شناسایی بیش از ۶هزار بازمانده از تحصیل در نیشابور
شناسایی بیش از ۶هزار بازمانده از تحصیل در نیشابور
خاتون شرق - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور اظهار کرد: با بررسی های انجام شده از طرف اداره کل، تعداد 242 نفر به عنوان حجم سواد به نیشابور ابلاغ شده است که میانگین جذب حجم سواد آموزی در این شهرستان در سال های اخیر به طور صد در صدی اجرایی شده است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور اظهار کرد: با بررسی های انجام شده از طرف اداره کل، تعداد ۲۴۲ نفر به عنوان حجم سواد به نیشابور ابلاغ شده است که میانگین جذب حجم سواد آموزی در این شهرستان در سال های اخیر به طور صد در صدی اجرایی شده است.
سید مهدی قاضی افزود: در حال حاضر، تعداد ۲۲ نیروی فعال در سواد آموزی نیشابور مشغول به فعالیت هستند که سه بخش مهم سواد، تحکیم و انتقال را اجرا می کنند و با بررسی های انجام شده از طرف اداره کل، تعداد ۲۴۲ نفر به عنوان حجم سواد به نیشابور ابلاغ شده است که میانگین جذب حجم سواد آموزی در این شهرستان در سال های اخیر به طور صد در صدی اجرایی شده است.
وی ادامه داد: برای اولین بار در سطح کشور، دوره تلفیقی برگزار شده و تعداد ۴۸ نفر در کلاس های سواد، تحکیم و انتقال مشغول به کار شده اند که برخی از آنها نیروی رسمی آموزش و پرورش می باشند.
مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: در سال جاری با تلاش های انجام شده میزان سواد در نیشابور به ۹۸ و نیم درصد رسیده است. همچنین فاصله سواد بین زنان و مردان و فاصله سواد شهری و روستایی و بازماندگان از تحصیل به حداقل ممکن کاهش یافته به طوریکه در حال حاضر شش هزار و ۳۸۱ نفر بازمانده از تحصیل ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شده که این آمار نسبت به آمار ابلاغی از طرف استان کمتر است.
سید مهدی قاضی خاطرنشان کرد: از سایر ادارات تقاضا داریم در شناسایی و جذب افراد بی سواد و کم سواد ما را یاری کنند تا سطح سواد آنها در سامانه سواد کشور پالایش و دوره تحصیل آنها گروه بندی شود.
وی یادآورشد: ما وظیفه داریم با تعداد محدود آموزش دهندگان نسبت به باسواد کردن بی سوادان اقدام کنیم و نیروهای توانمند سایر ادارات نیز می توانند در این راه ما را کمک کنند.
قاضی تصریح  کرد: معاون استاندار و فرمانداری، اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری و شواری شهر، عشایر شهرستان، بخشداری ها و دهیاری ها، جهاد کشاورزی، ثبت احوال، اداره کار و سایر نهادها باید در این مسیر سخت، پای کار آمده تا با یک حرکت جهادی، آمار دقیق و پالایش شده ی بی سوادان را شناسایی و آن را به حداقل برسانیم.