رکورد ۶۴ عمل جراحی در نخسین‌روز کاری بخش جدید بیمارستان حکیم
رکورد ۶۴ عمل جراحی در نخسین‌روز کاری بخش جدید بیمارستان حکیم
معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: کلیه بخش های تخصصی جراحی، تروما و حوادث ترافیکی بیمارستان ۲۲ بهمن از ابتدای مهر به بیمارستان حکیم منتقل شده است که به نوعی بزرگترین تحول درمانی تاریخ نیشابور است که در همین راستا در اولین روز این جابه جایی رکورد ۶۴ عمل جراحی و پذیرش ۱۶۳ بیمار ترومایی ثبت شد.

دکتر قاسم مشار موحد در نشست با خبرنگاران درباره دلایل این جا به جایی که صحبت های فراوانی در مورد آن شده بود اظهار کرد: سال هاست به این موضوع که مصدومان حوادث ترافیکی را به بیمارستان حکیم منتقل کنیم فکر می کردیم اما به دلیل عدم‌وجود زیر ساخت های لازم در بیمارستان حکیم این موضوع به تعویق افتاده بود که از دوسال پیش به دنبال تکمیل این تجهیزات بودیم. وی بیان کرد: از طرفی از آنجایی که پیش بینی برخورد با پیک سوم کرونا را داشتیم و در پیک قبلی با تداخل حضور بیماران کرونایی و ترومایی رو به رو شدیم باید ظرفیت تخت های بیماران کرونایی بیمارستان ۲۲ بهمن را افزایش می دادیم. وی ادامه داد: به همین خاطر تجهیزات بخش تروما و حوادث ترافیکی را در اول مهرماه که کاهش تصادفات را داریم به بیمارستان حکیم منتقل کردیم که در اولین روز آغاز به کار آن رکورد ۶۴ عمل و پذیرش۱۶۳ مریض ترومایی را ثبت کرد.
بیان کرد: با این اقدام می توانیم ظرفیت تخت های کرونایی را که هم اکنون ۱۱۴ مورد است تا ۳۰۰ تخت برسانیم، خدمت بهتری به بیماران ترومایی در بیمارستان حکیم بدهیم و از فرصت لازم برای بهسازی اتاق های جراحی بیمارستان ۲۲ بهمن که ۵۰ سال قدمت دارند استفاده کنیم تا پس از این دوره مجددا به چرخه عمل های جراحی برگردند.
مشار موحد اظهار کرد: در دو سال گذشته  ۱۰۰ تخت بستری  جدید به این بیمارستان اضافه شده و تعداد اتاق های عمل این بیمارستان هم اکنون به ۵ اتاق عمل مجهز و سه اتاق عملی اورژانسی رسیده و  بدین ترتیب بیمارستان حکیم که ۹۶ تخت خوابی بود  هم اکنون ۲۶۸ تخت پروانه دار دارد.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه افزایش این تخت ها احتیاج به افزایش امکانات پشتیبانی این بیمارستان نیز داشت افزود: خوشبختانه تاکنون ۸۰ درصد این امکانات محقق شده است و باقی مانده آن نیز به زودی تکمیل خواهد شد.
مشار موحد بیان کرد: در گذشته مجموعا ۸۸ تخت جراحی در بیمارستان های نیشابور بود ولی هم اکنون در بیمارستان حکیم ۱۰۲ تخت بستری جراحی پیش بینی کرده ایم که نشان می دهد دچار کاهش تخت جراحی نشده ایم.

وی ادامه داد: همچنین تعداد آی سی یو های داخلی ما در بیمارستان های ۲۲ بهمن و حکیم  ۹ تخت بوده که با پیگیری های انجام شده هم اکنون به ۲۱ مورد رسیده است.
وی اظهار کرد: تعداد آی سی یو های جراحی ما نیز ۹ مورد بود که فقط در بیمارستان ۲۲ بهمن قرار داشت.
مشار موحد خاطر نشان کرد: یک آی سیوی ۵ تخت جدید در بیمارستان حکیم با تمام‌تجهیزات و امکانات نیز از اول مهر ماه راه اندازی شده است که با ۵ موردی  که از قبل در بخش داخلی داشتیم هم‌اکنون ۱۰ آی سی یو برای بخش جراحی در اختیار داریم و آی سی یو های بیمارستان ۲۲ بهمن نیز در اختیار بیماران داخلی قرار گرفت.
وی در خصوص تبدیل کلینیک بیمارستانی عطار به کلینیک ویژه نیز گفت: یکی از مشکلات ما عدم‌ماندگاری پزشکان پس از گذراندن طرح در نیشابور است، از طرفی چون بیمه ها مدتی طولانی برای پرداخت حق بیمه صرف می‌کنند در این حوزه دچار مشکل بودیم.
مشار موحد ادامه داد: کلینیک ویژه برای اینکه مدیریت مستقل دارد می تواند سریع‌تر با پزشک تسویه حساب کند که این‌موضوع ماندگاری پزشکان را افزایش داده که در همین راستا تا کنون ۶ پزشک متخصص در شهرستان ماندگار شده اند.
وی خاطر نشان کرد: کلینیک ویژه هزینه اضافی بر دوش مردم ندارد و کاملا تعرفه دولتی دارد و درامد پزشکان نیز بیشتر نیست فقط زودتر حق الزحمه خود را دریافت می‌کنند.