شهردار باقی ماند، رئیس شورا ابقا شد
شهردار باقی ماند، رئیس شورا ابقا شد
خاتون شرق - شصتمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر نیشابور با ۲دستور کار شامل استیضاح شهردار نیشابور و انتخاب هیات‌رئیسه جدید شورای شهر برای سال سوم برگزار شد.

سعید صفارائی / شصتمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر نیشابور با ۲دستور کار شامل استیضاح شهردار نیشابور و انتخاب هیات‌رئیسه جدید شورای شهر برای سال سوم برگزار شد.
در ابتدای جلسه محمدکاظم صادقی رئیس کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه شورای شهر نیشابور گفت: در اولین جلسه طرح سوال از شهردار پنج نفر از اعضای شورا از پاسخ‌های ایشان قانع نشدند و این جلسه دوم و استیضاح است.
وی با اشاره به اینکه در این‌ جلسه منتظر پاسخ‌های مستند‌تر و دقیق‌تر جناب شهردار هستیم سوالات ۹گانه مطرح شده از سوی شورا را به شرح ذیل قرائت کرد:
۱- عدم اجرای مصوب شورای شهر
۲- بی‌دقتی در تنظیم صورت وضعیت قطعی شرکت سبزیور و شرکت وحدت صنعت
۳- محقق نشدن صورت جلسه های اجرایی پایانه بابک کریمی
۴- عدم اجرایی کردن طرح مشکلات بستری و زایدات شهری
۵- اهمال کاری در ممیزی املاک سطح شهر
۶- تعلل در تهیه و بهره برداری از نرم‌افزار های شهرسازی، داشبورد مدیریتی و نرم‌افزار نظارت الکترونیکی بر پیمان خدمات شهری و تهیه صورت وضعیت‌ها
۷- عدم اجرای تصمیم‌های اتخاذ شده در مساجد محلات سطح شهر
۸- عدم اجرای طرح‌های مصوب و بازگشایی معابر با تعیین اولویت های هفت گانه و فروش اموال غیرمنقول شهرداری
۹-، بی دقتی در تنظیم لوایح، صورت جلسه‌ها و مکاتبات ارسالی به شورای اسلامی شهر
وی افزود: در این جلسه منتظریم که جواب‌های قانع‌کننده مستندتر و دقیق تر از جناب شهر دار دریافت کنیم.

،،شهردار: شناسایی و مقابله با فساد به جد در دستورکار بنده قرار دارد و این نهضت تا اتمام دوره‌ خدمت اینجانب با قدرت ادامه خواهد یافت.

