صادقی: رأی من به شهردار چک سفید امضاء نیست
صادقی: رأی من به شهردار چک سفید امضاء نیست
خاتون شرق - محمدکاظم صادقی رئیس کمیسیون مالی، اداری شورای شهر نیشابور در ابتدای این جلسه گفت: وقتی به شهردار رأی مثبت دادم اینجانب را مورد بی‌مهری و افترا قرار داده و معترض شدند که چرا از موافقین به مخالفین پیوستم.

سعید صفارائی / شصت‌ودومین جلسه‌ی رسمی شورای اسلامی شهر نیشابور در قالب ۱۴دستور کار برگزار شد.

رأی من به شهردار چک سفید امضاء نیست
محمدکاظم صادقی رئیس کمیسیون مالی، اداری شورای شهر نیشابور در ابتدای این جلسه گفت: وقتی به شهردار رأی مثبت دادم اینجانب را مورد بی‌مهری و افترا قرار داده و معترض شدند که چرا از موافقین به مخالفین پیوستم.
وی افزود: من از هشت‌ماه قبل تا به امروز از منتقدین شهردار بوده‌ام و در صورت عدم تغییر رویه همچنان نیز مخالف ایشان خواهم بود و نه برای کسی تعیین تکلیف نموده و نه کسی را تشویق به امضای طرح سوال و استیضاح کرده‌ام.
وی اظهار کرد: مدتی قبل از برگزاری طرح سوال در مصاحبه با یکی از نشریات گفتم که از عملکرد شهردار انتقاد دارم و اگر پاسخ های ایشان از روی رفع تکلیف و مستند نباشد قطعاً به وظیفه‌ام عمل و رأی به استیضاح خواهم داد.
وی اظهار کرد: موضوع طرح استیضاح عدم عمل شهردار به جدول زمان‌بندی و وعده‌هایشان بوده و امیدوارم که جناب شهردار متوجه این شده باشد که شورا مجدداً به ایشان اعتماد نموده و این رأی برای شهرداری و تیم ایشان یک تولد دوباره است و رأی مجدد بنده به ایشان قطعاً به منزله‌ی چک سفید امضاء نیست و مطالبات ما هنوز ادامه دارد.

،،من از هشت‌ماه قبل تا به امروز از منتقدین شهردار بوده‌ام و درصورت عدم تغییر رویه همچنان نیز مخالف ایشان خواهم بود و نه برای کسی تعیین تکلیف نموده و نه کسی را تشویق به امضای طرح سوال و استیضاح کرده‌ام.

وی افزود: از برکات برگزاری طرح سوال از شهردار این بود که از این پس چهار گروه پیگیر قول های شهردار خواهند بود:
۱- موافقین استیضاح جناب شهردار که خود از اعضای باتجربه‌ی شورا هستند و قطعاً برای به کرسی نشاندن مطالباتشان دلایل محکمی دارند و پیگیر خواهند بود و ما هم به عنوان مخالفین استیضاح وظیفه داریم که به کمکشان رفته و تلاش کنیم تا به نتایج مطلوب برسند.
۲- مخالفین استیضاح که به وعده های شهردار اعتماد نموده و فرصت دوباره به ایشان دادند و مشخصا این اعتماد همیشگی نبوده و دارای تاریخ مصرف است و در صورت تخلف این چتر حمایت از روی شهردار برداشته خواهد شد.
۳- گروه دیگر خبرنگارانی هستند که چشم بینای جامعه بوده و وظیفه دارند این برنامه ها را رصد کرده و مطالبه‌گری از شورا و شهرداری داشته باشند.
۴- گروه بعدی شخص خود شهردار و تیم مدیریتی ایشان است که می‌بایست قدر این اعتماد مجدد را دانسته و طبق اصول به وعده‌ها و جدول زمان بندی عمل کرده و فرصت‌های از دست رفته را با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر جبران کنند.
در ادامه این جلسه نخستین دستور کار با عنوان انتشار اوراق مالی ریالی به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و تأمین خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی مطرح شد.
