موافقت هیات دولت با ارتقای زبرخان به شهرستان
موافقت هیات دولت با ارتقای زبرخان به شهرستان
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خاتون شرق از موافقت هیات دولت با ارتقای بخش زبرخان نیشابور به شهرستان خبر داد.

حمید گرمابی در این خصوص گفت: آخر وقت امروز به من اعلام کردند در جلسه هیات دولت خوشبختانه با ارتقای سه بخش به شهرستان موافقت شده است که آن سه بخش زبرخان نیشابور، ششتمد سبزوار‌‌‌ و یک بخش نیز از جنوب کشور بوده است. وی افزود: این اتفاق مبارکی برای کل بخش زبرخان و نیشابور در ماه مبارک رمضان و اواخر مجلس دهم است و به مردم منطقه تبریک می گویم.
وی خاطر نشان کرد: سال ها بود علاوه بر جمعیت بالایی که در نیشابور داشتیم فقط دارای دو شهرستان بودیم و به همین خاطر بودجه ها اندک به ما می رسید چون بودجه شهرستان با بخش متفاوت است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد:سبزوار ۷ شهرستان، کاشمر ۴ شهرستان و تربت حیدریه نیز ۵ شهرستان ایجاد کرده بودند و ما فقط دوشهرستان داشتیم و این موضوع از نظر بودجه ای به ضرر شهرستان بود.

گرمابی با اشاره به مزایای این ارتقا گفت: این رویداد هم برای مردم زبرخان مطلوب است که بودجه بیشتری دریافت می کنند و هم کمی از بار نیشابور سبک خواهد شد و مدیران می توانند به سایر بخش ها بیشتر برسند.
وی در مورد نحوه استقرار اداره ها در این شهرستان جدید گفت: تصور من این است که بر مبنای همان توافقات قبلی اداره ها در بین شهرهای این بخش پخش شود که این موضوع باعث همبستگی بیشتر مردم خواهد شد و کل این منطقه از رونق بیشتری برخوردار خواهد شد. باید همه مردم همکاری کنند تا مراحل اداری آن نیز به سرعت طی شود تا همه از آن بهره شوند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط سایر بخش های‌ نیشابور برای ارتقا گفت: برای بخش میان جلگه گفته اند مرکز شهرستان مرکز جمعیتی نیست یعنی‌ مرکز آن که عشق آباد است کمتر از دو هزار نفر جمعیت دارد و از آن ایراد گرفته و برای آن‌مانع ایجاد کرده اند. البته جای کار دارد که دوره آینده میانجلگه هم با توجه به اینکه جمعیت کلی آن مشکلی ندارد با برنامه هایی به شهرستان ارتقا پیدا کند و امیدوارم با دقت در سرشماری های رسمی این اتفاق رخ دهد.

گرمابی در مورد بخش قدیمی و تاریخی سرولایت نیشابور نیز گفت: متاسفانه سرولایت را طی سال های گذشته قسمت های مختلفش را جدا کرده اند و هم اکنون جمعیتش زیر ۲۰ هزار نفر است و از حد نصاب وزارت کشور پایین تر است و برای ارتقا ابتدا باید جمعیتش افزایش پیدا کند.

  • منبع خبر : خاتون شرق