احمد همت‌آبادی(شورا) رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: سوال های دیگری هم مانده که مطرح کردن آنها منعی ندارد.
حبیب‌اله بتویی رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر نیشابور درخواست کرد این جلسه به نحوی برنامه‌ریزی شود که همه موافقان و مخالفان بتوانند صحبت کنند.
در ادامه سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور در پاسخ به پرسش های مطرح شده اظهار کرد: ابتدا لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم که پرسش از شهردار حق اعضای شورای شهر است و این را در جهت پیشرفت شهر و انجام به موقع امور و افزایش کارآیی و بهره‌وری لازم و ضروری می‌دانم.
وی افزود: نکته بعدی اینکه به گواهی اعضای محترم شورای شهر در مدت این ۲سال با همراهی و مصوبات خوب و به موقع شورا اقدامات بزرگ و موثری در حوزه های مختلف انجام شده است.
وی با اشاره به تاکید رهبری در این خصوص که در داخل تشکیلات شهرداری با فساد مماشات نکنید چه فسادی که مربوط به خارج از شهرداری است و چه فسادی که در درون هسته‌ای از هسته‌های شهرداری رخنه کرده گفت: شناسایی و مقابله با فساد به جد در دستورکار بنده قرار دارد و این نهضت تا اتمام دوره‌ خدمت اینجانب با قدرت ادامه خواهد یافت.
وی اظهار کرد: نکته ی سوم اینکه موارد مورد نظر شورای محترم تبدیل به ریز پروژه‌هایی با برنامه و زمان بندی کرده‌ام که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اکثر آنها اجرایی خواهد شد و به جز برخی از موارد کوتاه مدت که به بودجه خاصی نیاز ندارند و در یکی دو ماه اول قابل انجام خواهند بود تقریباً اکثرموارد ذکر شده در برنامه های میان مدت به لطف برنامه‌های چهار ساله، به لطف بودجه سالیانه،  لوایح تنظیم شده شهرداری، نامه‌های اعضای شورای شهر و به لطف طرح هایی که توسط اعضای محترم شورا تهیه و به تصویب رسیده است در ردیف‌های بودجه سالیانه ۱۴۰۲شهرداری لحاظ و در همین سال به انجام خواهند رسید.
وی گفت: به خاطر تأکید اعضای شورا و اولویتی که از جانب ایشان تعیین شده کارگروهی ویژه برای پیگیری مستمر و رصد روزانه برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت ارائه شده تشکیل خواهد شد و در جلسات هفتگی شورا شخصاً بر میزان پیشرفت آن نظارت خواهم کرد و در نهایت گزارش کاملی از اقدامات انجام شده را برای استحضار به شورای شهر ارسال خواهم کرد.
وی افزود: نکته‌ پنجم اینکه برای آن دسته از اقداماتی که باید به صورت مستمر و روزانه انجام شود اعم از رفع نواقص شهری، جمع آوری زباله و سد معبر و امثالهم به سرعت در حال اصلاح ایرادها هستیم و طی یک بازه زمانی کوتاه سطح کمی و کیفی این موارد را ارتقاء خواهیم داد.
وی در ادامه موارد زیر را جزو برنامه‌های دارای اولویت شورای شهر مطرح و اقدامات انجام شده در این رابطه را تشریح کرد:
۱- ساماندهی اسب، شتر و کالسکه‌ها در منطقه گردشگری خیام
با عنایت به مصوبه ی شورای شهر انتخاب پیمانکار از طریق مزایده ظرف مدت یک ماه آینده انجام خواهد شد و تا زمان انتخاب پیمانکار با تعیین ۲مسیر جهت تردد کالسکه‌ها در مسیر بلوار عرفان، اسب‌ها و شترها در مسیر جاده شهر کهن و با استفاده از ظرفیت نیروهای سد معبر و استقرار نیروی ثابت کنترل و مکان استقرار آنها به وسیله‌ کارواش شستشو خواهد شد.

۲- مشکلات مربوط به بلوار عرفان
تأمین روشنایی و تقویت چراغهای پایه کوتاه، نصب باربیکیوی مناسب جهت بهره برداری شهروندان، شستشوی سکوهای نشیمن ظرف مدت ۲هفته، پیگیری جهت اخذ نظر مشاور به منظور احداث پیاده‌رو، مسیر دوچرخه، مسیر مخصوص کالسکه، تأمین روشنایی در مسیر راه از ضلع شمال و جنوب، نصب سرویس بهداشتی دو چشمه کانکس‌دار که ظرف مدت ۶ماه انجام خواهد شد.

۳- ‌انتقال خودروهای کاه از حاشیه ی بلوار ۷۶متری
به زمین معرفی شده توسط آستان قدس انجام خواهد شد.
در صورت موفق نشدن برای معرفی زمین فوق، انتقال ماشین آلات به محل میدان‌گاه خیابان کاشمر (زمین مشاغل آینده )ظرف مدت ۲۰روز آینده با هماهنگی شورای شهر انجام‌ می‌شود.

۴- ساماندهی هندوانه فروش‌ها
با توجه به اینکه شهرداری هیچ گونه تعهدی نسبت به این نوع مشاغل ندارد اگر زمینی با همکاری بخش خصوصی تهیه و معرفی شود شهرداری برای آماده سازی همکاری خواهد کرد.

