روز بزرگداشت حکیم «خیام نیشابوری» جهانی شد
روز بزرگداشت حکیم «خیام نیشابوری» جهانی شد
خاتون شرق - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جهانی شدن رویداد بزرگداشت خیام در جهت توسعه گردشگری نیشابور است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جهانی شدن رویداد بزرگداشت خیام در جهت توسعه گردشگری نیشابور است.
به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی خراسان رضوی دکتر علی اصغر شالبافیان امروز شنبه دهم تیر ماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از آرامگاه حکیم عمر خیام نیشابور با بیان این مطلب افزود: شهر نیشابور ظرفیت‌های جذب گردشگران بین‌المللی را دارد و در راستای توسعه گردشگری این شهرستان با توجه به شخصیت جهانی خیام، بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری نیز به صورت رویدادی جهانی برگزار خواهد شد.
او با اشاره به ثبت بزرگداشت خیام در فهرست رویدادهای بین‌المللی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: ثبت بین‌المللی این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، اقدامی کارشناسی و بر پایه تجمیع شاخص‌ها و کسب نظرات کارشناسی مربوطه است که در شورای ملی ثبت رویدادها انجام شده است.


او با اشاره به ثبت بزرگداشت عطار نیشابوری به عنوان رویدادی ملی اظهار کرد: تعیین سطح رویدادها به برنامه‌هایی که در زمان بزرگداشت برگزار می‌شود بستگی دارد و نوع شرکت کنندگان و تعاملات ملی و بین‌المللی بستگی دارد که قابلیت ارتقای سطح هر رویدادی وجود دارد.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: ثبت این رویداد در تاثیر بسزایی در جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و مسئولان استانی و شهرستان نیشابور باید شرایط و برای استفاده از این فرصت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.
هفته گذشته رویدادهای گردشگری شهرهای نیشابور و تربت‌حیدریه استان خراسان‌رضوی در دومین نشست شورای ثبت رویدادها بررسی و در سامانه ثبت رویدادها به ثبت رسیدند.
همچنین طبق اقدام کارشناسی صورت گرفته سطح برگزاری جشنواره بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری بین‌المللی و سه رویداد بزرگداشت فریدالدین عطار نیشابوری و جشنواره‌های گردشگری زعفران و نیز عقیق و ابریشم تربت حیدریه، ملی اعلام شدند.