مدیر عامل ایران‌خودرو: تولید انبوه خودرو برقی ظرف ۱۸ ماه آینده، آغاز می‌شود
مدیر عامل ایران‌خودرو: تولید انبوه خودرو برقی ظرف ۱۸ ماه آینده، آغاز می‌شود
خاتون شرق - مدیر عامل ایران‌خودرو در نیشابور و در گفتگوی اختصاصی با هفته‌نامه‌ی خاتون شرق گفت: خودرو برقی نمونه‌سازی شده که موفق بوده و تولید تجاری آن ظرف 18 ماه آینده محقق می‌شود.

مدیر عامل ایران‌خودرو در نیشابور و در گفتگوی اختصاصی با هفته‌نامه‌ی خاتون شرق گفت: خودرو برقی نمونه‌سازی شده که موفق بوده و تولید تجاری آن ظرف ۱۸ ماه آینده محقق می‌شود.

علیمردان عظیمی پنجشنبه ۲۳ آذر در حاشیه‌ی بازدید از شرکت اگزوز خودرو نیشابور افزود: نمونه‌ی خودرو برقی تولید ایران خودرو کامل است و رئیس جمهور نیز سوار شده و آن را تست کرده است.

به گفته‌ی این مسؤول، ایران‌خودرو، اولین خودرو برقی کشور را تولید کرده و با سرعت در حال تولید تجاری آن است تا هر چه زودتر مردم از آلودگی نجات پیدا کنند.

عظیمی همچنین در باره وضعیت فعلی نمونه‌‌ی خودرو هیبریدی گفت: این نمونه هم ۴۰ درصد پیشرفت دارد و تا اوایل سال آینده، اگر شرایط خوب باشد کامل می‌شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه سیاست دولت این است که خودرو برقی و هیبریدی داخلی سازی شود گفت: برای نجات از مسیر سوخت فسیلی که مشکلات زیادی ایجاد می‌کند این حرکت آغاز شده و با سرعت پیش خواهد رفت.

مدیر عامل ایران خودرو به نیازهای رشدی این صنعت جدید اشاره کرد و گفت: ایران خودرو به سرمایه‌گذاری دولت نیاز ندارد اما پیش خرید خودرو تولید شده، می‌تواند منابع لازم برای پیشبرد برنامه‌ها را فراهم نماید.

وی اضافه کرد: اگر دولت همین الان، تعدادی خودرو را پیش خرید کند، می‌توانیم خیلی سریع‌تر در زمینه‌ی تجاری‌سازی به نتیجه برسیم و به تقاضای بازار پاسخ دهیم.

وی در خصوص بازدید از شرکت اگزوزخودرو خراسان در نیشابور نیز گفت: زمینه‌های توسعه‌ی این شرکت را بررسی کردیم و قرار شد طرح‌های توسعه‌‌ای که مد نظر دارند را ارائه دهند تا منابع لازم برای این توسعه فراهم شود.

عظیمی گفت: به این نتیجه رسیدیم که مجموعه‌هایی به این شرکت افزوده ‌شود تا زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار آن فراهم گردد.

شرکت اگزوز خودرو خراسان که در نیشابور مستقر است زیر مجموعه شرکت ایران خودرو فعالیت می‌کند.