صادقی در این‌ خصوص گفت: شهرداری نیشابور در نظر دارد برای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری، خرید اتوبوس و مینی‌بوس نسبت به انتشار معادل یک‌هزار میلیاردریال اوراق مالی اسلامی اقدام نماید و تضمین باز پرداخت اصل و سود این اوراق به نسبت ۵۰درصد به عهده ی دولت (سازمان برنامه و بودجه ی کشور) و ۵۰درصد به عهده‌ی شهرداری نیشابور خواهد بود.
وی افزود: در متن مصوبه به شهرداری نیشابور اجازه داده می‌شود به منظور نوسازی و تأمین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و کم توان جسمی حرکتی نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی به مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال با رعایت تبصره‌ی ذیل اقدام کند:
شهرداری نیشابور پرداخت ۵۰درصد سود را در طی دوره‌ی ۳ماهه و ۵۰درصد اصل مبلغ را در دوره‌ی مشارکت ( چهار سال) تعهد می نماید. تضمین ۵۰درصد سود و اصل اوراق به عهده‌ی دولت و سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور می باشد. این لایحه در طی ۲جلسه با حضور آقای قندهاری ( نماینده شهرداری) بررسی و اعضای کمیسیون به آن رأی موافق دادند.

این لوایح نمایشی است
در ادامه احمد همت‌آبادی(مهندس) رئیس کمیسیون اقتصاد شهری و سرمایه‌گذاری گفت: از نظر من لوایح نمایشی است و این مرتبه‌ی سوم مصوب کردن اینهاست و منجر به اتفاقی نمی شود یا اینکه ما لایحه را مصوب می کنیم وکسی پیگیر نیست!
وی افزود: من از آقای کمیلی‌پور درخواست تحویل گزارش‌ها را از جناب شهردار دارم که توضیح دهند چرا این لایحه تنظیم شد و چرا نتوانستیم این اوراق را دریافت کنیم؟
داوود کمیلی‌پور رئیس شورای شهر نیشابور نیز در ادامه گفت: احتمال اینکه وعده های دولت تشریفاتی باشد، هست!
دستور کار دوم این‌ جلسه به توافقنامه‌ی فی‌مابین شهرداری و حسین پیرانی اختصاص یافت.
احمد همت‌آبادی(شورا) رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر با قرائت این لایحه گفت: در اجرای طرح جامع و تفصیلی شهر نیشابور و توسعه‌ خیابان ۳۵متری بعثت به طرف گنبد سبز ۲۴، مساحت کل عرصه ۸۹۴ متر و مساحت اعیان آن ۹۷متر بوده، عرصه‌ی در مسیر ۱۸۷متر و مساحت اعیان ۹۷ اعیان در مسیر برابر کارشناسی هیأت سه نفره جمعا مبلغ ۲۷میلیارد بوده و نامبرده بابت جرائم پلاک ۱۷۶۱ مبلغ هشت میلیارد ریال به شهرداری بدهکار است و پس از کسر مبلغ بدهکاری مالک از طلبکاری ایشان باقی طلبکاری مالک مبلغ ۱۹میلیارد ریال است که شهرداری به صورت امتیاز شناور یا بدهکاری هر پلاکی  که مالک معرفی نماید مقرر می کند. ارزش هر متر عرصه و کاربری مسکونی در مسیر مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰هزارتومان، مبلغ اعیان ۱۵میلیون ریال و انشعابات آن هم به مبلغ ۱۱میلیون ریال می‌باشد که مورد توافق کمیسیون بوده است.
دستور کار سوم در خصوص توافقنامه‌ی فی مابین شهرداری و ورثه‌ی مرحوم صفر بابائیان بود و احمد همت آبادی(شورا) در این خصوص گفت: این توافقنامه بین ورثه‌ی مرحوم صفر بابائیان و شهرداری تنظیم شده که در توسعه ی خیابان ۱۲متری میدان گلشن واقع در سید جمال اسدآبادی جنوبی ۱۲ است. کل عرصه ۱۴۸متر مربع و عرصه در مسیر ۵۴ متر مربع و مساحت کل باقی مانده‌ی ملک ۹۳متر مربع می باشد.
