شرکت کشت و صنعت پیشروی سرولایت معین اقتصادی این بخش شد
شرکت کشت و صنعت پیشروی سرولایت معین اقتصادی این بخش شد
مراسم‌ معارفه شرکت کشت و صنعت پیشروی سرولایت به عنوان معین اقتصادی بخش سرولایت نیشابور با حضور مسئولین شهرستان نیشابور و بخش سرولایت و اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای منطقه در شهر چکنه برگزار شد.

رئیس هیات مدیره مجتمع کشت و صنعت پیشروی سرولایت در این مراسم گفت:  با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و بحث توسعه مثلث اقتصادی که توسط استاندار خراسان رضوی مطرح شده و با هدف اشتغال زایی، جذب سرمایه گذار و کارآفرین و توسعه بخش سرولایت به میدان آمده ایم.
محمد حسن ساقی افزود: سرولایت پتانسیل های خاص خود را در منطقه نیشابور دارد‌ و به همین خاطر به عنوان معین افتصادی این بخش ورود پیدا کرده ایم و امیدواریم بتوانیم با امکاناتی که وجود دارد مردم منطقه را وارد چرخه اقتصادی پایدار کنیم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم ما در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تشکیل صندوق های خرد در روستاها است‌ که می تواند به عنوان یکی از اقدامات زیر ساختی انجام شود  تا بخشی از مشکلات مردم در روستاها برای گذاشتن وثیقه و اسناد برای دریافت تسهیلات بانکی حل شود.
وی با بیان اینکه می توان با آورده مردم‌ و تسهیلات بانکی  اشتغال زایی انجام داد اظهار کرد: سازمات فنی و حرفه ای برای دادن آموزش های لازم ورود پیدا کرده و  ما نیز به عنوان معین اقتصادی در صحنه حضور ممتد داریم.


معین اقتصادی سرولایت ادامه داد: با توجه به کلنگ زنی شهرک‌صنعتی سرولایت در آینده ای نزدیک در بخش کشاورزی و باغداری ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه را در دستور کار خواهیم داشت و در بخش دامداری نیز بحث اصلاح نژاد دام را پیگیری خواهیم کرد.
ساقی بیان کرد: داروهای گیاهی در مراتع و زمین های منطقه مانند یک صنعت خدادادی است که متاسفانه در این سال ها به آن توجه کافی نشده است و برای استفاده از این ظرفیت با اداره منابع طبیعی رایزنی های لازم انجام شده و می توان در مناطق مختلف سرولایت کشت گیاهان دارویی را توسعه داد.
وی اظهار کرد: بحث دیگری که با کمک نمایندگان مجلس در حوزه زیرساخت ها باید انجام دهیم‌ محورهای مواصلاتی منطقه است. سالیان سال است  در این‌منطقه ترانزیت داریم و ماهیانه ۱۵ هزار خودروی سنگین ترانزیتی در این‌محور به سمت کشور ترکمنستان حرکت می کنند که امیدواریم با کمک نمایندگان و دولت و دوبانده شدن این محور که مطالبه مردم منطقه است گامی مهم در راستای توسعه سرولایت برداریم.
رئیس هیات مدیره مجتمع کشت و صنعت پیشروی سرولایت با اشاره به اینکه ارتقای بخش سرولایت را نیز در دستور کار داریم گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده این بخش مستعد را ارتقا دهیم.
ساقی خاطر نشان کرد: امیدواریم با این اتفاقات مهاجرت معکوس داشته باشیم و جوانان و فارغ التحصیلان بومی در همین منطقه مشغول به کار شوند.
وی ادامه داد: روستا به روستا خواهیم رفت و مسائل آن را از نزدیک بررسی می کنیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های هر روستا برای خودش استفاده کنیم.