قطع گاز ۱۰اداره پرمصرف در نیشابور 
قطع گاز ۱۰اداره پرمصرف در نیشابور 
خاتون‌شرق - مسعود اکبری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور در جلسه‌ای با خبرنگاران نیشابور گفت: تا یکشنبه هفته آینده دمای هوا در نیشابور تا منفی ۱۳ درجه کاهش می‌یابد و احتمالا تا دو هفته سرمای هوا در نیشابور ماندگار خواهد بود. 

وی با افزود: برای آمادگی هرچه بیشتر در حال برگزاری جلسات با ادارات و دستگاه‌های اجرایی هستیم تا بدون مشکل این شرایط را طی کنیم.

قطع گاز ۱۰اداره پرمصرف در نیشابور

محمد تقی دیندار رئیس اداره گاز نیشابور گفت: تاکنون ۷۶۰ پایش در سطح اداره‌های شهرستان داشته‌ایم و ۲۲ مورد اخطار به اداره‌ها داده شده و گاز ۱۰ اداره پرمصرف که استفاده بهینه از گاز نداشته‌اند طی این مدت قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت دمای مناسب، پوشیدن لباس بیشتر و کاهش یک درجه دما باعث صرفه‌جویی ۶ درصدی مصرف گاز می شود‌ و اداره‌ها و مساجد باید کاهش مصرف انرژی را رعایت کنند.

وی گفت: تبدیل وسایل گرمایشی نفتی به گاز سوز باعث اتلاف انرژی است و بستن دریچه کولر، منافذ درها و پنجره‌ها باعث کاهش مصرف انرژی گاز می‌شود و مشترکان با یک درصد صرفه‌جویی معادل سه درصد تخفیف می‌گیرند و تا سقف ۴۵ درصد می‌توانند از تخفیف برخوردار شوند.

وی افزود: تقریبا تمام نقاط نیشابور به گاز اتصال دارند و به دنبال اتصال صنایع و مرغ داری ها به گاز هستیم.

وی اظهار کرد: موتورخانه‌ها به صورت رایگان توسط کارشناسان اداره گاز بررسی می‌شود و این‌ موضوع تا ۲۰ درصد مصرف را کاهش می‌دهد.

وی گفت: در ناحیه نیشابور بالغ بر ۲ میلیارد متر مکعب در سال مصرف گاز داریم که ۷۰ درصد آن در بخش خانگی است.

تشکیل گشت‌های تلفیقی شرکت برق و اداره گاز 

علیرضا براتی مدیر شرکت برق نیشابور گفت: نیروگاه‌های برق با گاز کار می کنند و کاهش مصرف برق باعث کاهش مصرف گاز می شود.

وی اظهار کرد: گشت‌های تلفیقی با اداره گاز تشکیل شده و طی این مدت چندین باد از اداره‌ها و کارخانه‌های سطح شهرستان بازدید شده است و تاکنون ۱۵ درصد کاهش مصرف انرژی برق در اداره‌ها داشته ایم‌ و در این بخش میانگین مصرف کشوری ۱۰درصد است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چند جلسه با صنایع بزرگ شهرستان که تا یک مگاوات مصرف دارند برگزار شده و مصرفشان را تا ۳۰درصد کاهش داده‌اند و با کشاورزان نیز مذاکراتی برای کاهش مصرف انرژی داشته‌ایم. کاهش روشنایی معابر را انجام داده ایم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌های حضوری با مشترکین پرمصرف اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در این بخش به طور میانگین ۲۰ درصد کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال داشته‌ایم و امیدواریم این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم.

شهروندان در صورت یخ‌زندگی‌کنتور با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند 

جعفر تمیز مدیرعامل شرکت آبفای نیشابور گفت: طی این مدت کاهش دمای هوا موجب یخ زدگی‌کنتورهای آب می‌شود و شهروندان می توانند با استفاده از پوشش‌های مناسب مانند پشم شیشه از یخ زدگی‌ کنتورهای آب جلوگیری کنند و در صورت یخ‌زدگی کنتور بلافاصله با اداره آب و شماره ۱۲۹ تماس بگیرند.

وی اظهار کرد: استفاده از آب گرم و باز گذاشتن شیر آب برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور به خاطر کاهش منابع آبی مناسب نیست.

وی گفت: در حال حاضر در شهرستان نیشابور ۵۰۰ لیتر برثانیه کمبود آب داریم و برای جبران این کمبود باید ۱۰ تا ۱۵ چاه جدید حفر کنیم.

وی افزود: باید مصرف آب را در شهرستان نیشابور حداقل ۱۰۰ لیتر بر ثانیه را کاهش بدهیم که این رقم موجب ۳۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده و باعث کاهش مصرف برق در چاه‌های آب  می‌شود.