۵- رنگ آمیزی و رفع زوائد شهری
اصلاح جدول های شکسته، اصلاح لچکی‌های فضای سبز، پاک سازی دیوار نوشته‌ها، پاک‌سازی کاغذ‌های الصاقی، رنگ آمیزی المانهای شهری اعم از صندلی، نرده، سطل زباله، آبخوری‌ها و جمع آوری میله‌ها و تابلوهای انفرادی داخل فضای سبز از هفته‌های گذشته شروع و طی هفته‌های آینده با به کارگیری ۶ اکیپ پیمانکار موارد بازدید شده و ادامه پیدا خواهد کرد.
همچنین ظرف حداکثر ۲ماه آینده مشکلات کلیه معابر سطح شهر اعم از شمالی، جنوبی، شرقی و غربی در فاز اول اتوبان از ۶متری تا ۳۰متری طالقانی و در فاز دوم سایر مناطق برطرف خواهد شد.

۶- طوقه برداری و تشتک گذاری
با عنایت به کمبود آب و جهت بهره‌برداری بهینه از آب موجود شهرداری از طریق بخش خصوصی نسبت به طوقه برداری به عمق حداکثر ۳۰سانتی متر وشعاع نیم متر اقدام خواهد کرد.
اعتبار مورد نیاز در جلسه‌ رفع زایدات شهری پیش‌بینی شده و اولویت با هسته ی مرکزی شهر و معابری است که درختان کهنسال دارد و در فاز دوم آیلندها و پیاده‌روهای جدید الاحداث در برنامه اجرایی آینده قرار خواهند گرفت.

۷- دیوار گذاری اراضی متروکه
کلیه مواردی که طی نامه‌های ابلاغی شورای شهر شناسایی شده اند با ابلاغ اخطار به مالکین متعاقباً نسبت به دیوار گذاری و مصالح مورد تأیید اقدام خواهد شد و اولویت دوم سایر اراضی است که با زیبایی شهری مغایرت دارد که خیابان خاتم، بلوار امیرکبیر و بلوار بعثت در اولویت‌های اول حداکثر ظرف یک ماه با توجه به اخطارهایی که قبلاً دادیم و مورد دوم با عنایت به گستردگی تعداد زیاد اراضی شناسایی شده اقدام خواهد شد.

۸- ساماندهی پایانه‌ی بابک کریمی
همانطور که در صورت جلسه تنظیمی مقدمات اجرایی کلیه موارد فراهم شده و ظرف یک ماه آینده اقدام خواهد شد، بازگشایی بلوار نشاط در دستور کار است و کلیه توافق نامه هابه تأیید شورای شهر رسیده و اولویت اول جابه‌جایی مینی‌بوس‌های پایانه بابک کریمی به پایانه ی مرکزی، رفع سد معبر و استقرار نیروهای ثابت، آسفالت محوطه، مرمت سرویس‌های بهداشتی است و همه این‌ موارد ظرف مدت یک ماه آینده برنامه‌ریزی خواهند شد.

۹- ساماندهی تابلوهای سطح شهر
با عنایت به جلسه‌ برگزار شده با سازمان نظام پزشکی مقرر شد تابلوهای رنگ و رو رفته و آفتاب سوخته اصلاح و مرمت شود و متعاقباً کلیه پایه تابلو‌ها رنگ‌آمیزی و نظافت می شود و درصورت عدم همکاری سازمان نظام پزشکی، کانون وکلاء و سردفتران اقدامات مرمتی تابلوها در بخش خصوصی صورت خواهد پذیرفت.
لایحه‌ای ظرف مدت ۱۵روز به شورای شهر ابلاغ و هزینه های مورد استفاده از مالکین تابلو ها اخذ خواهد شد و در صورت عدم همکاری چاره‌ای جز جمع آوری نخواهیم داشت.

۱۰- ساماندهی روز بازار ها و شب بازارها
بدیهی است شهرداری در قبال ساماندهی شب بازارها و روز بازار ها چندان مسئولیت مستقیمی ندارد ولی به جهت اینکه هم اشتغال‌زایی دارد و هم مورد استقبال شهروندان است شهرداری مکان هایی را از جمله منوچهری جنوبی، از جلوی مهدیه تاعدالت، خیابان خاتم النبیین، خیابان میثم محدوده‌ی تریا پارک و مکان هایی که مشکلی نداشته باشند را شناسایی کرده و مقدمات انتقال شب بازارها را فراهم خواهد کرد.
در خصوص روز بازارها از ظرفیت بخش خصوصی از جمله بازار وحدت، تفضلی و فردوسی جنوبی استفاده خواهیم نمود.

