فولاد خراسان مشارکتی در تامین منابع واحد های نیمه تمام ندارد
فولاد خراسان مشارکتی در تامین منابع واحد های نیمه تمام ندارد
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده فولاد خراسان چندان در مدل مثلث اقتصادی حضور ندارد و در زمان مدیر عامل قبلی فولاد خراسان قرار بود از محل اعتبار این مجتمع منابع تکمیل یکصد واحد نیمه‌تمام را که دچار مشکل مالی هستند تامین شود.

علی اکبر لبافی سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان فیروزه جلسه بررسی عملکرد معین‌های اقتصادی_ فرهنگی این شهرستان در الگوی مثلث توسعه گفت: در خواف با مشارکت دانشگاه تهران قرادادی به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال با معدن سنگان بسته شده که اغلب آن با استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در درون بانک‌ و با اعتبار بنگاه اقتصادی است.

وی اظهار داشت: این مدل احیای مسئولیت‌‌های اجتماعی است و در دنیا بنگاه‌های اقتصادی نسبت به افرادی که پیرامون آن زندگی می‌کنند مسئولیت‌هایی دارد و این بدان معنا است که کسب و کارهای اطراف بنگاه اقتصادی توسعه پیدا کند و راز پایداری بنگاه‌های اقتصادی و ماندنشان در چرخه اقتصادی راضی کردن و توانمندسازی افراد پیرامون آن است.

وی با اشاره به اینکه فیروزه با وجود اینکه در بستر خوب توسعه قرار دارد یکی از شهرستان‌های تقریبا محروم بوده و زیرساخت‌های آن کمتر رویکرد توسعه‌ای پیدا کرده بیان کرد: نرخ بیکاری که یکی از شاخصه‌‌های اساسی در توسعه اقتصادی است در استان ۹ و در فیروزه ۱۲درصد است و با این وضعیت طبیعی است‌ که رسوب سپرده‌ها و سرمایه‌های مردم کمتر اتفاق بیفتد که باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.
وی بیان کرد: تا قبل از تحریم‌ها سالیانه ۵۰ میلیارد دلار نفت و گاز، ۲۵ میلیارد دلار پتروشیمی می فروختیم و همین میزان صادرات از بخش خصوصی داشتیم اما امروز تکیه بر فروش نفت و منابع طبیعی تمام شده اما در حال حاضر اگر نفتی هم فروخته می‌شود حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزانتر فروخته می‌شود و در حوزه پتروشیمی و صادرات بخش خصوصی همین مشکلات را داریم و تنها راهی که برایمان می‌ماند تکیه و تاکید بر اقتصاد مقاومتی است همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است.
وی بیان کرد: قوانین مالیاتی، بیمه‌ای، دیوار بزرگ‌ بانکی، دیدگاه‌های فرهنگی و برخی رفتارهای موجود در دستگاههای اجرایی مانع توسعه بخش خصوصی است و با این قوانین امکان‌توسعه فراهم‌ نیست و اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی قوانین را در این حوزه تلطیف می‌کنند تا با همکاری امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و نمایندگان امکان سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم شود.

عملکرد خوب حوزه اقتصادی فیروزه به مراتب قوی تر از شهرستان های همجوار است

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در فیروزه گفت : عملکرد معین های اقتصادی و فرهنگی این شهرستان با توجه به ارزیابی های صورت گرفته نه تنها مطلوب و قابل قبول بوده بلکه به مراتب عملکرد اقتصادی این شهرستان نسبت به نیشابور بهتر و قابل توجه و تقدیر است.


دکتر لبافی افزود: فضای تعاملی خوبی که در بین اضلاع مثلث توسعه فیروزه وجود دارد توانسته دست آورد خوبی در زمینه رفع بیکاری به ارمغان آورد و ۹ معین این شهرستان با حمایت های همه جانبه فرماندار علی‌رغم محرومیت این منطقه توانسته‌اند طرح‌های خوبی تعریف و اجرا کنند.