نخستین واحد صنایع غذایی و بسته بندی در زبرخان به بهره برداری رسید
نخستین واحد صنایع غذایی و بسته بندی در زبرخان به بهره برداری رسید
روز چهارشنبه‌ طی مراسمی با حضور مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرمانداری زبرخان نخستین واحد صنایع غذایی و بسته بندی در شهرستان تازه تاسیس زبرخان استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

مسعود یوسف آبادی مدیر عامل واحد صنایع غذایی و بسته بندی خیام آویژه خراسان در این مراسم گفت: این واحد با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از این میزان ۲۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی بانک ملی شعبه ممتاز نیشابور است و در آینده نزدیک با توسعه این واحد حجم کل سرمایه گذاری به یکصد میلیارد ریال خواهد رسید.

وی افزود: این واحد در زمینی به وسعت چهار هزار متر مربع با یک هزار و ۲۰۰ متر زیر بنا احداث شده و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای ۴۰۰ نفر را فراهم آورده است.

وی اظهار داشت: این واحد با هدف بسته بندی انواع گوشت سفید و قرمز در شرایط بهداشتی ومحیطی سالم در راستای افزایش سطح سلامت جامعه احداث شده است و در آینده نزدیک به همت مدیران جوان و دلسوز این مجموعه تولید و بسته بندی محصولات جدیدی را آغاز خواهد کرد که در توسعه اقتصاد منطقه نیز موثر خواهد.

تولید گوشت مرغ از ابتدای انقلاب تاکنون ۵۰ برابر شده است

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در این مراسم گفت: تولید گوشت مرغ از ۵۰ هزار تُن در ابتدای انقلاب امروز به ۲ و نیم میلیون تُن رسیده که حدود ۴۰ درصد از این تولید مازاد بر مصرف است و باید برای صادرات آن برنامه‌ریزی شود. احمد شریعتی افزود: در حوزه تولید شیر، تخم ‌مرغ و لبنیات امروز به خودکفایی رسیده‌ایم اما در بخش تولید گوشت قرمز حدود ۲۰۰ هزار تُن نیازمند واردات هستیم البته تولید کنندگان داخلی توان تولید این میزان از نیاز را هم دارند که با فراهم کردن شرایط در این حوزه هم به خودکفایی می‌رسیم.

وی ادامه داد: امروز کارآفرینان با ایجاد اشتغال در شرایطی که مهمترین مشکل ما در کشور مشکلات اقتصادی است نقش موثر در کمک به دولت دارند و ایجاد واحد صنایع غذایی و بسته بندی آویژه در شهرستان زبرخان با اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم بسیار ارزشمند است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ایجاد این نوع واحدها علاوه بر نقش موثر در تولید و اشتغال‌زایی موجب افزایش بهره‌وری تولید، بهداشت و سلامت مردم می‌شوند.

وی افزود: در سیاست‌های کلی به جای ایجاد کشتارگاه‌های متعدد که مراکز آلوده‌ کننده هستند به دنبال ایجاد واحدهای عمده و متمرکز کشتار در هر منطقه هستیم و در این چارچوب توسعه مراکز بسته‌بندی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

۵۰۰ تن شیر خشک از زبرخان به کشورهای اوراسیا صادر شد

سرپرست فرمانداری زبرخان در این مراسم گفت: امسال طی هفته دولت ۱۲۵ میلیارد تومان طرح در این شهرستان تازه تاسیس به بهره برداری رسید که نشان می‌دهد در شرایط سخت هم می‌شود کار کرد.

یحیی سلیمانی افزود: یکی از نیازهای اساسی زبرخان واحد بسته‌بندی گوشت بود که امروز آغاز به کار نخستین واحد بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی مقدمه‌ای برای جلب سرمایه‌گذاران در این حوزه خواهد بود و از سرمایه‌گذاران با تسهیلات ارزان قیمت حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در زبرخان با هفت واحد تولید مواد لبنی سالیانه حدود ۷۰ هزار تن شیر و ۹ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود و ۴۰درصد از ظرفیت دامپزشکی نیشابور متعلق به زبرخان است.

سرپرست فرمانداری زبرخان با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی و قیمت پائین شیر از مشکلات اساسی دامداران است گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۶۰ تن خامه از این شهرستان به کشورهای اوراسیا، ارمنستان و روسیه و ۵۰۰ تن شیر خشک صادر شده که نشان دهنده توانمندی‌های این شهرستان است.

سنگ اندازی در روند صدور مجوزها کارشکنی در مسیر اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز سنگ اندازی در روند صدور مجوزها کارشکنی در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

احسان ارکانی افزود: امروز جنگ‌ ما بر خلاف دهه ۶۰ یک‌ جنگ اقتصادی است که نتیجه آن فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم است و در برابر آن باید سربازان جبهه اقتصادی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات را ارج نهاده و حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی همه ما از هر جناح و گروه و با هر بینشی به این نتیجه رسیده‌ایم که باید از تولید کنندگان و کارآفرینان حمایت کنیم و امروز هم این‌ مجموعه بسته‌بندی گوشت در شهرک صنعتی خیام با بیش از ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری منشا تحولات گسترده‌ای در شهرستان زبرخان خواهد شد.

طرح مثلث سبب توسعه متوازن خراسان رضوی شده است

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، ترکیب سرمایه‌گذاری در این استان عوض شده و توسعه متوازن اتفاق افتاده است.

مرتضی اشرفی افزود: پارسال ۷۰ درصد پروانه‌های بهره‌برداری در بخش صنعت مربوط به مشهد و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان بود که با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی امسال این آمار در مشهد به ۱۰ درصد و در دیگر شهرستان‌های استان به ۹۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با وفاق و همدلی ارکان حاکمیت نرخ بیکاری در روستاهای این استان از پنج درصد به ۱.۳ درصد رسیده و طی این مدت نرخ تورم در این استان از متوسط کشوری کمتر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در بسیاری از کالاهای صنعتی، کشاورزی و خدمات گردشگری مانند کنسانتره آهن و مس و گندله آهن شاهد جهش تولید بودیم.

وی افزود: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی ‌هزار و ۲۵۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با مبلغ ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در استان به امضا رسیده که از این میزان طی یک سال گذشته ۲۳۱ طرح با هزینه ۱۱ هزار میلیارد تومان و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی به بهره‌برداری رسیده است.

اشرفی ادامه داد: در هفته دولت امسال نیز حدود ۲۴۰ طرح اقتصادی با هزینه هفت هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای چهار هزار نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: با اجرایی شدن طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان خراسان رضوی بیش از ۲۴۰ معین اقتصاد مقاوتی در استان به صورت داوطلبانه پذیرای مسوولیت‌های اجتماعی به خصوص توسعه روستایی شده‌اند.

  • منبع خبر : خاتون شرق