شیوع افسردگی در زنان دو تا سه برابر مردان
شیوع افسردگی در زنان دو تا سه برابر مردان
خاتون شرق - رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور شیوع افسردگی در زنان را دو تا سه برابر مردان اعلام کرد.

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور شیوع افسردگی در زنان را دو تا سه برابر مردان اعلام کرد.
نجمه عابدی شرق در همایش آموزشی» آشنایی با اصول امنیت، حفاظت و خود مراقبتی « اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و فرمانده پایگاه‌های بسیج که با حضور بخشدار و اعضای شورای اداری سرولایت، رئیس پلیس پیشگیری فراجا شهرستان در سالن اجتماعات شهید پاسبان شهرچکنه برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت سلامت روان به کسی اطلاق می‌شود که عملکردش در سطح قابل قبولی از تنظیم عاطفی و رفتاری باشد.
وی افزود: سلامت روان، یکی از حوزه‌هایی است که با توجه به رشد بی‌سابقه مشکلات روحی و روانی در بین انسان‌ها، اهمیت ویژه‌ای یافته و دانستن اصول آن، برای همه ما ضروری است.
عابدی شرق با مقایسه وضعیت جهانی ایران و همچنین جایگاه خراسان رضوی در این‌ خصوص بیان کرد: ایران و در نتیجه خراسان رضوی جایگاهی پایین‌تر از میانگین جهانی و استانی دارند.
وی با تاکید بر اهمیت این موضوع تصریح کرد: سلامت روان چون می‌تواند به شما کمک کند که با استرس‌های زندگی کنار بیایید، از نظر جسمی سالم باشید، روابط خوبی داشته باشید، برای جامعه خود مفید باشید و به‌ طور مؤثر کار کنید، مساله بسیار مهمی است.
رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: داشتن احساس تمایل به خودکشی یکی از مشکلات روانشناختی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی گفت: مسائل روحی و روانی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی همه و همه با تغییر در شیوه زندگی، مشاوره و دارو قابل درمان هستند.
این متخصص روانشناسی ادامه داد: شیوع افسردگی در زنان دو تا سه برابر مردان است، همچنین اضطراب زنان در مقابل مردان بین سه تا پنج برابر بیشتر است.
عابدی شرق در پایان با اشاره به لزوم آموزش عمومی گروه‌های مختلف در جامعه و حضور و پاسخگویی روان‌پزشک مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت بخش سرولایت تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی از طریق رسانه‌های ملی و پویش‌های ملی و استانی باید ترویج کننده فعالیت مختلف فیزیک در میان اعضای مختلف جامعه باشند.