طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور اجرا می گردد
طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور اجرا می گردد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از روزهای اول شیوع کرونا در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح با جدیت تا عادی شدن اوضاع در این واحد دانشگاهی اجرا می گردد.

دکتر جعفر سعیدی در گفت و گو با خاتون شرق گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور علاوه بر اقدامات موثر و سریع در سطح دانشگاه و دانشجویان و کارکنان برای مقابله با ویروس کرونا، در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در کنار سایر نهادهای شهرستان نیز تمام تلاش و همت خود را برای مقابله با این ویروس منحوس در نیشابور انجام داد.

وی افزود: دانشگاه آزاد واحد نیشابور و بسیج دانشجویی این دانشگاه در رزمایش مبارزه بیولوژیک با ویروس کرونا که در سطح شهرستان برگزار شد شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: انجام کار مهم وجهادی ضدعفونی رایگان وسایل نقلیه شهروندان با مواد ضدعفونی تهیه شده در آزمایشگاه واحد در قسمتی از فضای دانشگاه با رعایت کامل مسایل بهداشتی باهماهنگی با مسئولین استانی دانشگاه وسازمانهای ذیربط شهرستان نیز از اقدامات موثر این دانشگاه بود. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور ادامه داد: این دانشگاه همچنین آمادگی خود را درخصوص اختصاص خودروها ونیز مجموعه ورزشی دانشگاه به ستاد استان جهت همکاری برای پیشگیری ویا ایجاد بیمارستان برای درمان بیماران باتوجه به نامه ریاست استان نیز اعلام کرد.

دکتر سعیدی اظهار کرد: تهیه۱۷۷ هزار و ۲۵۶ عدد ماسک استریل، ۴۰۰عددآستینک، ۷۴بسته غذایی و حداقل ۳۰مورد ضدعفونی معابر نیز توسط بسیج دانشجویی شهرستان نیشابور با همکاری و حضور پررنگ و فعال بسیج دانشجویی واحد نیشابور و با استفاده از تعدادی از دستگاه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا توسط این واحد بوده است.

وی گفت: اطلاع رسانی اولیه وبموقع جهت بروز ویروس کرونا به دانشجویان،اساتید وکارمندان واطلاع رسانی جهت رعایت مسائل بهداشتی وایمنی برای جلوگیری از شیوع وسرایت آن و تعطیلی کلاسهای آموزشی ودایر بودن بخش اداری با حداقل نیرو وپیگیری انجام امور شیفت بندی ودورکاری کارمندان با توجه به بخشنامه های صادره و برگزاری آموزشهای مجازی پیشگیری از کرونا برای کارکنان دانشگاه از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

دکتر سعیدی خاطر نشان کرد: انجام روزانه امور مربوط به ضدعفونی کلیه بخشهای دانشگاه‌ و نصب بنرها واطلاعیه های لازم جهت اطلاع رسانی درخصوص بیماری کرونا وراههای پیشگیری از شیوع ان باتوجه به پروتکلهای دریافتی از سازمانهای ذیربط ونیز درج اطلاعات مزبور در کانالهای اطلاع رسانی وسایت دانشگاه نیز به صورت مستمر توسط این دانشگاه انجام شده است. وی با بیان اینکه تهیه مواد ضد عفونی،دستکش وماسک و توزیع آن بین کارکنان بدون مشکل انجام شد گفت: در همان روز نخست اعلام فراگیر شدن بیماری تخلیه دانشجویان از خوابگاه دانشجویی این واحد صورت گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ‌نیشابور با مهم دانستن آموزش مجازی در روزهای تعطیلی دانشگاه گفت: از روزهای نخست همه گیری ویروس، هماهنگی های لازم وایجاد سازوکارهای لازم جهت انجام آموزشهای مجازی وبرخط برای کلاسهای آموزشی دانشجویان انجام و کمیته اموزش مجازی و تعیین مسئول آموزش مجازی جهت ارتباط با دانشجویان و رفع مشکلات نامبردگان تشکیل شد بطوری که در روزهای تعطیل هم پاسخگویی به سوالات دانشجویان انجام شد.
دکتر سعیدی افزود: جلسه آنلاین با مدیران گروه ها و کمیته آموزش مجازی به صورت مستمر با تاکید بر برگزاری منظم کلاس ها انجام شد تا مشکلات احتمالی سریعا مرتفع گردد.

  • منبع خبر : خاتون شرق