واحد تولیدی لوازم خانگی آریاشرق نیشابور به بهره‌برداری رسید
واحد تولیدی لوازم خانگی آریاشرق نیشابور به بهره‌برداری رسید
خاتون شرق - طی مراسمی با حضور معاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور واحد صنعتی و تولیدی آریا شرق نیشابور تولیدکننده انواع لوازم خانگی به بهره‌برداری رسید.

سعید صفارائی / طی مراسمی با حضور معاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور واحد صنعتی و تولیدی آریا شرق نیشابور تولیدکننده انواع لوازم خانگی به بهره‌برداری رسید.
معاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: باید از همت مسئولان این شهر تقدیر کرد و به نظر می‌رسد یک اتحاد و همدلی در نیشابور به وجود آمده است.
علی‌محمد قادری اظهار کرد: شعار امسال با عنوان مهار تورم و رشد تولید میدان مبارزه‌ای را ترسیم کرده و در این مسیر حرکت می‌کنیم و نگاهی که در این سرزمین به خاطر وجود امام رضا(ع) وجود دارد برکت خاصی به این اقدامات می‌دهد.
وی افزود: سازمان بهزیستی یک سازمان بسیار مفصل است و در حال حاضر بیش از ۱۲۰هزار مددجو را درقالب مراکز خدمان توانبخشی روزانه و شبانه تحت پوشش قرار داده است.


وی گفت: در نیشابور هم باید از ریاست بهزیستی شهرستان نیشابور و همکارانشان به خاطر استفاده از ظرفیت‌های موجود قدردانی کرد و در همین واحد تولیدی عده‌ای از جامعه هدف سازمان بهزیستی مشغول به کار شده‌اند و این مایه افتخار است.
وی گفت: مدیریت این واحد تولیدی به صورت خانواده محور بسیار عالی است و اگر تولیدات این واحد هم جذابیت داشته باشد در بازار با استقبال مواجه خواهد شد و از مسئولان هم به این موضوع به عنوان شتاب‌دهنده کمک کنند.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: موضوع بعدی ظرفیت این واحد تولیدی است که قابلیت توسعه دارد و امروز اعلام می‌کنم به تعداد ۱۵ نفری که برای اشتغالزایی در این واحد تولیدی از بهزیستی مجوز گرفته شده به همین تعداد اگر باز هم اشتغال‌زایی انجام شود از همان تسهیلات و حمایت‌ها دوباره برخوردار خواهید شد مشروط بر اینکه از این ظرفیت ماده ۱۶ به سرعت استفاده کنید.
وی افزود: همچنین سازمان بهزیستی حمایت جدی‌تر و جدیدتری را در قالب پرداخت حق بیمه کارفرمایی انجام خواهد داد و این‌ مجوز که یک دغدغه جدی برای کارفرماست امروز صادر شد تا این واحد تولیدی از این ردیف برخوردار شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های راکد و مغفول مانده در سطح شهرستان نیشابور با این نوع اقدامات و نگاه‌ها می‌تواند فعال شود و حمایت از کارفرمایانی که جامعه هدف سازمان بهزیستی را مدنظر قرار می دهند به طور ویژه در دستور کار قرار دارد و در این حوزه معلولین را هم باید مورد توجه قرار داد.
قادری گفت: مهم‌ترین کمک به مردم توانمندسازی و اشتغال‌زایی است و برای حمایت از این نوع صنایع باید از طریق بانک‌ها و مجموعه‌های مرتبط با وزارت صمت اقدامات لازم انجام شود تا موجب امیدآفرینی در جامعه شود.

حلقه طلایی توانمندسازی اشتغال است
مسعود مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: خدمات و وظایف و جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است و همه این تلاش‌ها زمانی رضایت‌بخش خواهد بود که منجر به توانمند‌یازی جامعه هدف شود و حلقه طلایی توانمندسازی اشتغال است و این مهم بدون حمایت محقق نمی‌شود.


