فاز دوم بزرگ ترین شرکت تولید کننده نوار تیپ کشاورزی در شهرک صنعتی زبرخان افتتاح شد
فاز دوم بزرگ ترین شرکت تولید کننده نوار تیپ کشاورزی در شهرک صنعتی زبرخان افتتاح شد
خاتون شرق - دوشنبه گذشته طی مراسمی با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و امیررضا رجبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران استان و شهرستان فاز دوم شرکت آبراهه گستر بزرگ ترین تولید کننده نوار تیپ های آبیاری و لوله های آبیاری قطره ای در شهرک صنعتی خیام شهرستان زبرخان افتتاح شد.

طی مراسمی با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و امیررضا رجبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران استان و شهرستان فاز دوم شرکت آبراهه گستر بزرگ ترین تولید کننده نوار تیپ های آبیاری و لوله های آبیاری قطره ای در شهرک صنعتی خیام شهرستان زبرخان افتتاح شد.

این‌مجموعه تولید با توجه به نیازمندی‌های کشور تشکیل شده
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این مراسم با تقدیر از مدیران آبراهه‌گستر گفت: این‌مجموعه تولید به خوبی و با توجه به نیازمندی‌های کشور تشکیل شده و سامان یافته است.
وی با اشاره به ظرفیت اشتغال زایی در مجوعه آراهه گستر اظهار کرد: پیش از این تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در سطح استان تعطیل شد و کارگران زیادی بیکار شدند و به طور دائم با مسئولان برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها هم‌فکری می‌کردیم اما طی ۲سال گذشته حدود ۳۵۰ واحد راکد فعال شده و آن بخشی هم که بلاتکلیف بود تعیین وضعیت شد و امروز در شرایطی هستیم که خیلی از واحدها مشغول توسعه ظرفیت‌های خود هستند و این موج گسترده ای در سطح استان ایجاد کرده و ما هم حمایت می‌کنیم و هر مسئله و مشکلی در مسیر تولید‌کنندگان برای ایجاد واحدهای جدید باشد آمادگی کمک و همکاری داریم.
وی گفت: در مجموعه استانداری و بخش زیرساخت‌ها و عمران با سیاست های دولت مردمی و خدمت‌گزار عزم راسخ داریم در خدمت‌تولیدکنندگان باشیم البته تصمیم و اراده صلی با خود شماست و تشکیلات صنفی خود را باید منسجم کنید و برنامه‌های خود را در حوزه صادرات و توسعه ظرفیت مهیا و ارائه کنید.
وی اظهار کرد: فضای استان برای توسعه بسیار مساعد است و در حال حاضر در سطح استان با بیش از ۸۱هزار میلیارد تومان اعتبار
بیش از ۲هزار و ۹۰۰طرح به بهره برداری رسیده یا کلنگ‌زنی شد ه است و در این مسیر حرکت‌ها باید توسعه و عمق پیدا کند تا مسائل و مشکلات حل شود و تولیدات در سطح ملی و جهانی بدرخشد.

