شائبه مهندسی انتخابات با اقدامات محدود کننده صداوسیما
شائبه مهندسی انتخابات با اقدامات محدود کننده صداوسیما
خاتون شرق - اقدام صدا و سیما برای محدودسازی حضور نمایندگان در برنامه‌های تلویزیونی شائبه مهندسی انتخابات را ایجاد می‌کند.

اقدام صدا و سیما برای محدودسازی حضور نمایندگان در برنامه‌های تلویزیونی شائبه مهندسی انتخابات را ایجاد می‌کند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: صدور ابلاغیه محدودسازی حضور نمایندگان در برنامه‌های تلویزیونی توسط صدا و سیما شائبه مهندسی انتخابات را ایجاد و برخلاف بیانات مقام معظم رهبری در راستای افزایش مشارکت است.
حسان ارکانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: بر اساس اطلاعات واصله معاونت سیاسی صدا و سیما درصدد صدور ابلاغیه‌ای برای محدودسازی حضور نمایندگان در تلویزیون است که شائبه مهندسی انتخابات را ایجاد و خلاف بیانات مقام معظم رهبری در راستای افزایش مشارکت محسوب می‌شود، چنانچه این موضوع صحت ندارد رسماً آن را تکذیب کنید در غیر این صورت باید پاسخگو باشید.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعی یک روز در میان برق چاه‌های کشاورزی نیشابور، میانجلگه و زبرخان باعث نابودی کشاورزان شده است، وزارت نیرو چه برنامه‌ای برای جلوگیری از این وضعیت دارد.
وی عنوان کرد: از دولت که برای مقاومت برابر حکم دیوان عدالت اداری علیه رئیس سازمان اداری و استخدامی کلی وقت و انرژی می‌گذارد تقاضا داریم یک صدم این حمایت، همت و انرژی را برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بگذارد.
ارکانی تصریح کرد: به وزارت جهاد کشاورزی تذکر می‌دهم تا در خصوص تسهیل حل مشکل الحاق اراضی ۱۱۰ هکتاری نیشابور به محدوده شهری تسریع کند، همچنین از شورای فرهنگ عمومی برای پیشدستی برگزاری سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور و بزرگداشت فضل‌بن شازان نیشابوری تقدیر کند.

استفاده از ظرفیت‌های جدید اقتصادی از نقاط قوت دولت سیزدهم است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فعال کردن ظرفیت‌های جدید اقتصادی و تبادلات تجاری با کشورهای مختلف و احیای روابط با کشورهایی همچون عربستان سعودی از جمله نقاط قوت دولت سیزدهم است.
احسان ارکانی اظهار کرد: در هشت سال آقای دولت روحانی فضای کشور شرطی شد و همه چیز به مذاکرات خارجی و برجام گره خورده بود و انگار اقتصاد اسیر مذاکراتی بود که انتهایی برای آن متصور نبود. با هر تولید کننده و صنعتگری صحبت می‌کردیم بیان می‌داشتند که معطل نتیجه مذاکرات هستند.
وی ادامه داد: هشت سال کشور درجا زد که این فضا از یک و نیم سال گذشته کمرنگ شده و مردم به ویژه فعالان اقتصادی معطل نیستند که برجام و مذاکره چه می‌شود فهمیدند که خودشان باید جلو روند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: این دولت توانست از ظرفیت‌هایی استفاده کند که فعال نشده بود، نمونه آن عضویت در سازمان شانگهای و استفاده از ظرفیت تبادلات تجاری بانکی مستقیم با کشورهایی همچون چین، روسیه و هند به ویژه ایجاد ارتباط بعد از یک دوره تاریک با کشور عربستان و همچنین حل مشکلات فی‌مابین و احیای روابط با کشورهای عربی است که همه روند نویدبخشی را در حوزه اقتصاد ایجاد می‌کند.
ارکانی ادامه داد: بر این اساس استفاده از ظرفیت‌های جدید اقتصادی در کشورهای اطراف و کشورهایی که در سال‌های گذشته ارتباطی با آن نداشتیم از دیگر نقاط قوت دولت به شمار می‌آید.
نماینده نیشابور همچنین درباره نقاط ضعف دولت سیزدهم تصریح کرد: استفاده از برخی مدیران ناکارآمد در بخش‌های کلیدی باعث شده که مشکلاتی در شهرستان‌ها به وجود بیاید چراکه این افراد توان خدمت‌رسانی و حل مشکلات را ندارند.