عقب ماندگی های حوزه ورزش در نیشابور بیشتر از سایر بخش ها است
عقب ماندگی های حوزه ورزش در نیشابور بیشتر از سایر بخش ها است
فرماندار نیشابور گفت: نیشابور در چند حوزه از میانگین شاخصه‌های استانی عقب است و در حوزه اماکن ورزشی میزان عقب ماندگی این شهرستان بیشتر از سایر بخش‌ها است.

علیرضا قامتی شنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور در سال ۱۳۹۹ گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران افزود: شاخص آسفالت راه روستایی در نیشابور هشت درصد از میانگین استانی عقب تر است.
وی اظهار داشت: اولین ‌خواسته از مدیران کل استان رسیدن شاخصه‌های شهرستان نیشابور رسیدن شاخصه‌ها به میانگین استانی اشت و با اعتبارات استانی به این‌ میانگین نمی‌رسیم.
وی بیان کرد: سرزده آمدن مدیران کل به نیشابور مشکلی را حل نمی‌کند و مدیران‌کل باید با برنامه وارد نیشابور شوند و اگر مدل مدیریتی و پیگیری صحیحی داشته باشیم امکان موفقیت‌های بیشتری خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه نیازمند اعتماد همگانی هستیم و در این‌چارچوب باید یک‌صدایی، هماهنگی و تعامل برای رسیدن به هدف داشته باشیم و این به معنای آن نیست که همه یک جور فکر کنیم بلکه باید افکارمان را به اشتراک بگذاریم تا با فهم و زبان مشترک سرعت رسیدن به اهداف افزایش یابد وگرنه شاید مانع یکدیگر خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه گذشته بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال طرح در حوزه کشاورزی نیشابور به بهره برداری رسیده و ۴۷ مجموعه تسهیل گر در نیشابور شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: امروز جوان نیشابوری طرح گلخانه‌ای به ارزش ۶۰ میلیارد ریال راه‌ اندازی می‌کند که میزان بهره‌ وری را با یک سوم میزان آب مصرفی از ۵۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد ریال رسانده است.
وی اظهار داشت: امروز در آرامش کامل وحدت و تعامل کاملی بین‌ مدیران و مسئولان نیشابور شکل گرفته و طی ۶ماه گذشته سند توسعه شهرستان نیشابور در حال تدوین است که برش سال ۹۹ آن احصاء شده است.

هر شخص و مجموعه که آرامش نیشابور را تحت تاثیر قرار دهد به شهرستان ظلم کرده


وی عنوان کرد: هر شخص و مجموعه که آرامش نیشابور را تحت تاثیر قرار دهد به شهرستان ظلم کرده زیرا سرمایه گذار به دنبال آرامش است و نگاه ما به انتصاب مدیران تنها شایسته‌سالاری است و قطعا جناحی و یاسی نیست.
وی خاطرنشان کرد: امروز در شرایط منطقه‌ای و وضعیت اقتصادی به خاطر تهدیدات ترکیبی که از سوی دشمنان متوجه ما شده مشکلاتی بوجود آمده است که در این راستا با کمک رسانه‌‌هایشان تهدیدات اقتصادی برای ایجاد و افزایش ناامیدی مردم به طور جدی در دستور کار دارند و برای برون رفت از این تهدیدات هر سال راهبردهای کاربردی با نامگذاری سالانه توسط مقام ‌معظم رهبری مشخص می‌شد.
وی تصریح کرد: در سال ۹۸ دشمن با پیشگیری از فروش نفت را برای ایجاد مشکل در تامین منابع مالی به طور جدی پیگیری می‌کرد و در سال گذشته منابع درآمدی ما را از این‌ محل به کمتر از ۱۰میلیارد دلار رساند درحالی که پیش از آن به ۱۱۹ میلیارد دلار رسیده بودیم.
وی ادامه داد: با این حال پارسال با یک نگاه استراتژیک در حوزه تولید ۴۱ میلیارد دلار توانستیم به اقتصاد کشور کمک کنیم و ۴۷۲ هزار شغل ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه جهش تولید را باید به عنوان یک تکلیف بدانیم اظهار داشت: جهش تولید نیازمند مدیرت جهادی، استمرار و مقاومت است و با اقدامات روزمره و در شرایط عادی اتفاق نمی‌افتد.
وی با اشاره به جلوگیری از تغییر غیر مجاز کاربری زمین‌های کشاورزی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است و هر رای قلع و قمع که صادر می‌شود هدر رفت منابع ملی است و در این چارچوب مدیران وقتی مسیر را درست طی می‌کنند نباید نگرانی داشته باشند.
وی افزود: در حوزه جهاد کشاورزی نیشابور جایگاه خوبی دارد و در بخش تولید نهاده‌های دامی نیشابور ۲۰ درصد تولید استان و درصد قابل توجهی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه نحوه پاسخ‌گویی برخی از کارشناسان ادارات مورد انتقاد مردم است اظهار داشت: جهش تولید در حوزه اداری پاسخ به موقع و قانع کننده به مردم است.
وی تاکید کرد: حمایت های مردم نیشابور و بخش خصوصی در برهه‌های مختلف شایسته تقدیر است و پس از شیوع کرونا ۹۰میلیارد ریال مردم برای تهیه بسته‌های معیشتی کمک کرده‌اند و باید توجه داشت رویکرد کرونا تغییر نکرده، کم نشده است و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم وضعیت بدتر خواهد شد.