کشورهای همسایه دارای فرصت های فوق‌العاده ای برای استفاده از پتانسیل های ایران هستند
علی نیک افروز عضو هیات مدیره شرکت آبراهه گستر در این مراسیم گفت: این مجموعه از سال ۱۳۷۰ در ناحیه‌ی صنعتی برزنون راه اندازی و از سال ۱۴۰۰فاز دوم مجموعه کارخانه های آبراهه گستر در شهرک صنعتی خیام با سرمایه گذاری ۲هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرد و امروز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم.
وی افزود: تجهیزات خط تولید را از شب عید وارد ونصب کردیم و هم اکنون بزرگترین واحد تولید کننده نوار تیپ در کشور هستیم و قصد داریم در فاز توسعه، لوله های آبیاری هیدروفیکس یا هیدروفلوم را اضافه کنیم و تا پایان سال سوله های جدید این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش افتخارات افتخارات شرکت آبراهه گستر برشمرد و گفت: طی این سالها شرکت آبراهه گستر موفق به کسب گواهینامه ی ۱۷۰۲۵ از مرکز تأیید صنعت ایران و نشان واحد نمونه ی استان، لوح طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نشان استاندارد ملی ایران،گواهینامه ی سیستم مدیریت کیفیت iso9001، گواهینامه ی سیستم امینی و مدیریت بهداشت iso4501، گواهینامه ی سیستم مدیریت محیط زیست iso1401، گواهینامه سیستم یکپارچه ی ims شده و گواهی نامه استاندارد صادرات به اروپا را هم به تازگی دریافت کرده ایم.
علی نیک افروز در ادامه خطاب به استاندار اظهار کرد: کشورهای همسایه دارای فرصت های فوق‌العاده ای برای استفاده از پتانسیل های ایران هستند و نیازمند محصولات ایرانی و خدمات فنی مهندسی هستند و از استاندار تقاضا دارم کنسرسیوم هایی تشکیل داده و طبق همان کاری که کشور های ترکیه ،تاجیکستان و عراق انجام می دهند در حوزه خدمات تجاری،تولیدکننده و فنی فرصت ها را جذب کنیم و در این بخش از ظرفیت جهاد کشاورزی استفاده شود تا بتوانیم در کشور های مقصد صادرات انجام دهیم.
وی افزود: در بخش رایزنی های سیاسی و تعرفه های موجود در بخش لوله های پلی اتیلن را مدیریت کنید زیرا تعرفه ی بسیار بالایی دارد که از توان مدیریتی ما خارج است.
وی گفت: در فاز جدیدی که از سال ۱۴۰۰استارت آن را زدیم و امشب افتتاح شد از دوستانی که در اداره‌ی امور مالیاتی خدمت می‌کنند خواهشمندم با توجه به سرمایه گذاری انجام شده در این شرکت جدید مساعدت فرموده و ما را از معافیت های مالیاتی که مختص به شرکتهای صنعتی است بهره مند کنند.

تحصیلات و انگیزه رمز موفقیت آبراهه گستر
ابوذر سعادتی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زبرخان در این مراسم گفت: این مجموعه از سال ۱۴۰۰با انگیزه، انرژی وتوانمندی که در این خانواده وجود دارد مشغول به فعالیت است و «جناب آقای نیک افروز و پسران گرامی »با تکیه بر تحصیلات و انگیزه، تقسیم کار کرده که رمز موفقیت ایشان در عرصه ی صادرات و در عرصه ی داخلی شده و جزء شرکتهای برتر در سطح کشور و حتی کشورهای همسایه است.
وی افزود: مجموع محصولات شرکت آبراهه گستر از لوله‌های پلی اتیلن و نوارهای تیپ در سال ۱۸ هزار تن به مساحتی بالغ بر ۱۷هزار متر مربع با سرمایه گذاری اختصاص یافته ۲۰۲هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است که ۷۰۰میلیارد ریال آن مربوط به طرح توسعه است.
وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خیام قطب دوم صنعتی استان است گفت: باتوجه به کمک های فرماندار محترم و دادستان و ریاست محترم دادگستری و تمامی مجموعه مدیران دستگاهی اجرایی شهرستان در یک سال گذشته ۲۷جلسه کمیسیون حمایت قضایی برای حمایت از واحد های صنعتی و در رفع مشکلات واحد های صنعتی و۱۰جلسه رفع موانع تولید داشتیم که در مجموع این ها باعث شده بسیاری از شرکت‌هایی که غیر فعال بودند مشغول به فعالیت شده و این موجب خرسندی است که مجموعه ی دستگاههای دولتی باعث شده که شاهد رونق اشتغال در شهرستان زبرخان باشیم.
وی اظهار کرد: جناب آقای استاندار در حال حاضر دغدغه های اصلی ما در خصوص ناحیه‌ی صنعتی دوم شهرستان زبرخان است و با توجه به موقعیتی که شهرستان زبر خان و شهرک صنعتی خیام دارد متقاضیان بسیاری برای واگذاری زمین داریم و در شهرک صنعتی خیام با محدودیت زمین روبرو هستیم.