وی افزود: امتیازاتی که شهرداری برای تملک این ملک اعطا کرده باتوجه به اینکه قسمتی از پلاک ۶دانگ آن برابر کروکی پیوست در تعریض خیابان ۱۲متری حدفاصل خیابانهای گلشن و اسدآبادی جنوبی، طلبکاری مالک بر اساس کارشناسی صورت گرفته جمعا مبلغ پنج میلیارد و۳۶۵ میلیون و۵۰۰ هزار می‌باشد که پس از تصویب شورای شهر بعد از تخریب و تحویل متراژ مسیر به شهرداری، شهرداری نسبت به پرداخت مبلغ چههر میلیارد ریال به مالکین اقدام و الباقی طلبکاری به مبلغ یک میلیارد و۳۶۵میلیون و ۵۰۰ هزار پس از اصلاح سند پلاک مذکور به نامبردگان پرداخت خواهد کرد و عرصه در مسیر معادل ۹میلیون و۵۰۰ هزار تومان، ارزش اعیان در مسیر که شامل دیوار و محوطه بوده کلاً مبلغ ۱۵۰میلیون ریال است.
دستور کار چهارم هم به صورت‌جلسه‌ی فی‌مابین شهرداری و آقای محمد سپهریان اختصاص یافت.
احمد همت‌آبادی(شورا) در این‌باره گفت: با توجه به درخواست مالک مبنی بر خرید ممر متروکه ی شهرداری به مساحت ۵ و ۴۹صدم مربع واقع در خیابان فردوسی شمالی چهار‌، کوچه‌ی شمس برابر کروکی پیوست مقرر گردید:
براساس کارشناسی از قرار هر متر مربع ۴۰۰میلیون ریال با کاربری مسکونی که جمعا به مبلغ ۲میلیارد و ۱۹۶میلیون ریال به نامبرده صرفاً جهت تجمیع پلاک آقای سپهریان است، ضمناً اقرار نامه‌ی شماره ی ۹۱۸۰۴ دفتر خانه ی ۷۰۸ نیشابور از مالک مجاور آقای محمود خدابخشی مبنی بر عدم اعتراض اخذ شده و بدیهی است پس از تأیید شورای اسلامی شهر و واریز مبلغ فوق به حساب درآمد شهرداری، شهرداری برابر ضوابط نسبت به واگذاری ممر متروکه برابر صورت جلسه اقدام می کند.
باتوجه به مساحت، ابعاد و مسیر های دسترسی وکلیه ی عوامل مؤثر و عدم دسترسی مستقیم به خیابان فردوسی شمالی این ممر با توجه به موقعیت مکانی و تجمیع پلاک ها به ارزش هر متر عرصه با کاربری مسکونی ۴۰۰میلیون ریال اعلام شد.

،،از نظر من لوایح نمایشی است و این مرتبه‌ی سوم مصوب کردن اینهاست و منجر به اتفاقی نمی شود یا اینکه ما لایحه را مصوب می کنیم وکسی پیگیر نیست.

در خصوص دستور کار پنجم درباره توافقنامه‌ی فی‌مابین شهرداری و ورثه غلامرضا عصمتی احمد همت آبادی (شورا) گفت: شرح توافقنامه به شرح ذیل می‌باشد:
مساحت کل عرصه ۴۷ و مساحت کل اعیان ۴۷ متر مربع است و شرح امتیازاتی که شهرداری بابت آن به توافق رسیدند بدین قرار است: ورثه‌ی مرحوم عصمتی مبنی بر واگذاری حق کسب پیشه‌ی یک دربند مغازه به مساحت ۴۷متر مربع که به استناد دادنامه‌ی ۱۵رقمی موضوع کلاسه شماره ی پرونده ی ۱۱۳۸ از شعبه ی ۱۹دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی متعلق به ورثه مرحوم عصمتی؛ نظر به اینکه شهرداری توافقنامه‌ی عرصه‌ مغازه فوق را از آقای سجادی خریداری نموده مقرر گردید با توجه به اینکه قسمت اعظم زمین ضلع جنوب ( کاروانسرای آقای صدیقی) را تملک نموده است جهت اجرای طرح‌های آینده نسبت به پرداخت حقوق کسب پیشه ی مالکین بر اساس کارشناسی شماره ی۱۳۶۷۷ دادگستری جمعا به مبلغ ۲۲میلیارد ریال، بدیهی است پس از تصویب شورای شهر و تحویل مغازه فوق به شهرداری، شهرداری نسبت به پرداخت حقوق مالکین طی چهار قسط با فواصل چهل و پنج روزه اقدام می کند. سند و گواهی انحصار ورثه ضمیمه است و به جهت ناقص بودن، طرح به کمیسیون برگشت می خورد.
