فرماندار: در اراضی الحاقی به محدوده نیشابور ۷۵۰۰ واحد مسکن می‌سازیم
فرماندار: در اراضی الحاقی به محدوده نیشابور ۷۵۰۰ واحد مسکن می‌سازیم
خاتون شرق - امام جمعه نیشابور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: همه‌ی مجریان، ناظران و مردم باید تلاش کنیم پرچم قدرت و عزت مردمی ایران و دموکراسی ایران پرقوت‌تر از گذشته، در اهتزاز باشد.

امام جمعه: باید دموکراسی واقعی را در انتخابات پیش رو به دنیا نشان دهیم
فرماندار: در اراضی الحاقی به محدوده نیشابور ۷۵۰۰ واحد مسکن می‌سازیم
معاون سیاسی استاندار: بعضی می‌گویند مشارکت کم است اما مدیران باید باور کنند که مردم می‌آیند

حجه‌الاسلام یعقوبی: از روز اول گفته‌ایم رأی مردم حرف اول را می‌زند
سعید صفارائی

حجه الاسلام یعقوبی دوشنبه ۲۹ آبان در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور افزود: از روز اول اعلام کرده‌ایم که نظام ما جمهوری است و آرای مردم، حرف اول را می‌زند و گاه پیش آمده که برای حفظ رأی مردم، در شرایط سخت قرار گرفته‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به احوال و وضعیت فعلی دنیا در شرایط جدید، باید دموکراسی واقعی که در نظام ما هست را به دنیا نشان دهیم تا عزت و اقتدار نظام مردمی، نمایان شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز نبرد حق و باطل به صورت روشن و آشکار وجود دارد و مهم است که ما حق را بشناسیم و در جبهه‌ی حق، فعال باشیم.
امام جمعه نیشابور افزود: معیاری که خداوند برای شناخت جبهه‌ی حق گذاشته، معیار امام است و نشانه و پرچم این جبهه امام است نه کثرت، قدرت، جمعیت و شاخصه‌های دیگری که ممکن است انسان را فریب دهد.
وی با اشاره تلویحی به وضعیت فلسطین و غزه گفت: امروز امام با صراحت و قدرت، موضع روشن خود را اعلام کرده و وظیفه‌ی ما روشن است. ما باید پشت سر امام بایستیم یعنی جایگاه خود را بدانیم.
وی گفت: سال‌هاست که تلاش می‌کنیم چهره‌ی زشت تمدن غرب را برای جامعه خودمان و مردم دنیا معرفی کنیم. تمدن غرب، همه‌اش علم و تکنیک و صنعت نیست، اینها پوشش است و هدف واقعی غرب، سلطه است و علم و فلسفه و صنعت، وسیله‌ای برای رسیدن به این هدف هستند.
وی اضافه کرد: هدف آنها نادیده‌گرفتن حقوق بشر با شعار حقوق بشر، سلب آزادی انسان‌ها با شعار آزادی، و خودبرتربینی با شعار دموکراسی است.
یعقوبی گفت: مواضع مردم و دولت‌های آنها را می‌توانید ببینید که چقدر با هم تفاوت دارند.

فرماندار: پرونده ۱۶۴ هکتار ۱۰ سال در کش و قوس بود
فرماندار نیشابور در این جلسه گفت: با تلاش نمایندگان شهرستان و پیگیری‌هایی که انجام شد الحاق ۱۶۴ هکتار به محدوده‌ی شهری که پرونده‌ی آن ۱۰ سال در کش و قوس بود به نتیجه رسید و با این اتفاق می‌توانیم ۷ هزار و ۵۰۰ واحد ساختمان برای افراد نیازمند مسکن در این اراضی که در بهترین نقطه‌ی شهر قرار دارد بسازیم.
مهدی دونده با یادآوری هشدار پیشین خود به مدیران کم‌کار افزود: ما شرط کرده‌ایم که دنبال بی‌ثباتی مدیریتی در شهرستان نیستیم اما اگر نیاز به تحول و پویایی در سطح مدیریت باشد اقدام می‌کنیم.
وی رضایت‌مندی مردم را اولویت مسؤولان اجرایی دانست و گفت: میزان رضایت‌مندی با اجرای قوانین و تکریم ارباب رجوع محقق می‌شود.
دونده تصریح کرد: مشکلات امروز ما ربطی به خارج ندارد و حاصل سوء مدیریت است، نباید پوپولیستی عمل کنیم و توقع کار خلاف قانون هم از کسی نداریم اما باید کار مردم به موقع انجام شود.
وی افزود: ممکن است ارزیابی شاخص‌های عملکردی یک مدیر خوب باشد اما مردم از وی رضایت‌مندی نداشته باشند که در این صورت، ادامه‌ی کار آن مدیر سخت می‌شود.
وی با تأکید مجدد بر اهمیت صنایع نیشابور خطاب به مدیران حاضر گفت: در جهت توسعه‌ی صنعتی شهرستان و جذب سرمایه‌گذار و حل مشکلات واحدهای تولیدی، حداکثر تلاش خود را داشته باشید.
فرماندار نیشابور خاطر نشان کرد: اگر مدیری نمی‌تواند در قامت سیاست‌های دولت قدم بردارد باید عرصه را برای جوان‌ترها خالی کند.
وی به انتخابات مجلس هم اشاره کرد و گفت: امسال، بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور را برگزار می‌کنیم و در راستای افزایش مشارکت مردم در این رویداد بزرگ، نگاه همه‌ی ما باید توسعه و پیشرفت شهرستان باشد. طبق قانون، همه‌ی دستگاه‌ها موظف هستند به وزارت کشور برای برگزاری انتخابات کمک کنند و هر مدیری که وظیفه‌اش را انجام ندهد مرتکب تخلف اداری شده است.

