نقدی بر پاسخ عجیب نماینده منتخب مردم سبزوار به منتخب نیشابور
نقدی بر پاسخ عجیب نماینده منتخب مردم سبزوار به منتخب نیشابور
انتشار خبر تبدیل شدن بخش زبرخان و ششتمد سبزوار به شهرستان واکنش های مختلفی را در فضای مجازی به همراه داشته است.‌ از تلاش دو نماینده نیشابور برای ثبت این موضوع به نام خود تا افسوس هایی که برخی از کاربران نسبت به تعداد شهرستان های نیشابور در مقایسه با برخی شهرستان های همجوار می خوردند و البته خوشحالی کاربران از شهرستان شدن زبرخان که سرانجام به تصویب هیات دولت رسید.


اما یکی از این واکنش ها صحبت های رمضانعلی سبحانی فر در صحن علنی مجلس بود. نماینده رد صلاحیت شده ی سبزوار در آخرین روزهای مجلس دهم با ابراز خرسندی از تبدیل شدن آخرین بخش سبزوار به شهرستان پروژه استان شدن این منطقه را که به نظر می رسید از سال ها قبل برای آن فکر شده بود رسما وارد ادبیات سیاسی و اجتماعی کرد.

درستی و نادرستی این ادعا فعلا مدنظر نگارنده نیست اما نکته ی دیگر این ماجرا واکنش های مختلف به این اظهار نظر بود.

احسان ارکانی منتخب مردم نیشابور و فیروزه که حالا باید زبرخان را نیز به دنباله آن اضافه کرد در پست اینستاگرامی در واکنش به اظهار نظر ها در مورد استان شدن سبزوار نوشت: همانطور که در ایام انتخابات بر اساس نگاه کارشناسی و حفظ منافع کلان کشور اعلام نظر کردم صرفا ایجاد دو استان به مرکزیت نیشابور و سبزوار منطقی است ولاغیر

این صحبت های ارکانی اما بی پاسخ نمانده است. علی اصغر عنابستانی منتخب مردم سبزوار برای دوره بعد مجلس در واکنش به این صحبت ها در صفحه اینستاگرامش طی اظهار نظری عجیب نوشته است: اگر نظام به این نتیجه برسد که سبزوار استان شود کسی نمی تواند برای نظام صرفا و ولاغیر بیاورد!!

نکته عجیب این اظهار نظر عدم ارائه دلیل و نگاه کارشناسانه به موضوع است. آیا زمانی که با انجام لابی های گسترده بخش های سبزوار یکی پس از دیگری و به هر قیمتی از جمله مالکیت روستاهای نیشابور به شهرستان تبدیل شدند مصلحت نظام در کار بود؟ که اگر بود چرا این روستاها به دامان نیشابور بازگردانده شدند؟

مگر تصمیمات نظام از کجا سرچشمه می گیرد؟‌جز همین دولت و مجلس که شما نمایندگانش هستید؟


آقای عنابستانی…
لطفا با فکر و نگاه کارشناسی نسبت به مسائل اینچنینی اظهار نظر کنید و سعی کنید نگاه جزئی به مباحث کشور نداشته باشید که شما نماینده تمام ملت هستید‌. هنوز وارد مجلس نشده اید به دنبال نفاق و تفرقه بین دو شهر تاریخی و بزرگ خراسان نباشید. شما نماینده شده اید که کار درست و کارشناسی را انجام دهید نه اینکه هنوز نماینده نشده اید توپ را در زمین نظام بیندازید. یاد بگیرید جلوی کار اشتباه بایستید و بدانید کار نماینده ملت این است که هر شخص حقیقی و حقوقی حتی به قول شما نظام در جایی اشتباه می کرد با آزادگی و حریت صرفا و ولاغیر بگویید.

  • منبع خبر : خاتون شرق