مدیر گروه صنعتی پارت لاستیک: بدون تولید با کیفیت صادرات معنا ندارد
مدیر گروه صنعتی پارت لاستیک: بدون تولید با کیفیت صادرات معنا ندارد
خاتون شرق - مدیر گروه صنعتی پارت لاستیک در مراسم افتتاح دفتر اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نمایندگی نیشابور در سالن همایش‌های هتل امیران گفت: امروز در بخش اشتغال به دلیل کمبود نیروی متخصص با مشکل مواجه هستیم و اگر تولید باکیفیت نداشته باشیم صادرات معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند و همه به سمت واردات خواهند رفت.

عبدالله یزدان‌بخش اظهار کرد: امروز صادرکنندگان کالای باکیفیت را به کشورهای دیگر صادر می کنند اما به جای پول تهاتر می‌کنند و این به بازار تولید داخلی صدمه می‌زند.
وی با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های تولید با کیفیت سرمایه در گردش است و امروز تولیدکنندگان ما درگیر آن هستند گفت: شرایط پرداختی کارفرمایان محترم طولانی مدت از ۱۲۰ روز به بالا می باشد که در شرایطی در مسیر نیاز نقدینگی پیش از آن هم اتلاف زمان داریم .
مدیر گروه صنعتی پارت لاستیک گفت: امروز سرعت تغییر و تحول دانش به ۱۵دقیقه رسیده و ما هنوز درگیر برجام هستیم در حالی که من به عنوان‌ یک صنعت‌گر می‌گویم ما نیاز به برجام نداریم و در خیلی از موارد کاستی‌ها و کمبودها موجب رشد ما شده و امروز گروه صنعتی پارت لاستیک که شرکتهای دانش بنیان هم زیرمجموعه آنها می باشد با چند ثبت اختراع در قطعه سازی خودرو پیشتاز این صنعت می باشند.
یزدان‌بخش گفت: ما در سال ۱۴۰۲ کمبودهایی در حوزه‌های مختلف آب و برق و گاز را کماکان داریم و در کارگروه انرژی استان و در ستاد تسهیل هم این موضوع را مطرح کرده‌ایم که زیرساخت‌ها به حداقل رسیده اما ما کارآفرینان و صنعتگران با عشق به خدمت و تلاش ، با تفکر برنامه ریزی کرده تا باز هم از این سختی ها بگذریم ، سرمایه گذاری کرده و عمری در تلاش بوده ایم ، پس باید ادامه راه بدهیم .
یزدان بخش یادآوری کرد مراقب نخبه‌گان و تحصیل کرده های مملکت باشید برای آنها باید به فکر اشتغال پایدار باشیم و فرش قرمز برایشان پهن کنیم تا بمانند. ما به مغز، تفکر و خلاقیت آنها نیاز داریم .
یزدان بخش در خصوص موضوع اشتغال گفت: همانگونه که مطرح شد نیاز به زیرساخت و توجه به نیروی انسانی تحصیل کرده و کارگران ماهر باید داشته باشیم. در مورد مسکن که معضلی مهم در اقتصاد خانواده های شاغل و غیرشاغل می باشد ، طرح مسکن مهر با توجه به دریافت سهم الشرکه از طرف متقاضیان با مشکلات و تاخیر و هزینه بسیار سنگین مواجه شدو پیشنهاد بنده مخصوصا» در طرح مسکن ملی این است که دولت محترم واحدهای مناسب با طرح و نیاز گروه های متقاضی و نیاز گروه های متقاضی آماده کامل نموده و به صورت اجاره به شرط تملیک تحویل بدهد و به هیچ عنوان از متقاضیان وجهی را دریافت نکند .
وی افزود: در طول ۴۰سال گذشته خوبی‌ها و افتخارات زیادی در مقاطع مختلف داشته‌ایم اما اگر بخواهیم همه مشکلات جاری را با گذشته‌ها مقایسه کنیم از انصاف به دور است و بایستی نقص‌های مدیریتی گذشتگان را در هر دوره‌ای اصلاح کنیم و امروز خدماتی که در این دوره انجام می‌شود پس از مدتی جزو گذشته‌ها محسوب خواهد شد و امیدواریم سرعت، کیفیت و هزینه‌‌کردها و آینده نگری با مدیریت مناسب به نحو مطلوب به گونه ی انجام شود که در آینده به نیکی از اقدامات یاد بشود.
وی گفت: در مدیریت مسئله استفاده صحیح از زمان و اتخاذ تصمیم‌های درست در زمان مناسب و بهره بردن از دانش روز در تعامل با سایر کشورها برای بیمه کردن خودمان مطرح است،مدیریت مجموعه ارزش‌هایی است که در هر واحد صنعتی و صادراتی یک کشور باید وجود داشته باشد و امروز صادرکنندگان موفق شهر ما جزو افتخارات نیشابور و یکی از ارکان اقتصادی استان و کشورمان هستند.
وی اظهار کرد: امیدوارم مسئولان و مدیران کشور به این مسئله توجه داشته باشند مدیریت خوب یک بازه است که از یک جا شروع شده و ادامه خواهد داشت و خاتمه ای ندارد و امروز در مواجهه با کمبودها و کاستی‌ها باید راهکار ارائه دهیم ، راهکار ما درون واحدها و سیستم‌ها را باید جستجو کنیم و مدیران جدید و توانمند را شناسایی و پرورش دهیم و باید در واحدهای صنعتی جذب متخصص و نخبه و آموزش و پرورش را ملاک خود قرار دهیم.
عبدالله یزدان‌بخش گفت: من اصالتا، ولایتا، وکالاتا نیشابوری هستم و به آن افتخار می‌کنم، افتخار من عشق به خدمتگذاری در این شهر بوده است و در اوایل انقلاب این فرصت حاصل نشد تا برنامه‌های صنعتی‌مان را در نیشابور اجرایی کنیم و به ناچار به مشهد رفتیم و در جوار بارگاه امام رضا(ع) خدمت می‌کنیم.
وی اظهار کرد : افتخار من این است که امروز مجموعه‌ای صنعتی را با تجربه و تحصص فنی ، مهندسی ، تولیدی و مدیریتی در شهرک صنعتی خیام در حوزه صنعت غذایی پایه‌گذاری کرده‌ایم و هر کسی می‌پرسید چرا اینجا را انتخاب کرده‌ای جوابم این بود وظیفه‌ام این است در این شهر خدمت و یادگاری داشته باشم که خداوند این فرصت را به من و گروه بزرگ پارت لاستیک و خانواده یزدان بخش که بنیان گذاران آن برادرانم زنده یاد ایرج یزدان بخش و فریدون یزدان بخش بوده اند عطا فرموده و به خود می بالم که این تجربیات و تخصص را در بالا بردن و شکوفائی اقتصاد شهرستان بزرگ که حتی می توان آن را استان نیشابور نامید به کار بسته ام.