۲ مرکز حجامت و زالو درمانی غیرمجاز در فیروزه تعطیل شد
۲ مرکز حجامت و زالو درمانی غیرمجاز در فیروزه تعطیل شد
معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه از تعطیل کردن 2 مرکز حجامت و زالو درمانی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

احمد عربخانی به گفت: در بازدید های کارشناسان معاونت درمان ازسطح شهر فیروزه ۲ مرکز در امور طب سنتی، حجامت و زالو درمانی به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مدرک قانونی فعالیت می‌کرند ،شناسایی و تعطیل شدند.
عربخانی با اشاره به اینکه این عمل در یک مکان غیر بهداشتی و با لوازمی نامناسب انجام می شد که فرد خاطی که اصلا صلاحیت این کار را نداشت صورت می گرفت بیان کرد: حجامت میتواند یک روش تهاجمی باشد که مستقیما با خون و بافتهای زنده در ارتباط بوده و لذا در طی آن با کمترین بی احتیاطی در آماده سازی مکان ، وسایل و انجام فرایند مربوطه ، احتمال انتقال آلودگیهای مختلف عفونی نظیر هپاتیت و ایدز به فرد وجود دارد.
وی افزود: معاینه و درمان بیماران امری تخصصی درحوزه پزشکی به شمار می رود و براساس قوانین، افراد غیرپزشکی که فاقد دوره های مورد تائید وزارت بهداشت و درمان باشند چه برای معاینه و چه برای درمان غیر قانونی است.
با توجه به اینکه اکثر افراد غیر مجاز در فضاهای دربسته از جمله اماکن خصوصی، آرایشگاهها و منازل شخصی اقدام به انجام حجامت و دیگر مداخلات پزشکی می کنند و تابلویی ندارند و به همین علت امکان شناسایی همه افراد مقدور نمی باشد و توصیه می گردد مردم از مراجعه به این گونه افراد خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین مکانهایی به شبکه بهداشت و درمان فیروزه اطلاع دهند.

  • منبع خبر : وبدا