طباطبایی از هزینه کرد ۸۰۰ میلیارد دلاری در یمن و سوریه خبر داد
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه به موضوع غزه پرداخت و گفت: ملتی که روزی فقط با سنگ از خود دفاع می‌کردند امروز به اسرائیل که ارتشی بسیار بزرگ و قوی دارد موشک می‌زنند.
مهدی طباطبایی افزود: کشورهای خلیج فارس ۳۰۰ میلیارد دلار برای رفتن بشار اسد هزینه کردند اما نتیجه‌اش این شد که بشار اسد ماند و پیروز شد.
وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در یمن هزینه کردند که حوثی‌ها را شکست دهند اما نتوانستند.
وی تصریح کرد: اگر امروز شیعیان یمن، عراق، حزب‌الله لبنان متحد شده و مورد حمایت قرار گیرند اسرائیل باقی نخواهد ماند.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به آنچه وی سخنان بعضی افراد خواند گفت: بعضا می‌گویند که مشارکت در انتخابات کم است اما ما مدیران باید باور کنیم که مردم می‌آیند و مشارکت می‌کنند
طباطبایی یادآور شد: در انتخابات گذشته، شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی باعث کاهش مشارکت شد و مردم که پیشرفت‌های دو سال گذشته را می‌بینند و آینده‌ی روشن را که آقا می‌فرمایند به نزدیک قله‌های پیشرفت رسیده‌ایم مشاهده می‌کنند مشارکت خواهند کرد.
وی همچنین در بخش دیگر سخنانش، نقل قول‌هایی از رسانه‌های غربی آورد که در آن از پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف یاد شده بود اما نشانی دقیق این نقل‌قول‌ها را نداد و به نام بردن از رسانه‌های غربی اکتفا کرد.
وی همچنین به نقل از منابع غربی، ایران را در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی دارای رتبه‌های بالای جهانی دانست اما منابع اطلاعاتی خود را ذکر نکرد.
وی سپس گفت: غربی‌ها که پیشرفت‌های ما را می‌بینند با تحریم بیشتر و اغتشاشات می‌خواهند جلو پیشرفت‌های ایران را بگیرند.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی از حوادث و اعتراضات سال گذشته به عنوان اغتشاشات یاد کرد و گفت: سال گذشته وارد شدند و تمام دشمنان را جمع کردند و هر چه خواستند هزینه کردند که مانع نظام شوند اما نتوانستند.
وی در ادامه به بحث انتخابات وارد شد و گفت: ما مجری انتخابات هستیم و هیچ مدیری نباید له یا علیه کاندیداها سخن یا اقدامی داشته باشد.
وی از فراهم شدن پخش رایگان سخنرانی‌ها و میتینگ‌های تبلیغاتی کاندیداها در تلویزیون‌های استانی خبر داد و گفت: با این امکان، کاندیداهایی که از فیلترهای اجرایی و نظارتی گذر کرده باشند می‌توانند با استفاده از فرکانس‌هایی که برای آنها اعلام می‌شود برنامه‌های تبلیغاتی خود را به اطلاع مردم برسانند.
وی تأکید کرد: صحت و سلامت انتخابات از ما خواسته شده و قطعا دشمن روی این موضوع کار می‌کند که بگوید انتخابات سازماندهی شده است.
وی ادامه داد: در روز رأی‌گیری، کاندیداها در حوزه‌های رأی حضور دارند و مأموران انتظامی، در همان روز رأی‌گیری به ما اعلام می‌شوند و ما قبل از آن، آنها را نمی‌شناسیم و امکان هر گونه تقلب و تبانی از بین می‌رود.