دستور کار ششم این جلسه شورای شهر در خصوص توافقنامه فی‌مابین شهرداری و ورثه علی نژاد بند ۶کمیسیون نظارت، حقوقی و قراردادها بود.
احمد همت‌آبادی(شورا) رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر اظهار کرد: در این توافقنامه که طی پیگیری‌های آقای مهندس اکبری صورت گرفته مشخص شده که دارای اشکال است و سهم شهرداری با سهم مالک عوض شده!
وی افزود: مورد اشتباه پس از اصلاح، ۳۲۱متر برآورد شد که بدین شرح است:
این ملک به منظور توسعه خیابان ۲۴متری شهریار و ۱۲متری بهشت و تملک زمین های مالکین پلاک ۲۳ از۴۰ سهم ۶دانگ فرعی که مساحت کل عرصه در مسیر ۱۲۰متر، عرصه در مسیر ۱۲۱متر، مساحت اعیانش نامشخص و باقیمانده ملک ۴۸۸متر مربع می‌باشد و شرح امتیازات شهرداری به شماره ی ۱۲۹۱ به شرح زیر است:
با توجه به اینکه قسمتی از پلاک مذکور برابر کروکی پیوست جهت تعریض خیابان های ۲۴و ۱۲متری قرار گرفته ۲۱۱متر،
تعریض خیابان ۲۴متری و ۱۲۱متر تعریض خیابان ۱۲متری؛ لذا مقرر شد مالکین محترم پس از افراز سهام مالکیت خود از پلاک فوق، متراژ عقب نشینی را به شهرداری واگذار کند و شهرداری نسبت به تفکیک باقی مانده ملک مورد نظر برابر ضوابط شهرسازی به سه قطعه برابر با کروکی پیوست قطعه ی شماره یک به مساحت ۱۶۸، قطعه شماره ۲ به مساحت ۱۶۹ وقطعه ی شماره سه به مساحت ۱۵۰ و صدور پروانه مسکونی در قطعات مذکور برابر با ضابطه در حد تراکم ۲طبقه بدون اخذ حق مشرفیت و تبصره سه به صورت رایگان اقدام نمایند. بدیهی است پس از تغییر و تحویل متراژ سند به نام شهرداری و برابر مقررات و شرایط توافقنامه شورای شهر پاسخ گو خواهد بود.
دستور کار هفتم در خصوص کمک به مداحان خراسان رضوی و برگزاری همایش کارگاهی بود.
سیدمومن حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، جوانان و امور بانوان شورای شهر نیشابور در این خصوص گفت: این طرح قبل از محرم در رویداد فرهنگی اجتماعی مداحان خراسان رضوی و همایش کارگاهی با حضور استاد برجسته ی کشوری در مجموعه فرهنگی فجر برگزار شد و پس از آن رئیس سازمان مکاتبه‌ای داشته تا هزینه‌هایی را دریافت کنند و ما در خواست کمک مبلغ ۳۰میلیونی را از شهرداری داشتیم و برای آقای شهردار نوشتیم که ۱۵میلیون را کمک می‌کنیم.
دستور کار هشتم این جلسه در خصوص معرفی نماینده از شورای شهر به عنوان عضو هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیشابور بود‌.
سیدمومن حسینی در این باره گفت: قبل از این که آقای شاهرودی معاون وزیر و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در ارتباط با راه اندازی دفتر انجمن‌ مفاخر در نیشابور موافقت کنند شهردار به ترکیب اعضای هیئت امنای شهر اضافه شد و موافقت کردند که یک نفر از اعضای شورای شهر به عنوان عضو هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیشابور در جلسات حضور پیدا کنند.
