مرکز تخصصی ناباروری سطح ۲ در نیشابور به بهره‌برداری رسید
مرکز تخصصی ناباروری سطح ۲ در نیشابور به بهره‌برداری رسید
خاتون شرق - دکتر مجید درودی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از مرکز خدمات تخصصی ناباروری سطح ۲ در مجتمع پزشکی شمس شرق گفت: امروز کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی شهر اسحاق‌آباد شهرستان زبرخان و مرکز ناباروری سطح ۲ در مرکز پزشکی شمس شرق و نخستین اورژانس بانوان در نیشابور به بهره‌برداری رسید.

دکتر مجید درودی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از مرکز خدمات تخصصی ناباروری سطح ۲ در مجتمع پزشکی شمس شرق گفت: امروز کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی شهر اسحاق‌آباد شهرستان زبرخان و مرکز ناباروری سطح ۲ در مرکز پزشکی شمس شرق و نخستین اورژانس بانوان در نیشابور به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای نخستین بار در شرق کشور در نیشابور با کمک خیر حوزه سلامت اورژانس بانوان در نیشابور با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 

تنها در سایه همدلی و هم‌افزایی ظرفیت‌های نیشابور محقق می‌شود

 

مهدی دونده سرپرست فرمانداری نیشابور در این جلسه گفت: بسیار خوشحالم در جمع خیرین و کسانی هستم که تعلقی به این دنیا ندارند و پاک‌ترین انسان‌ها هستند و این افتخار بزرگی است.

وی افزود: اصالت نیشابور در حوزه فرهنگ و هنر از صدر اسلام برکسی پوشیده نیست و وظیفه داریم برای تقویت این حوزه گام برداریم.

وی اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم نخستین چالشی که با آن روبرو بودیم شیوع بیماری عالم‌گیر کرونا بود و شایسته است از همه شهدای سلامت در دوران شیوع کرونا یاد کنیم، عده‌ای اعتقاد داشتند اگر با برخی کشورها ارتباط نداشته باشیم دچار خسارت‌های غیرقابل جبران خواهیم شد اما با تمهیداتی که اندیشیده شد به سلامت از این‌گردنه تاریخی عبور کردیم.

وی گفت: دولت‌ها به تنهایی از عهده مسئولیت حوزه سلامت برنمی آیند و تنها ۲۵درصد از حوزه سلامت در توان دولت است و بقیه آن برعهده مردم و خیران و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت است.

امیدواریم با تلاش‌های دکتر درودی و تیم‌شان و با استفاده از ظرفیت خیران، بیمارستان سوم نیشابور را تا آخر امسال به نتیجه برسانیم.

وی اظهار کرد: نیشابور به خاطر شرایط خاصی که دارد مهاجرپذیر است و باید قدر ظرفیت‌های این شهرستان را بدانیم و تنها در سایه همدلی و هم‌افزایی به نتیجه مطلوب می‌رسیم و ظرفیت‌های نیشابور محقق می‌شود و باید تلاش کنیم نیشابور به جایگاه شایسته‌اش دست پیدا کند.

لازم به ذکر است امروز طی مراسمی با حضور محمدجواد حیدرپور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت و دکتر امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند معاونت وزارت بهداشت از خیرین و سمن‌های فعال در حوزه سلامت در سالن همایش‌های هتل امیران نیشابور تقدیر شد.