هزار و ۵۵۰ فضای پارک حاشیه ای در نیشابور از امروز هوشمند می شود
هزار و ۵۵۰ فضای پارک حاشیه ای در نیشابور از امروز هوشمند می شود
طرح پارک هوشمند حاشیه ای از امروز در سطح شهر نیشابور اجرا می شود و از این پس کسانی که در معابر اصلی شهری خودروی خود را پارک می کنند مشمول پرداخت هزینه می شوند.

طرح پارک حاشیه ای هوشمند از امروز در سطح شهر نیشابور اجرا می شود و از این پس کسانی که در معابر اصلی شهری خودروی خود را پارک می کنند مشمول پرداخت هزینه می شوند.

شهردار نیشابور در همین رابطه گفت: از اول اردیبهشت ماه امسال طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند در معابر و خیابان‌های اصلی این شهر اجرائی می‌گردد.
علی نجفی دوشنبه در گفت‌وگو با خاتون شرق اظهار داشت: این طرح در خیابان‌های امام خمینی(ره)، عطار، فردوسی شمالی و جنوبی، فیاض بخش شمالی و جنوبی، خیابان ۱۵ خرداد و ارگ جنوبی نیشابور توسط شرکت ترافیک هوشمند سامان اجرایی می‌شود.
وی اظهار داشت: در این طرح با هماهنگی پلیس راهور حدود یک هزار و۳۰۰ فضای پارک حاشیه‌ای در این خیابان‌ها و حدود ۲۵۰ فضای پارک غیر حاشیه‌ای عمومی در پارکینگ‌های امین الاسلامی، کوچه شیردار و پارکینگ‌ عطار پیش‌بینی شده است.
وی در مورد هزینه پارک کردن خودروها در خیابان های شامل این طرح گفت: نیم ساعت اول توقف رایگان است و هزینه توقف برای نیم ساعت های بعدی در خیابان های امام و عطار ۶۰۰۰ ریال و سایر معابر ۵۰۰۰ هزار ریال است و از نیم ساعت سوم به بعد ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

نجفی بیان کرد: درآمد حاصل از این طرح صرف توسعه و ایجاد پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای عمومی در سطح شهر می‌شود.
وی با اشاره به توقف اجرای این طرح توسط پیمانکار قبلی یادآور شد: با تمهیداتی که شیوه اجرای این طرح در نظر گرفته شده تلاش شد تا ایرادات و مشکلات قبلی رفع شود همچنین در این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر فراهم می‌شود و نیروهائی که برای اجرای این طرح اختصاص می‌یابند باید به تایید شهرداری برسد که سعی می‌شود از نیروهای بومی باشند.
وی افزود: همزمان با اجرای این طرح در نیشابور اپلیکیشن طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند نیز در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد تا ضمن بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری قادر به شارژ و آگاهی از مانده حساب خود باشند.
وی بدون اشاره به مبلغ این قرارداد خاطرنشان کرد: بدهی پیمانکار قبلی این طرح نیز محاسبه و جهت وصول در حال اقدام است.

  • منبع خبر : خاتون شرق