فرماندار نیشابور خواستار پاسخگویی ادارات به پیام های مردمی نشریات شد
فرماندار نیشابور خواستار پاسخگویی ادارات به پیام های مردمی نشریات شد
معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با دستور تشکیل ستاد بزرگداشت مقام خبرنگار تشکیل شد خواستار پاسخگویی به پیام های مردمی نشریات مکتوب و الکترونیک شد.

علیرضا قامتی در جلسه این شورا در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیشابور، افزود: من در یک روز کامل که خبرنگاران تعیین کنند در خدمت شان بوده و مشکلات حوزه رسانه را پیگیری می کنم.
وی همچنین گفت: باید برای تشکیل و تحکیم بنیان خانواده، برنامه ادارات کمیته امور زنان و خانواده فرمانداری هماهنگ شده و کیفی سازی شوند.
فرماندار ویژه نیشابور در ادامه به موضوع کرونا پرداخت و افزود: مجبور شده ایم کل خدمات بیمارستان ۲۲ بهمن چون قلب و شیمی درمانی را تعطیل کنیم و آن را در خدمت بیمارستان کرونایی قرار دهیم.
قامتی تصریح کرد: چون مردم کمتر دستورات و توصیه های بهداشتی را گوش می کنند شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم.
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور گفت: روزهای سختی را به لحاظ معیشتی، اقتصادی و سلامتی می گذرانیم، هر چند اوضاع ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان به لحاظ اقتصادی و وضعیت بیکاری بهتر است.
حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی با بیان اینکه نماز جمعه در روایات مذهبی به عنوان جایگزین حج برای کسانی در نظر گرفته شده است که توانایی انجام حج را ندارند، تاکید کرد: نماز جمعه یک نماز حکومتی است و لازم است در گرامیداشت پنجم مرداد آغاز اقامه نماز جمعه در کشور توسط نظام، اهمیت آن و وظایف مسئولان در قبال آن توضیح داده شود.
وی تشکیل کمیته سرفصل های برنامه شورا فرهنگ عمومی را تشکیل حلقه های این شورا دانست تا در قالب این کارگروه ها شاهد محصولات باکیفیت در مسائل باشیم.
رئیس دادگستری نیشابور هم گفت: نیشابور نسبت به مشهد در تعداد میزان طلاق نسبت به ازدواج وضعیت نامناسب تری دارد، طوری که نسبت طلاق و ازدواج از ۹/۲ به ۶/۲ کاهش پیدا کرده است.
حجت الاسلام غلام حسن حکمتی فر افزود: بیشترین میزان تقاضای طلاق از ناحیه بانوان به علت سختی شرایط زندگی و بعضا به بهانه های کوچک است ولی باید گفت درصد بالایی از افراد مطلقه در ازدواج بعدی خود به شرایط خوبی نمی رسند.
در همین پیوند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور با گرامی داشت ایام ازدواج آسمانی امیرالموئمنین علی (ع) و حضرت زهرا (س)، گفت: با اعتماد مردم به پایگاه های مقاومت بسیج مستقر در مساجد ۱۲۱ سری جهیزیه برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی آماده شده است.
سرهنگ سیدعلی اکبر حسینی افزود: بسیج برای مدیریت مصرف انرژی در مساجد نرم افزاری را توزیع کرده که نتایج خوبی داشته است و می تواند در ادارات هم استفاده شود.
در این جلسه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی نیشابور گفت: اگر حس مسئولیت پذیری باشد بسیاری از معضلات اجتماعی نخواهند بود و خیلی از مشکلات اقتصادی حل می شود.
حسین جعفریانی افزود: چون حرف و عمل مسئولان مغایرت دارد، مشارکتی که مد نظر مسئولان و کارشناسان است اتفاق نمی افتد، چون سرچشمه مشارکت، اعتماد است.
نماینده خبرنگاران در شورای فرهنگ عمومی هم به ارائه گزارشی از نقاط ضعف و قوت برنامه های سال گذشته گرامیداشت مقام خبرنگار و برنامه های پیشنهادی امسال پرداخت.
حامد صادقی از اینکه همه ادارات در این موضوع مشارکت ندارند و از طرفی مشارکت تعداد محدودی از ادارات فقط تشریفاتی است، انتقاد کرد.
وی خواستار اشتراک نشریات محلی توسط ادارات و نهادها، تهیه آیین نامه طرح شورای شهر در حمایت از خبرنگاران، اختصاص فضای مناسب در دکه های شهر برای عرضه مطبوعات، چاپ تراکت برای اطلاع رسانی کانال های مجازی خبرنگاران رسمی و ایجاد مجتمع رسانه ای شهرستان نیشابور شد.

  • نویسنده : حامد صادقی
  • منبع خبر : خاتون شرق