وی اظهار کرد: پارسال در بهزیستی استان ۱۰۰درصد اعتبارات ابلاغی بند ب تبصره ۱۶ محقق شد و نتیجه صحت سنجی که توسط سایر سازمان‌ها انجام می‌شود نزدیک به ۹۹درصد فعالیت اشتغال‌زایی را تایید کرد.
وی افزود: خوشبختانه مدیران شرکت آریا شرق افراد دغدغه‌مندی هستند که سال‌ها با بهزیستی و مددجویان این سازمان مخصوصا افراد آسیب‌دیده از اعتیاد، معضلات و مشکلات آنها در ارتباط نزدیک بوده‌ و همین موضوع انگیزه‌ای برای به‌کارگیری، استخدام و حمایت از این افراد برای آنها شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:در حال حاضر ۴۹۱ نفر تحت پوشش مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی شهرستان نیشابور هستند که از این تعداد ۲۰۰ نفر در مرکز ماده ۱۶ آقایان، ۳۰ نفر در مراکز اقامتی ماده ۱۵ اختیاری بانوان و ۱۸۰ نفر در ۶ مرکز اقامتی اختیاری ماده ۱۵ آقایان این شهرستان از خدمات درمان اعتیاد برخوردار می‌شوند.
فیروزی گفت: پیگیری امور درمان و حمایت از معتادان و خانواده‌های آنها، ارائه تسهیلات  آماده‌سازی شغلی و پرداخت مستمری و کمک هزینه معیشت جهت بهبود یافتگان، ارزیابی مستمر مراکز اقامتی ترک تحت نظارت، ارائه غذای گرم و وسایل پیشگیری به معتادین در مراکز کاهش گذری (DIC) بخشی از خدمات بهزیستی نیشابور در حوزه اعتیاد است.

اگر بهزیستی نیشابور ارتقا پیدا نکند بر مشکلات افزوده می‌شود
ابوطالب جوان معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در این نظام گفت: نیشابور دارای ریشه‌های عمیق فرهنگی و شهر علم و ادب و عرفان و شعر و شعور است.


وی افزود: براساس اطلاعات و آمار در حوزه بهزیستی ساختار و سازمان اداری بهزیستی پاسخ‌گوی نیاز این شهرستان نبوده و نیازمند ارتقا است و اگر این اتفاق نیفتد روز‌به‌روز بر مشکلات نیشابور افزوده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نیشابور پس از مشهد جایگاه ویژه‌ای در استان دارد و بیشتر اداره‌ها دارای جایگاه معاونت مدیرکل و رئیس اداره است و امیدواریم در آینده نزدیکی شاهد ارتقای پشت سازمانی و ساختاری بهزیستی در نیشابور باشیم و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم شهرهای هم‌جوار را هم پوشش بدهیم.
وی اظهار کرد: موضوع دیگری که لازم است به آن توجه شود این است که اگر قرار است تسهیلاتی در قالب مجموعه بهزیستی از طریق بانکی به گروه هدف واگذار شود این مسئولیت به بانک‌های باتجربه و باسابقه مانند بانک ملی، ملت، صادرات و تجارت داده شود تا جرات و جسارت پشتیبانی از این صنایع را در حوزه به کارگیری نیروهای بهزیستی داشته باشند و ما برای این واحد روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و دل و جرأتی برای کارهای بزرگ در بانک‌های کوچک نیست به همین خاطر کارها گره می‌خورد و امیدواریم این فرآیند اصلاح شود.
بابک زاهدی مدیرعامل شرکت آریاشرق در این مراسم گفت: واحد تولیدی آریاشرق با ۲۰سال سابقه دارای محصولات متنوعی از جمله یخچال و یخچال‌فریزر خانگی است و ظرفیت تولید آن روزانه تا یکصد دستگاه با امکان اشتغال‌زایی برای ۸۰نفر است و امیدواریم با راه‌اندازی این واحد و جذب سرمایه حمایتی به زودی این ظرفیت محقق شود.


وی اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله نخست راه اندازی این واحد تولیدی برای ۱۵نفر از مددجویان بهزیستی اشتغال‌زایی شده و حقوق و مزایای و بیمه تامین اجتماعی این نیروها به طور کامل پرداخت می‌شود و قرارداد هفت ساله با ایشان منعقد شده است و امیدواریم با توسعه این واحد صنعتی نیروها ماندگار شوند.
وی افزود: این واحد تولیدی پیش از این تا سال ۱۳۹۵ فعال بود که بنا به دلایلی متوقف شد تا اینکه با حذب ۲۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی دوباره این مجموعه آغاز به کار کرد و امیدواریم با حمایت مسئولان این مجموعه پایدار بماند.


لازم به ذکر است بازگشایی این کارخانه تولید لوازم خانگی با پرداخت تسهیلات کارفرمایی بهزیستی ممکن شده وموجب اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد شده است.
در ادامه این برنامه معاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز نگهداری سالمندان علی‌ابن ابیطالب و مرکز پاسخ‌گویی به مشترکان آبفا در نیشابور بازدید کرد.