۱۱- بهسازی خیابان مشاهیر
فاز اول مطالعه بهسازی خیابان مشاهیر به عنوان بخشی از پروژه پیشخوان عطار منتهی به سازمان میراث فرهنگی به پایان رسیده و برای فاز دوم انتخاب مشاور در دستور کار است که به صورت جدی پیگیری خواهد شد و به ۶ماه زمان نیاز داریم.

۱۲- با توجه به مصوبات ۲سال قبل و موافقت با لایحه ترک تشریفات اخیر شورای محترم جهت خرید گاری‌ها ظرف مدت ۲ماه جهت خدمت‌رسانی به کار گرفته خواهد شد.
گاری‌های فاقد چرخ و نیازمند جوشکاری ظرف مدت ۱۵ روز توسط پیمانکار تعمیر و مرمت خواهند شد و در صورت همکاری نکددن پیمانکار این طرح توسط شهرداری رأسا انجام می شود و هزینه‌های آن از پیمانکار کسر خواهد شد.

۱۳- مرمت و ساماندهی داخل پارک‌ها
پس از بازدید میدانی با کارشناسان اقدامات لازم از قبیل مرمت کف سازی، تهیه ی آبنما، سرویس بهداشتی، تأمین نور انجام خواهد شد.

در ادامه شهردار نیشابور اولویت‌های برنامه‌اش را به شرح زیر قرائت کرد:
۱- احداث پل‌عابر پیاده خیابان امام رضا(ع) ظرف یک ماه
۲- تعمیر و بهسازی پل عابر پیاده خیابان امام خمینی
۳- اصلاح پل نخست خیابان ابراهیمی
۴- جداره سازی خیابان امام
۵- ساماندهی باغ ملی و باغ امین‌الاسلامی با اعتبار یک‌ونیم میلیارد تومان و ظرف مدت سه ماه
۶- پارک ۲۲۰هکتاری شهرداری قاجاریان طی سه ماه
۷- طراحی ساختمان شورای اسلامی شهر با اعتبار ۶میلیارد تومان
۸- احداث فضاهای سبز کوچک مقیاس
۹- جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب با اعتبار ۲ونیم میلیارد طی هشت ماه
۱۰_تملک مغازه ی خیابان ابراهیمی
۱۱_تملک گنبد سبز از سمت میدان جهاد
۱۲_ادامه ی بلوار بعثت به سمت کال جنگل
۱۳_تملک ادامه ی بلواردانش آموز
۱۴_تملک مسیر ۴۵متری جنوب
همچنین رفع نواقص سیماومنظر شهری، رفع نواقص پارک‌های سطح شهر، ساماندهی ورودی‌های شهر، رفع سدهای معابر سطح شهر، ساماندهی داشبورد مدیریتی شهرداری و تملک زمین‌هایی که شورای شهر اعلام کرده از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار شهردار نیشابور بود.

شرایط خدماتی در نیشابور در همه زمینه‌ها بدتر شده است

در ادامه محمدکاظم صادقی با بیان اینکه شرایط خدماتی در نیشابور در همه زمینه‌ها بدتر شده گفت: پاسخ‌های جناب شهردار مبهم، بدون جدول زمانبندی و دارای ایرادات بسیاری بود.
وی افزود: جناب شهردار مدت زمان اجرای طرح‌های معوقه رامشخص کردند و تصمیم‌گیری برای اعضای شورا راحت‌تر شد.
وی در خصوص مبارزه با فساد در شهرداری و معرفی متخلفان به دادگاه گفت: نمی بایست اجازه می‌دادید که اشخاص غیر این موضوع را به شهرداری متذکر شوند که نشان از بی‌دقتی حوزه‌های نظارتی است و باعث زیر سوال بردن کلیه پرسنل شهرداری شده
و پاسخ شما در این رابطه کامل نیست و نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