وی افزود: پس از موافقت آقای سیدآبادی[رییس اداره ارشاد نیشابور] نامه را به شورای شهر ارسال کرده و آنچه در این کمیسیون مطرح شد این بود که رئیس کمیسیون فرهنگی به عنوان عضو هیئت امنا در جلسات انجمن آثار شرکت کنند.
دستور کار نهم در خصوص ترک تشریفات مناقصه، جهت عقد قرارداد با رانندگان تانکرهای آبیاری فضای سبز بود و حبیب‌اله بتویی رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر نیشابور در خصوص این لایحه یادآور شد که این لایحه به دلیل اینکه ایرادی داشت به شهرداری رفته و برگشت خورد.
وی گفت: با توجه به اتمام قرارداد تانکر های آبیاری فضای سبز در خردادماه و برگزار نشدن مناقصه در موعد مقرر به منظور حفظ فضای سبز درختان برابر نرخ تورم سال جدید با پیمانکار مشغول به کار به هر متر مکعب ۲۲هزار و ۵۰۰تومان قرار داد توافق انجام شد و پس از برگزاری مناقصه، فردی در مناقصه با قیمت ۲۰۰هزار ریال در هر مترمکعب برنده شده اما بقیه رانندگان متعرض، موافق ادامه کار با این قیمت نیستند.
وی افزود: ایراد مورد نظر بنده این است که می‌بایست ۲ماه قبل برای تهیه آب برنامه‌ریزی کنیم و مناقصه را به فصل گرما نکشیم و قبل از اتمام قرارداد ها برگزاری مناقصه ها مقرر ضوابط اقدامات لازم انجام شود. طبق گزارش شهرداری یک نفر برنده با ۲۰ هزار و الباقی ۲۲هزار و ۵۰۰ تومان کمتر کار نمی‌کنند و از ما خواسته‌اند با آن یک نفر همان ۲۰هزار تومان و با ۳نفر دیگر ۲۲هزار و۵۰۰ ضمن ترک تشریفات قرارداد ببندیم و به علت نامفهوم بودن این موضوع برای ریاست محترم شورا، ایشان متعرض شده‌اند که هم ترک تشریفات و هم مناقصه برگزار کرده‌اید!
دستور کار دهم به اسناد مناقصه واگذاری نگهداری فضای سبز و تأسیسات پارک‌های حاشیه ی بزرگراه امام رضا(ع)به بخش خصوصی اختصاص یافت و حبیب‌الله بتویی در این خصوص گفت: شهرداری تقاضای ۳۴نفر نیرو برای بهبود فضای سبز کرده و با بررسی های انجام شده در کمیسیون، شهرداری موظف شد درصورت واگذاری هر مکان، در تعریف نیرو به صورت حجمی اقدام کند و بر اساس متراژ و متر مربع و به صورت حجمی واگذار شود که قیمت را پایین‌تر می‌آورد و نظارت ما در رابطه با پیمانکار تنها کیفیت کار است.
وی گفت: به علت تکمیل نبودن دفترچه
تقاضای برگشت به کمیسیون را داشته تا جلسه مربوطه برگزار و سپس گزارش را به اعضای شورا تحویل و در صورت موافقت به جلسه‌ی رسمی ارائه شود.
وی ادامه داد: ۱۲بوستان واگذار شده به ترتیب بوستان شهدای گمنام حاشیه ۷۶متری انتهای خیابان گاز، بوستان زائر حاشیه بلوار ۷۶متری جنب ترمینال مرکزی فضای سبز داخل ترمینال مرکزی، بوستان سیمرغ جنب فرهنگسرای سیمرغ تقاطع ۱۷شهریور سمت شمال و جنوب، بوستان سرو انتهای خیابان ۱۷شهریور، بوستان فدک حاشیه ی بلوار ۷۶متری جنب فرمانداری تقاطع امام رضا و لچکی های اطراف، آیلند های امام رضا ۷۶متری، بوستان فولاد حاشیه ی بلوار ۷۶متری انتهای خیابان اندیشه، فرهنگ سرای سیمرغ خیابان ۱۵خرداد و میدان قدس می‌باشد.
احمد همت‌آبادی(مهندس) در ادامه متذکر شد: وضعیت سرویس بهداشتی بوستان‌ها رضایت بخش نیست و گزارش رسیده که در پارک شهدای گمنام باقطعی آب مواجه هستیم.
