وضعیت جاده نیشابور به کاشمر و تربت حیدریه بحرانی است
وضعیت جاده نیشابور به کاشمر و تربت حیدریه بحرانی است
خاتون‌شرق- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل نیشابور گفت: طی یک سال گذشته روکش بزرگراه مسیر نیشابور به سبزوار و نیشابور به مشهد در نقاط بحرانی تقریبا کامل شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل نیشابور گفت: طی یک سال گذشته روکش بزرگراه مسیر نیشابور به سبزوار و نیشابور به مشهد در نقاط بحرانی تقریبا کامل شده است.

مجید مفیدی فر در نشست خبری با خبرنگاران افزود: حدود ۶۰کیلومتر از محور نیشابور به مشهد و نیشابور به سبزوار روکش آسفالت شده است و برای این مقدار بالغ بر ۶۰۰میلیارد تومان با هفت پیمانکار قرارداد منعقد شده و این ۶۰کیلومتر شامل ۷۵درصد از کل این مسیرها است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه هر مترمربع آسفالت ۲۵۰ هزار تومان هزینه دارد و به طور میانگین برای هرمترمربع احداث راه شهری ۴۰۰هزار هزینه می‌شود و این هزینه‌ها نسبت چند سال قبل ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال صدور مجوز برای مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی تسهیل شده و محدودیت های گذشته را ندارد و سرمایه گذرانی که تمایل دارند می توانند برای دریافت موافقت های اصولی به این اداره مراجعه کنند.

وی گفت: امسال ۴میلیارد تومان اعتبار ابلاغی برای راه‌های روستایی داشتیم و از طریق نمایندگان هم ۱۵۰میلیارد تومان برای این حوزه جذب شد.

وی افزود: ۵۰کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰خانوار در حوزه نیشابور بزرگ هنوز آسفالت نشده است که حدود ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مفیدی فر گفت: وضعیت جاده نیشابور به کاشمر و تربت حیدریه بحرانی است و طی یک سال گذشته از ۱۸ کیلومتر جاده کاشمر که برای بهسازی قراداد بسته شده ۴ کیلومتر و از ۲۴کیلومتر جاده تربت ۶کیلومتر روکش شده است. ارتقای سه محور کاشمر، تربت و قوچان با توجه به میزان ترافیک در دستور کار قرار دارد و باید این محورها به راه اصلی ارتقا پیدا کند و در حال حاضر راه فرعی است.

وی گفت: امسال حدود ۶میلیارد تومان اعتبار برای راهداری حوزه نیشابور ابلاغ شده و پارسال نیز همین مقدار بوده است.

وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته میزان تردد در محور نیشابور کاشمر ۸۹۹هزار و ۴۸۰ دستگاه، محور قوچان سبزوار ۸۱۵ هزار و ۳۲۲ و نیشابور فیروزه ۲میلیون و ۳۱۲ هزار بوده است .

رئیس اداره راهداری نیشابور گفت: در حال حاضر پنج هزار کامیون، ۷۰ اتوبوس، ۱۷ شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا و هفت شرکت مسافربری در نیشابور فعال است و پارسال ۲میلیون و ۲۲ هزار و ۹۸۸ تُن کالا و یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳۸ نفر مسافر جابه‌جا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان پس از مشهد بیشترین میزان حمل‌ونقل کالا از طریق محورهای نیشابور انجام می‌شود که از این‌میزان ۵۰درصد مختص بارهای مجتمع فولاد نیشابور است.

وی اظهار داشت: نیشابور دارای یک هزار و هشتصد کیلومتر راه شهری و روستایی است که از این میزان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و از این‌میزان ۳۰۰کیلومتر فاقد آسفالت است.

در حال حاضر ۶راهدار خانه و ۶مجتمع‌ رفاهی بین راهی در نیشابور و فیروزه فعال است.