،،مدیر منطقه ۲ که مسئولیت جذب درآمد و هزینه کردن امور را به عهده دارد ارتباط کاری خوبی با شما ندارد و ایشان می‌بایست با معاونت شهرداری شما هماهنگ باشد که چنین چیزی وجود ندارد. ایشان مورد اعتماد ما بوده و باید با شما هماهنگ باشد در غیر این صورت دلیلی بر اشغال یک صندلی وجود ندارد که وقت مردم را به بطالت بگذرانیم.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر اینکه با وجود سیستم به روز، دبیرخانه شما می بایست حداقل یک سوم لیست مصوبات خود را ارائه می دادید و موضوع بعدی در مورد این که گفتید صورت وضعیت‌ها را به بنده تحویل داده‌اند و اشکالات برطرف شده اما در جلسه‌ای که در دفتر آقای گلستانی برگزار شد ناظرین شما حضور داشتند و در رابطه با هر موضوعی که سوال می کردیم آقایان فقط به یکدیگر نگاه می کردند و پاسخ درستی نداشته و با گذشت یک ماه از این موضوع هنوز هم مدارک کافی را ارائه نداده‌اند! و شما به عنوان سردمدار مبارزه با فساد در شهرداری هستید می بایست موارد اصلاح شود.
وی افزود: من خودم را متعهد می‌دانم که اگر این امر حتی از ناحیه شهرداری انجام نشود به صورت شخصی پیگیری کنم و می کنم اما اگر با دستور شما کارگروهی که توضیح دادید صورت بگیرد دغدغه شهرداری کمتر می‌شود.
وی گفت: مدیر منطقه ۲ که مسئولیت جذب درآمد و هزینه کردن امور را به عهده دارد ارتباط کاری خوبی با شما ندارد و ایشان می‌بایست با معاونت شهرداری شما هماهنگ باشد که چنین چیزی وجود ندارد. ایشان مورد اعتماد ما بوده و باید با شما هماهنگ باشد در غیر این صورت دلیلی بر اشغال یک صندلی وجود ندارد که وقت مردم را به بطالت بگذرانیم.

در برقراری ارتباط با مدیرانتان تجدید نظر کنید

صادقی گفت: خواهشی که از جناب شهردار دارم این است که در ارتباط با مدیرانتان تجدید نظر و با نیروهایتان بیشتر تعامل داشته باشید. وضعیت سد معبر،پارک ها، نظافت و نورپردازی شهرما به راحتی قابل حل هستند و نه اعتبار سنگینی می‌طلبد و نه کار سختی است. سرویس بهداشتی قدیمی و خارج از رده افلاک‌نما که متعلق به سال ها پیش است، قطعاً پاسخگوی تعداد انبوه مسافران نیست و وضعیت نورپردازی هم نابه‌سامان است و مورد دیگر اینکه فرمودید در عرض یه ماه سه‌هزار و ۳۹۶فقره تماس با سامانه ی ۱۳۷برقرار شده که از این تعداد ۶۰درصد در حال انتظار است که رقم زیادی است و نمی‌بایست ۶۰درصد تماس های مردم در حال انتظار باشد.
اگر ۶۰درصد را کسر کنیم ۵۷۶تماس در ارتباط با خدمات شهری، ۱۰۳مورد در ارتباط با سازمان مدیریت پسماند، ۳مورد در حوزه ی سد معبر و ۳۰۰تماس متفرقه بوده واین نشانگر عدم رضایت شهرداری و شهروندان است.

