طرح جامع مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور باید بر مبنای نیاز شهرستان و استان مصوب شود
طرح جامع مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور باید بر مبنای نیاز شهرستان و استان مصوب شود
جمشید تقی‌زاده طی بازديد از ورزشگاه انقلاب نیشابورگفت: همزمان با احداث ساختمان جوانان در مجموعه انقلاب نیشابور باید بخشی هم به عنوان باغ جوانان در این‌ مجموعه احداث شود که یک طرح ماندگار در شرق کشور است و برای نخستین بار در ایران خواهد بود که حتی می تواند برای ازدواج جوانان هم مورد استفاده قرار گیرد.

تقی زاده عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا تا کنون ۸۰ هزار میلیارد ریال در بخش ورزش متضرر شده ایم و طی این مدت ۲۸ هزار باشگاه ورزشی در کشور دچار ضرر شده و به دنبال ارائه تسهیلات مناسب برای آن‌ها هستیم.
وی اظهار داشت: پس از ۴۹ سال لایحه اهداف و وظایف ورزش و جوانان توسط مجلس مصوب و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و توسط رئیس جمهور به وزارت ورزش ابلاغ شده است و ما نیز باید ظرف ۶ ماه در بخش های مختلف آیین نامه‌های ابلاغی را تدوین کنیم.
وی بیان کرد: یکی از موارد مهم این قانون نظارت وزارت ورزش و اداره کل های استانی به تمام امور ورزشی دستگاه ها و نهاد ها است و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی ورزش و وزیر ورزش و جوانان نیز به عنوان دبیر آن خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: لایحه نظام جامع باشگاه داری در حال جمع بندی است و تا ۲ هفته آینده به دولت و سپس به مجلس ارائه خواهد شد که تصویب آن می تواند تحول شگرفی در ورزش کشور به وجود بیاورد چون مقدمات ورود بخش خصوصی به ورزش تعریف می شود.
وی تصریح کرد: کشور از هر زمان دیگری بیشتر نیازمند نشاط، سرزندگی و عقلانیت بوده و کارکرد اصلی ورزش افزایش نشاط، شادابی و افزایش انگیزه در جامعه است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: در اواخر سال ۹۶ در ۳۲۶ طرح نیمه تمام ورزشی از صفر تا ۹۴ درصد پیشرفت داشتیم که برای تکمیل آن ها ۴ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز بود که تنها ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم.
حسن کریمی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم طرح‌های بالای ۷۰ درصد را شروع کنیم و تنها طرحی که در کشور زیر این مقدار بود ورزشگاه انقلاب نیشابور بود که خود شخص وزیر ورزش و جوانان در بازدیدشان بر اجرای این طرح تاکید کردند.
وی اظهار داشت: از این طرح‌ها ۸۰ مورد به اتمام رسیده یا تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و برای ساخت مابقی حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال برمبنای اعتبار کارشناسی شده در سال ۹۶ نیاز است که قطعا رقم فعلی مورد نیاز بیشتر خواهد بود.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای ساخت یک استادیوم پنج هزار نفری ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و تعداد ۳۰ طرح ۵ هزار نفری در کل کشور داشتیم که این طرح‌ها را با زمین چمن، ۲ رختکن، سرویس‌های بهداشتی و ظرفیت یک هزار نفر می‌توانیم با ۲۰۰ میلیارد ریال به پایان برسانیم.
وی با اشاره به اینکه استادیوم انقلاب نیشابور در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد تصریح کرد: در صورت اجرای پیست تارتان این‌ مجموعه همزمان به بهره می رید در غیر این صورت قرار داد آن‌منعقد و سال آینده به بهره برداری می‌رسد و استخر این مجموعه هم که هم اکنون کمتر از ۳۰ درصد پپیشرفت فیزیکی دارد سال آینده در دستور کار ساخت قرار خواهد گرفت.