با تأخیر هنوز در حال نما‌سازی هستند و با تأکیدی که در شورای مسکن شد بعضی از پیمانکاران به دلیل تأخیر خلع ید شده و به پیمانکار جدید واگذار شد.

وی اظهار کرد: تا دهه فجر امسال باید بخشی از این پروژه ها به بهره‌برداری برسد و شواهد و قرائن هم حاکی از آن است که می‌تواند به بهره‌برداری برسد و تیرهای برق نصب شده و لوله های آب هم وارد سایت شده و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی وه داریم تا دهه فجر تعداد قابل توجهی از واحدهای اقدام ملی مسکن به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: نظارت اجتماعی بسیار مؤثر است و مردم هفته به هفته مراحل کار را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: قطعا در نیشابور سایت‌های بعدی را در قالب گروه ساخت اجرا می‌کنیم و در شهرستان نیشابور زمین‌های سایت چکنه و بار خیلی وقت پیش تصویب شده که امروز بازدید داشتیم و قرار شد حداکثر تا یک ماه آینده آماده‌سازی این زمین ها تمام شود که همه در قالب ویلایی یک طبقه و۲ طبقه است.

وی اظهار کرد: نیشابور دومین شهر استان از لحاظ ثبت‌نام برای مسکن است و بخشی از سایت چهار هزار واحدی آن تا انتهای سال به بهره‌برداری می‌رسد و در بخش ویلایی هم حداکثر ظرف ۲ ماه آینده به مرحله آماده‌سازی و واگذاری زمین می رسد.

وی خاطرنشان کرد: شهر های مکمل نیز در اطراف نیشابور هست که در صورت تمایل هر کدام از متقاضیان می‌توانیم بااراضی بزرگ مقیاس و ۴۰۰ متری تک واحدی در اختیار آنها قرار دهیم.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: مسکن خبرنگار در اولویت‌های ماست و امیدواریم در اولین واگذاری زمین در استان را به خبرنگاران زمین اختصاص دهیم و گلبهار اولین جایی است که زمین ها را واگذار می کنیم اما در نیشابور اولین گروهی که تخصیص واحد بخورد مختص خبرنگاران خواهد باشد.

خدایی اظهار کرد: وقتی پروژه‌ای به انبوه‌ساز سپرده می شود باید انبکه‌ساز سرمایه اولیه را داشته باشد و گرنه خود مردم می‌توانند آن را بسازند و این بخش‌ها هم با سرمایه بانک انجام نشده بلکه آورده انبوه ساز بوده است.

وی افزود: مردم در هر کجا پروژه‌ها با چالشی روبه‌رو می‌شود به مسئولین دستگاه‌ها منعکس کنند و رسانه‌ها در این زمینه بازوهای توانمند ما هستند و باید به ما کمک کنند.

وی درخصوص طرح جوانی جمعیت در اقدام ملی مسکن گفت: برای طرح جوانی جمعیت در حال اعطای زمین هستیم و در نیشابور زمین برای این طرح به صورت ویلایی ۲نفره واگذار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاکنون برای مسکن ملی بیش از پنج هزار هکتار در سطح استان زمین تعریف و آماده شده و در مرحله اجرایی قرار دارد که این تقریبا ۲۰ برابر آن چیزی است که در طول هشت سال مسکن مهر تأمین شده بود و در مورد مسأله زمین مشکلی نداریم.

وی افزود: در این چارچوب ۲۰۰ سایت تعریف شده و از این‌ تعداد حدود ۸۰سایت آماده سازی و تمام شده و ۶۰سایت هم در مراحل اجرایی است و بقیه در حال تهیه و تجهیز کارگاه‌ها برای عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی است.

خدایی گفت: در این چارچوب تاکنون بیش از یکصدهزار پروانه در بخش های حمایتی، باز آفرینی، خود مالک و روستایی صادر شده که این نشان دهنده پیشرفت کار در بخش‌های مختلف است و در بخش ساخت نیز بالغ بر یکصد هزار واحد در حال ساخت و در مرحله فونداسیون تا مراحل بعدی است‌.

وی افزود: در برخی از شهرها مثل فریمان، گناباد، خواف و بجستان به خاطر الگوی ساخت که توسط خود مردم شروع شد این واحدها به بهره‌برداری رسیده است و استان خراسان رضوی در این زمینه جزو ۱۰ استان  برتر کشور است و در جوانی جمعیت هم در رده اول و در واگذاری و تأمین زمین جزء سه استان برتر کشور و بخش روستایی هم رده اول را داریم.

بیشترین بخش زمین های روستایی و بیشترین حجم زمینی که برای روستاییان تعریف شده با اختلاف در استان خراسان رضوی است.