آقای شهردار زیرپای شما پوست خربزه می‌اندازند

همت‌آبادی(شورا) در ادامه اظهار کرد: آقای شهردار شما ۲سال نتوانستید هندوانه فروش ها را جمع‌آوری کنید و حالا می گویید ظرف ۲هفته این کار را انجام می دهید!
وی افزود: ترافیکی که از مینی بوس های زبر خان وارد شهر می شود، معضل بزرگی است. پایانه ی بابک کریمی جز اموال شهرداری است و آن را رها کرده اید.
وی گفت: تعمیر پل امام اگر قرار بود انجام شود در طی این سالها انجام می شد، چرا چیزی که از توانتان خارج است را مطرح می کنید؟
وی گفت: آقای یوسف زاده مدیر کل قبلی، آقای دایی، مدیر کل شهرسازی چند نامه به شما و فرمانداری زده و گفته‌اند که شهرداری شما در خواب است. چرا کسی پاسخگو نیست؟ چرا نقشه‌های پایه را به مدیر کل جدید نمی دهید تا اعمال کند؟ بارها متذکر شدند که جناب شهردار نقشه ی جدید مستلزم نقشه های پایه است.
وی افزود: آقای شهردار پرونده ها را بررسی نمی‌کنید و ما مأمور می شویم ببینیم چرا ترتیب اثر نمی‌دهید؟ پرونده های شما مملو از ایراد است که مرجوع می‌شوند. بودجه شهر را به جاهایی می کشانیم که هیچ پایه و اساسی در آن نیست. با صحبت کردن و عمل نکردن چیزی درست نمی شود.
وی گفت: شما توانایی برطرف کردن مشکلاتی که در شهر دارای پیش آمده را ندارید و همین گونه پیش برود بهتر نخواهد شد که بدتر می‌شود.
وی گفت: من یک رای دارم و آن را هم به استیضاح شما می‌دهم و چند بار به شما گفتم آقای شهردار دارند زیرپای شما پوست خربزه می‌اندازند و شما را به راهی می برند که راه برگشت ندارد.

شهردار در پاسخ به همت‌آبادی(شورا) گفت: مواردی که فرمودید هیچ کدام را به بنده نگفته اند و فقط بحث میدان بار را متذکر شده و تهدید کردند که با پیگیری این موضوع شما را به استیضاح می کشانم و اعلام رأی واضحشان فقط به دلیل موضوع میدان بار است.
وی گفت: ماجرای میدان بار به این ترتیب است که ما آگهی زدیم و تقاضای زمینی به مساحت ۱۵هکتار کردیم با مشخصاتی که در سمت شرق، به سمت سبزوار، خارج از محدوده و داخل حریم شهر باشد و سه زمین دراین فراخوان شرکت کردند که انتخاب این زمین همچنان مورد نقد سنگین حاج آقا همت آبادی قرار دارد!
وی در ادامه اظهار کرد: در حال انجام عملیات اجرایی برای ساخت این زمین به کمک آستان قدس رضوی بودیم که با پیدا شدن ورثه، آنها به حاج آقا همت آبادی مراجعه کردند و شورا برای بنده نوشت  این مورد معارض دارد و بنده هم نامه را به سازمان همیاری فرستادم با این مضمون که این زمین معارض دارد و موضوع منتفی است و بایدبه دنبال زمین دیگری بگردیم و در ادامه جلسه‌ای برگزار شد که به فروشنده سه ماه مهلت برای ارائه ی سند داده شد و در غیر این صورت زمین رهن گرفته به تصرف سازمان املاک در خواهد آمد. در شورای شهر جناب آقای همت آبادی به مدیر عامل سازمان همیاری استان خراسان رضوی آقای تازیکی، سه ماه فرصت داد و افزود در غیر این صورت از زمین صرف نظر کنید، حالا چرا بنده باید در این زمینه مورد استیضاح قرار بگیرم؟

همت‌آبادی(شورا) در پاسخ به سخنان شهردار گفت: شما در واحد سرمایه گذاری خودچند حقوق بگیر بالای ۱۰میلیونی دارید؟ چرا این ها را پیگیری نمی کنید؟ چرا باید مشاور ما برای آن زمین هفت مورد ایراد رو کند؟ این زمین در حریم است اما گوشی بدهکار نیست، زمین در مسیل است اما اصرار همچنان پابرجاست، بنده شخصاً از نزدیک مشاهده کردم و پنج نفر مخالف این طرح بودند.
وی افزود: بعد از ۵۰سال برای تغییر میدان بار زمینی شناسایی کردید که هزار جور اشکال دارد و ۲هفته طول نکشید که ما را در تقابل با همکاران قرار دادید. با وجود طرح سوالات چند روز پیش به شورا نامه‌ای خطاب به سازمان همیاری‌ها زدید که ما خود در شهر داری ۷۰هکتار زمین هستیم و کمیسیون زیر بنایی هم تأیید کرده و ۱۵ استعلام با جواب مثبت از سازمان ملی مسکن به صورت رایگان گرفتیم. چرا قبل از طرح سوال این کار را نکردید؟