دستور کار یازدهم به لایحه صدور مجوز ترک تشریفات انجام مناقصه برای کارگاه جوشکاری گلماه اختصاص یافت و حبیب‌الله بتویی در این رابطه گفت: در خصوص خرید گاری‌های گالوانیزه ۲ لایحه به شهردار ابلاغ کردیم که مشخص می‌کند ما اطلاعی از خرید گاری های جدید و جایگزینی آن ها با گاری های فرسوده نداشته و مصوبه لایحه درخواست صدور مجوز ترک تشریفات انجام مناقصه جهت کارگاه جوشکاری گلما ترک تشریفاتی را از ما خواستار شدند و استنادات بند مصوبه بدین شرح می باشد:
با عنایت به ضرورت حفظ و ارتقای سطح خدمات رسانی شهروندان و از طرفی با توجه به اهمیت تجهیز بهسازی و نوسازی مخازن زباله (سه چرخ و چهار چرخ) موجود در مناطق دوگانه خدمات شهری و همچنین کمبود مخزن حمل زباله در مناطق مذکور، لذا به استناد ماده ۸۰قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، صدور مجوز ترک تشریفات انجام مناقصه و عقد قرارداد کارگاه کاری با کارگاه جوشکاری گلما مورد استناد است.
شایان ذکر است برابر بازدیدهای به عمل آمده و استعلامات واصله از شرکت‌های تهران صنعت، رهپاک صنعت ایران، آذر پاش پیشرو و پیشگامان مدیر گستر پایدار که در استان‌های مختلف کشور در حال فعالیت و ساخت مخازن زباله می‌باشند، هزینه ساخت و ارسال مخازن مربوطه با مشخصات پیوست با نرخ بالاتر از قیمت پیشنهادی اعلام شده توسط کارگاه جوشکاری گلما بوده است و ۳۰عدد گاری به صورت آزمایشی جهت کنترل کیفیت قبلاً به این کارگاه سفارش داده شده که در سطح شهر در حال بهره‌برداری بوده و کیفیت بالای آن مورد تأیید کارشناسان شهرداری می‌باشد. همچنین در صورت انعقاد قرارداد با ایشان علاوه بر اشتغال زایی در سطح شهرستان به علت استقرار کارگاه در شهر نیشابور امکان بازدید مستمر در کنترل فرآیند ساخت نیز فراهم خواهد بود.
بتویی در ادامه افزود: متن مصوبه ارائه شده توسط نماینده شهرداری بدین شرح می‌باشد:
به شهرداری اجازه داده می شود تهیه ساخت ۱۰۰عدد مخزن سه چرخ زباله فلزی با مشخصات پیوست درضمائم لایحه
هر کدام به قیمت ۸۴میلیون و ۸۵۶هزار و۵۰۰ریال مجموعا هشت میلیارد و ۴۸۵میلیون و۶۵۰هزار ریال و تعداد ۲۶۷مخزن چهار چرخ فلزی به ابعاد ۷۰لیتر با مشخصات پیوست در ضمائم لایحه به هر کدام قیمت ۸۴میلیون و ۴۲۰هزار و۵۰۰ ریال مجموعا ۲۲میلیارد و ۵۴۰میلیون و۲۷۳هزارو۵۰۰ریال با عنایت به ضوابط ترک تشریفات مناقصه به کارگاه جوشکاری گلما واگذار گردد.
وب افزود: مجموعا ۳۱میلیارد و ۲۲۵میلیون و ۹۲۳هزار و ۵۰۰ریال بابت تهیه و ساخت تعداد ۳۶۷مخزن زباله ی سه‌چرخ و چهار چرخ مورد نیاز می باشد.
دستور کار دوازدهم مربوط به لایحه تصویب طرح مطالعات پارک جنگلی شهید قاجاریان بود.
