ناکارآمدی ۶۰درصدی روابط‌عمومی‌های نیشابور
ناکارآمدی ۶۰درصدی روابط‌عمومی‌های نیشابور
خاتون شرق- احمد شافعی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداراری نیشابور در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: من منتقد حوزه روابط‌عمومی ادارات هستم و در این حوزه با ورودی که پیدا کردم روابط‌عمومی‌های ادارت نیشابور در ۶۰درصد موارد مناسب‌ شان و جایگاه و اقدامات و اهمیت آن اداره نیست و در برخی ادارات روابط عمومی به عنوان پست چندم یک نیرو تعریف شده و می‌بینیم نیرویی چند تا مسئولیت دارد و روابط‌عمومی هم به عنوان یک مسئولیت دیگر بر عهده او گذاشته می‌شود و توجه به این‌ موضوع باید جزو مطالبات مدیران روابط‌عمومی باشد.

وی با تاکید بر ارتباط موثر روابط‌عمومی‌های ادارات نیشابور با روابط‌عمومی فرمانداری نیشابور تصریح کرد: گزارش ماهیانه روابط‌عمومی‌ها به مجموعه ساختار سیاسی شهرستان منعکس شود.
وی افزود: افزایش مشارکت سیاسی، اجتماعی و مدنی محقق نمی‌شود مگر آنکه مردم به شرایطی که در آن زندگی می‌کنند اشراف کامل پیدا کنند و ما نمی‌توانیم با حذف برخی مسائل عمده کشور جامعه را مدیریت کنیم.
وی اظهار کرد: مدیران ما باید در اتاق شیشه‌ای فعالیت کنند و هیچ مسئله مهم امنیتی وجود ندارد که روابط عمومی‌ها و خبرنگاران نتوانند آن را رسانه‌ای کنند؛ باید مردم بدانند چه اقداماتی در فلان اداره صورت می‌گیرد.
باید خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان یکی از بالهای مهم افزایش ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی اخبار را در اختیار مردم قرار دهند.
وی گفت: رسالت خبرنگاران در افزایش سرمایه اجتماعی بسیار مهم و حساس است و امروز بسیار حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران است ورسالت مدیران ارتباط موثر با بدنه رسانه‌ها است و این دستور قانونی دارد و مدیر باید در ارتباط با رسانه‌ها اقداماتش را منعکس کند و کانالی داشته باشد که از طریق آن در جریان مشکلات مردم قرار بگیرد و مکانیزم ارتباط موثر بین دولت و مردم رسانه‌ها هستند و امیدواریم بتوانیم این ارتباط واقعا برقرار شود و بیش از گذشته باشد و مدیر موظف به همکاری با حوزه روابط عمومی است.
وی اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از جامعه درگیر یکسری انشقاق و نارضایتی‌هایی در بدنه اجتماع هستیم که متاثر از این است که نتوانسته‌ایم بین دولت و مردم ارتباط واست و مناسبی برقرار کنیم یعنی یا روابط عمومی‌های ما یا رسانه‌های ما و یا مدیران ما به هر دلیلی نتوانسته‌اند به رسالت خودشان در قبال اجتماع به درستی عمل کنند.
وی افزود: وقتی با افرادی که در کف خیابان هستند صحبت می‌کنیم می بینیم که از مسائلی اطلاع ندارند که جای افسوس دارد و کاش این ارتباط موثر به وجود می‌آمد و برخی از زوایای اقدامات دولتی و حاکمیتی را می دانستند.
شافعی گفت: معضلات و مشکلات وجود دارد که می‌توانیم تایید کنیم اما ساختار گاها به ما اجازه نمی‌دهد این ارتباط موثر برقرار شود و کاش می‌توانستیم با یک دیدگاه باز این ارتباط را برقرار کنیم تا حداقل اقدامات دولت و نظام را بدانیم و باید مشکلات و گرفتاری‌ها مردم به بدنه دولت منعکس شود.

  • منبع خبر : خاتون شرق