مسیر راه‌گذر باغ امین الاسلامی سنگفـرش می‌شود
مسیر راه‌گذر باغ امین الاسلامی سنگفـرش می‌شود
خاتون شرق - خیابانی که از باغ امین الاسلامی می‌گذرد و به چهارراه شورا پیوند می‌خورد بهسازی و بازسازی می‌شود. این مطلب در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر نیشابور اعلام شد.

خیابانی که از باغ امین الاسلامی می‌گذرد و به چهارراه شورا پیوند می‌خورد بهسازی و بازسازی می‌شود. این مطلب در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر نیشابور اعلام شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در این جلسه به رونوشت صورتجلسه‌ای اشاره کرد که برای شورا ارسال شده و دادستان، رئیس دادگستری، فرماندار و سایر اعضای شورای راهبردی شهرستان، آن را امضا کرده‌اند و در آن گفته شده که دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف عملیات عمرانی در باغ امین الاسلامی، با بازسازی و بهسازی مسیر فعلی، منافات و مغایرت ندارد.

محمد کاظم صادقی گفت: این صورت‌جلسه در شورای راهبردی شهرستان نوشته شده و اعضای شورا و از جمله دو مقام قضایی آن را امضا کرده‌اند بنا بر این بازسازی و بهسازی مسیر یاد شده، منع قانونی ندارد.

به گفته این مقام قانونی، در بخشی از صورت‌جلسه‌ی مذکور تصریح گردیده که چون دستور موقت برای ایجاد یا احداث مسیر توقف عملیات صادر کرده، لذا بهسازی و بازسازی مسیر فعلی که پیش از این احداث گردیده، مغایرتی با دستور موقت دیوان عدالت ندارد.

شایان ذکر است برنامه‌ی بازگشایی مسیر باغ امین الاسلامی که در ادامه‌ی خیابان شریعتی انجام می‌شد، اردیبهشت ماه گذشته با دستور موقت دیوان عدالت که در پی شکایت دو تن از شهروندان صادر شده بود، متوقف گردید.

بر اساس متن دستور موقت صادره، احمد همت‌آبادی فرزند اله بخش و جواد زروندی فرزند عین ا.. خواهان‌های این پرونده و سید حسن میرفانی و شهرداری نیشابور، خواندگان آن بوده‌اند.

همچنین به گفته‌ی معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی، استاندار این استان نیمه سوم آذرماه امسال، دستور توقف این پروژه را صادر و به شهرداری نیشابور اعلام کرده بود.

زهره‌وند گفته بود که در این دستور، تصریح شده که وسایل نقلیه نباید از این مسیر تردد کنند.

اما شواهد حاکی است دستور استاندار اجرایی نشده و در تمام ماه‌های گذشته، تردد وسایل نقلیه از این مسیر، استمرار داشته است.

حالا و پس از گذشت دو ماه از این دستور، شورای راهبردی شهرستان که فرماندار رئیس آن است نه تنها به این دستور نپرداخته بلکه حتی دستور موقت دیوان عدالت را مغایر با بهسازی و بازسازی معبر ندانسته است.

احتمالا در روزهای آینده شاهد آغاز عملیات بازسازی و بهسازی خیابان دو سوی عمارت امین الاسلامی توسط شهرداری خواهیم بود که به عنوان اثر ملی ثبت شده است.

شهردار نیشابور اما می‌گوید منتظر ابلاغ نظر اداره‌ی کل میراث فرهنگی در این زمینه است.

به گفته‌ی میرفانی، نحوه‌ی بهسازی و بازسازی مسیر باغ امین اسلامی، بستگی به نظر میراث فرهنگی دارد.

رئیس میراث فرهنگی نیشابور نیز به خاتون شرق گفت: از نظر میراث، پوشش سنگفرش مسیر، اشکالی ندارد و میراث با آن مخالفتی ندارد.

هنوز مشخص نیست بازگشایی کامل این مسیر چه زمانی اجرایی می‌شود اما شهرداری نیشابور گفت تا زمانی که این بازگشایی به طور کامل اجرایی نشود، یک‌طرفه کردن خیابان ۱۵ خرداد عملیاتی نخواهد شد.