صادقی در این‌ خصوص گفت: طی نامه ی شماره ی۱۳۹۶۰شهرداری لایحه تصویب مطالعات پارک جنگلی شهید قاجاریان را به شرح ذیل است:
تهیه طرح مطالعات فاز صفر و یک بوستان شهید قاجاریان جهت ارسال به کمیسیون امور زیر بنایی جهت اخذ مجوزهای لازم و تغییر کاربری‌های مورد نیاز. متن مصوبه بدین مضمون می‌باشد:
با توجه به تهیه مطالعات صفر و یک پارک جنگلی شهید قاجاریان و به منظور فراهم نمودن بسترهای لازم جهت آغاز عملیات اجرایی در راستای توسعه ی فضای سبز شهری به شهرداری نیشابور اجازه داده می‌شود ضمن پرداخت حق‌الزحمه مشاور طرح که در شهرداری با حضور نمایندگان شورا بررسی و تصویب شد، طرح مذکور جهت عقد مجوزات لازم کمیسیون امور زیر بنایی ارسال شود.
این لایحه در هفتاد و هفتمین جلسه ی کمیسیون عمران،ترافیک،شهرسازی و باز آفرینی شهری مطرح و به اتفاق آراء مورد تصویب قرار گرفت. ضمناً به شهرداری نیشابور اجازه داده شد به منظور پیگیری موضوع تصویب طرح در کمیسیون امور زیر بنایی نسبت به مذاکره با مشاور اقدام و لایحه ترک تشریفات مربوطه را به شورای اسلامی شهر ارسال کند.
دستور کار سیزدهم به لایحه احداث و راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد تخصصی معماری و شهرسازی نیشابور اختصاص یافت.
سید مومن حسینی گفت: در سال ۱۴۰۱شهرداری لایحه‌ای را به شورای شهر برای احداث و راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد تخصصی معماری و شهرسازی نیشابور ارسال کرد که مشخص می‌کند مبلغ مورد نیاز را نسبت به بودجه ی سال ۱۴۰۲پیش بینی کرده و مجددا به شورا ارسال شود.
وی اظهار کرد: نیشابور با قدمتی ۷۵۰۰ساله و به عنوان پایتخت نخست جهان اسلام، از سبک خاصی در شهرسازی و معماری برخوردار بوده که نیازمند است در این شهر به جهت نگهداری از اسناد و مدارکی که برای معماری شهر وجود داشته مکانی فراهم شود که بتوانیم از آن‌ها نگهداری کنیم. به همین دلیل شهرداری ساختمان قدیم شهرداری را پیشنهاد کرده و با توجه به اینکه بعضی از این اسناد در تصرف شهروندان و بعضی به اختیار شهرداری است لذا هدف از این طرح برگرداندن این آثار به شهرداری می باشد.
متن لایحه ی شهرداری به شرح ذیل می‌باشد:
این ساختمان صرفاً مختص به مرکز اسناد نبوده بلکه می توانیم در سایر حوزه ها اگر سند و مدرکی درباره پیشینه نیشابور موجود است را هم نگهداری کنیم.
به شهرداری نیشابور اجازه داده می شود که نسبت به راه اندازی موزه و مرکز اسناد معماری و شهرسازی نیشابور در محل ساختمان قدیم شهرداری به مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اقدام نماید.
عنوان اصلاحی به جای موزه اسناد شهرسازی نیشابور به عنوان موزه شهر با رویکرد معماری، شهرسازی و مفاخر اسلامی مورد استناد است و قید زمان ۶ماهه برای این طرح  مصوب شد.
دستور کار چهاردهم و آخرین دستور کار شصت‌ودومین جلسه رسمی شورای ششم شهر نیشابور به لایحه صدور مجوز حمایت از یادواره ی شهدای شورای نگهبان اختصاص یافت و سیدمؤمن حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی در این باره گفت: برای نخستین بار یادواره شهدای نگهبان و به دلیل اینکه امسال کنگره ی ۱۵۰۰شهید نیشابور در حال برگزاری است و ذیل این کنگره یادواره ی شهدا در مساجد، پارک ها و در مکان های مختلف شهر در حال اجراست این یادواره هم‌زمان برگزار می‌شود و شهرداری برای مشارکت در این طرح مبلغ ۱۵میلیون تومان را پیشنهاد کرده است.
لازم به ذکر است همه طرح‌ها و لوایح مطرح شده در این جلسه شورا به اتفاق آراء به تصویب رسید.