شما شورای شهر را نامحرم می‌دانید

در ادامه این‌جلسه بتویی گفت: خدمات شهرداری در حوزه فضای سبز، عمرانی و خدماتی کمرنگ که نه، بی‌رنگ بوده است و پاسخ درخوری در صحبت‌های شهردار وجود نداشت.
وی افزود: از وظایف شهرداری این است که آب‌هایی را که به سمت شیب شهر است به بیرون هدایت کند آن هم نه با هزینه ی شهروند بلکه با پول رایگانی که در شمال شهر کانال می زنیم.
وی گفت: جناب شهردار، به نظر من در مورد کمربندی اقدامی نکنید زیرا کار بیهوده ای است و تا اقدامات عمرانی در ورودی شهر و پیاده‌روها صورت نگیرد هزینه کردن بی فایده است.

،، همت آبادی: من یک رای دارم و آن را هم به استیضاح شما می‌دهم و چند بار به شما گفتم آقای شهردار دارند زیرپای شما پوست خربزه می‌اندازند و شما را به راهی می برند که راه برگشت ندارد.

وی اظهار کرد: مابه دنبال طرحی هستیم که شایسته شهروندان و شهرداری باشد و بنده هم رأیم را به صورت آشکار می دهم و شما شورای شهر را نامحرم می دانید.
احمد همت‌آبادی(مهندس) رئیس کمیسیون اقتصاد شهری و سرمایه‌گذاری گفت: آقای شهردار شما شان شورای شهر را پائین آورده‌اید و علی رغم نارضایتی ۵نفراز اعضای شورا  جناب شهردار در تلاش برای حفظ جایگاه خود هستند که قابل تقدیر است.
وی افزود: ۱۰تا ۱۵درصد فضای سبز نیشابور از دست رفته است، فضای سبز جدید نمی‌خواهیم حداقل فضای سبز موجود را حفظ کنید.
وی گفت: ارقامی که پیشنهاد دادید با برنامه ی اجرایی شما در سال ۱۴۰۲ مغایرت دارد و اولین چیزی که در مدیریت شهری و تصدی گری شهرداری یک شهر مهم هست برنامه‌ای است که شما اعلام وما آن را مصوب می‌کنیم اما در فروردین امسال برنامه شما زیر سوال رفته و شهردار با این نحوه ارائه لایحه شأن شورا را زیر سوال برده است.
در پایان جلسه استیضاح شهردار نیشابور پنج نفر از ۹عضو شورای شهر نیشابور پس از شنیدن پاسخ‌های شهردار به وی رای مثبت دادند.
این رای‌گیری به صورت مخفی انجام شد.
بدین ترتیب سیدحسن میرفانی به عنوان شهردار نیشابور در سمت خود باقی ماند.

رئیس شورای شهر نیشابور تغییر نکرد

در شصت‌ویکمین جلسه رسمی شورای شهر نیشابور به صورت فوق‌العاده با دستور کار انتخاب هیات رئیسه در سومین سال فعالیت شورا برگزار شد.
برای ریاست این دوره شورای شهر نیشابور فقط داود کمیلی‌پور نامزد و با ۹رای به این سمت انتخاب شد.
برای نائب رئیسی نیز فقط محمدکاظم صادقی نامزد و با ۹رای در این سمت ابقاء شد.
رضا کراری و حجت نیرآبادی نیز به ترتیب با پنج و چهار رای به عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند و احسان مرآتی نیز به عنوان خزانه انتخاب شد.