اشخاصی هستند که نه تنها هیچ مسئولیتی برعهده نمی‌گیرند بلکه باری بردوش جامعه اند

امام جمعه نیشابور گفت: امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان ۲ ستاره تابان هستند که در آسمان ‌معنویت ایران می‌درخشند و امیدواریم لطفشان شامل حال ما شود.
حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ضمن گرامیداشت دهه کرامت افزود: وظیفه اصلی ما بندگی خدا است و در مسیر زندگی آنچه خداوند بر ما تکلیف کرده را باید انجام دهیم. در این مسیر برحسب توانایی و لیاقت ما وظایف دیگری مانند مسئولیت‌های اجتماعی بر عهده ما گذارده می‌شود.
وی اظهار داشت: اگر مسئولیت ما باعث شود در وظایف اصلی‌مان خللی وارد گردد انجام آن جایز نیست اما اگر کسی بتواند در کنار تکالیف اصلی باری هم از دوش جامعه بردارد موجب افتخار و شایسته تقدیر است.
وی بیان کرد: نمونه بارز آن دکتر مصطفی چمران است که در بالاترین مقامات علمی جهان حضور داشت راهی لبنان شد و در تشکیل حزب‌الله نقش موثری داشت.
شهید چمران در قالب حزب نمی‌گنجید و مسئولیت‌های متعدد علمی، اجتماعی و نظامی را به شایستگی برعهده گرفت.
وی عنوان‌کرد: نمونه‌های فراوانی در طول ۴۱ سال انقلاب با برکت اسلامی سراغ داریم که از عهده مسئولیت‌هایی که برعهده داشتند برنیامدند و به انقلاب و نظام ضربه زدند و این اشخاص در جامعه ما حضور دارند و اشخاصی هم هستند که نه تنها هیچ مسئولیتی برعهده نمی‌گیرند بلکه بارشان بردوش جامعه افتاده است.
وی تصریح کرد: امروز اساتید بسیجی که در گرانیگاه علمی جامعه حضور دارند وظیفه دارند جوانان ما را به مسیر شهید چمران‌ها هدایت کنند و اشخاصی مسئولیت‌پذیر تحویل جامعه دهند.

مشکل آب حسین آباد جنگل طی دو هفته آینده برطرف می شود

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان نیشابور اولویت‌های ما به صورت راهبردی در بخش گردشگری ، صنعت و کشاورزی و دامداری مشخص است.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: در این‌چارچوب تشکیل کارگروه‌های تخصصی با استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: برای حل مشکلات نگاه جناحی نباید داشت و با استفاده‌ از اصل تعهد و تخصص می توان از ظرفیت عظیم مدیران، نخبگان و جوانان استفاده کنیم.
وی بیان کرد: امروز باید بیش از همیشه در چله دوم انقلاب و در راستای گام دوم انقلاب مردم را دریابیم و به مشکلات آنان به صورت ویژه توجه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دیروز طی بازدید از روستای حسین آباد جنگل که در فضای مجازی با عنوان غیزانیه نیشابور نام برده شده است از نزدیک مشکلات ایشان مورد بررسی قرار گرفت و مشکل کم‌آبی آن با چاهی که در دست حفر قرار دارد طی ۲هفته آینده رفع می شود.
وی تصریح کرد: البته اراضی این روستا موقوفه آستان قدس است و به خاطر چالش‌هایی که دارند در بخش کشاورزی و اشتغال دچار مشکل شده‌اند و طی روزهای آینده با تولیت آستان قدس این‌موضوع مطرح و پیگیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: امروز مشکل اصلی کشور اشتغال و معیشت است و فارغ از همه تفکرات و نگاه‌های سیاسی باید برای آن چاره اندیشید و در این چارچوب در اولین گام در مجلس شورای اسلامی ارائه طرح دوفوریتی تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید اعلام وصول گردید.
وی تاکید کرد: در مجلس قوانینی داریم که علیرغم شفاف بودن ولی روح عدالت در آن به چشم می‌خورد که باید در مجلس مورد توجه قرار گیرد.

دکتر گرمابی نماینده پیشین نیشابور در مجلس نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن بیان گوشه های از اقدامات خود از همراهی مردم و مسئولین در دوره ۴ ساله خدمتش تشکر کرد. در پایان این جلسه از زحمات دکتر گرمابی با اهدای لوح و هدایی تجلیل شد

  • منبع خبر : خاتو.ن شرق