علی نقدی: برای شروع رقابت ها آمادگی کامل داریم
علی نقدی: برای شروع رقابت ها آمادگی کامل داریم
رقابت های لیگ دسته یک والیبال باشگاه های کشور پس از وقفه طولانی به خاطر شیوع کرونا سرانجام از فردا آغاز می شود و تیم والیبال فولاد خراسان نیشابور در اولین گام از ساعت ۱۱ به مصاف تیم سروقامتان همدان می رود.

وحید شجاعی مهر

بیست‌و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ۱۸‌تیم در ۲ گروه مقدماتی از روز شنبه آغاز خواهد شد که شهر مشهد با همکاری باشگاه ‌‌‌‌‌اشتاد‌سازه‌‌‌‌‌، میزبانی گروه ‌‌‌‌‌الف‌‌‌‌‌ این مسابقات را در سالن‌‌‌های مهران و ۲۲ بهمن دانشگاه فردوسی بر‌عهده گرفته‌ که این رویداد فرصت خیلی خوبی برای والیبال استان محسوب‌‌‌ می‌شود. تیم‌های شهرداری جوان ارومیه، مس‌رفسنجان، سروقامتان همدان، مقاومت بسیج، ملوان تهران، مجتمع فولاد خراسان نیشابور‌، اشتاد‌سازه و هوادار تهران در گروه‌(الف) این مسابقات در مشهد با هم رقابت خواهند کرد و در گروه ‌‌‌‌‌ب‌‌‌‌‌ نیز تیم‌های رعد پدافند قم، سامسونگ جویبار، عقاب ملل اردبیل، پاس گرگان، صنایع اردکان، ایرانشید چالوس، خوش سیمای آمل و هوشیار تبریز در اردبیل به مصاف هم می‌روند. در پایان مرحله گروهی از هر گروه ۴ تیم به مرحله ‌‌‌‌پلی‌آف صعود خواهند کرد و در‌نهایت از بین ۴ تیم حاضر در ‌‌‌‌پلی‌آف‌، ۲ تیم به لیگ برتر صعود‌‌‌ می‌کنند. ۲ تیم حاضر از خراسان رضوی در این مسابقات هم شرایط متفاوتی دارند؛ چرا‌که تیم ‌‌‌‌‌اشتاد‌سازه‌‌‌‌‌ با بازیکنان جوان و بومی پا به میدان‌‌‌ می‌گذارد و تیم فولاد خراسان نیشابور هم با تیمی قوی و با هدف‌گذاری صعود به لیگ برتر به مصاف حریفان‌‌‌ می‌رود.

این اتفاق درحالی رخ داده که امسال برای نخستین بار است که تیمی به عنوان فولاد خراسان نیشابور در رقابت های مختلف ورزشی شرکت می کند و امیدها را برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی قطب اقتصادی شرق کشور در زمینه ورزش نیشابور را افزایش داده است.

سرمربی تیم فولاد خراسان نیشابور در خصوص آخرین شرایط این تیم گفت: ۵۰ روز است در حال تمرین هستیم ولی برنامه تمرینی خود را طوری طراحی کرده بودیم که به زمان اولیه مسابقات که همان ۱۶ مهرماه بود برسد. علی نقدی افزود: با توجه به شرایط کشور و به تعویق افتادن مسابقات و شرایط کرونا تمرینات ما و نحوه بدنسازی ما نیز دچار تغییرات شد

با اینکه ۷ نفر از اعضای تیم به کرونا مبتلا شدند ولی برای شروع رقابت ها آمادگی کامل داریم

وی ادامه داد:  یک‌ماه پیش و درست بعد از بازی تدارکی با تیم مشهد و در راه برگشت ۷ نفر از بازیکنان و کادر فنی ما به کرونا مبتلا شدند که مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد اما خوشبختانه با تعویق مسابقات از دو هفته پیش تمام بازیکنان در اختیار ما بوده اند و هم اکنون با نزدیک شدن به مسابقات سلامتی خود را به طور کامل به دست آورده اند و با  شرایط خوبی که داریم برای شروع مسابقات دور رفت لیگ دسته اول آمادگی کامل داریم.

ملی پوش اسبق کشورمان‌خاطر نشان کرد: مسابقات امسال با سال های گذشته متفاوت است چون‌به صورت متمرکز برگزار می شود و مانند تورنمت های آسیایی و جهانی با وقفه های چند روزه دوباره از سر گرفته می شود که این‌موضوع آمادگی بالای بازیکنان را می طلبد.
نقدی اظهار کرد: با این شرایط تیمی که از لحاظ بازیکنان ذخیره در شرایط خوبی باشد می تواند نتیجه مناسب بگیرد.
وی در خصوص پیش بینی خود از مسابقات گفت: پیش بینی در لیگ دسته یک بسیار سخت است، بازیکنان مستعد و شناخته نشده زیاد است به همین دلیل تا زمانی که وارد مسابقات نشویم و تیم ها را از نزدیک نبینیم شرایط یک تیم را نمی توانیم به درستی متوجه شویم. بعضی از تیم ها را به صورت اسمی شناخت داریم ولی فیلمی از بازی های آن ها موجود نیست و بازی آن ها را نیز از نزدیک ندیده ایم.
سرمربی تیم نیشابور اظهار کرد: از ابتدا هدف گذاری که داشتیم برای حضور در جمع ۴ تیم‌و صعود به لیگ‌برتر بوده است و می‌خواهیم با تلاشی‌که می کنیم نتیجه خوب و مناسب بگیریم.
وی با اشاره به میزبانی مشهد از دور اول مسابقات گفت: از میزبانی مشهد در هفته اول استقبال کردیم‌و از این موضوع خوشحال شدیم. فاصله و آب و هوای نزدیک‌به نیشابور در کنار شناختی که اعضای تیم از شرایط این شهر دارند می‌تواند در هفته اول رقابت ها به ما کمک کند. نقدی با بیان اینکه اولین بازی ما در صورت تغییر نکردن قرعه کشی روز شنبه با تیم‌والیبال همدان‌خواهد بود در خصوص دیگر نماینده استان در این رقابت ها گفت: ما یک بازی تدارکاتی با دیگر نماینده استان انجام دادیم، تیم جوان و پرانگیزه و بانشاطی هستند و  شرایطشان‌خوب است. البته شرایط تمرین و مسابقه متفاوت است و امیدواریم هر دو نماینده خراسان رضوی در این‌مسابقات موفق و سربلند باشند