رستمی با ۳۷۱رای در مصاف با حسینی برنده انتخابات شد
رستمی با ۳۷۱رای در مصاف با حسینی برنده انتخابات شد
خاتون شرق - نیمه‌شب چهارشنبه ۲۳اسفند ماه ۱۴۰۲ بازشماری آرای صندوق‌های حوزه انتخابیه نیشابور بزرگ به پایان رسید و محمد رستمی با اختلاف ۳۷۱ رای بر سیدعلی حسینی پیروز شد تا پس از یک هفته کش‌وقوس به عنوان نماینده دوم نیشابور از حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ردای وکالت دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر تن کند و بر کرسی بهارستان تکیه بزند.

سعید صفارائی

نیمه‌شب چهارشنبه ۲۳اسفند ماه ۱۴۰۲ بازشماری آرای صندوق‌های حوزه انتخابیه نیشابور بزرگ به پایان رسید و محمد رستمی با اختلاف ۳۷۱ رای بر سیدعلی حسینی پیروز شد تا پس از یک هفته کش‌وقوس به عنوان نماینده دوم نیشابور از حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ردای وکالت دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر تن کند و بر کرسی بهارستان تکیه بزند.

مهدی دونده معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز در مصاحبه با خاتون‌شرق از قطعی شدن نتایج بازشماری آرای حوزه انتخابیه نیشابور خبر داد وگفت: در طی این بازشماری تعداد آرای سیدعلی حسینی از ۴۳هزار و ۴۷۶ رای به ۴۴هزار و ۵۶رای و آرای محمد رستمی از ۴۴هزار و ۱۱۴ به ۴۴هزار و ۴۲۷رای افزایش یافت.

بدین ترتیب محمد رستمی به عنوان نماینده دوم نیشابور پس از سیدیحیی سلیمانی با ۵۱هزار و ۵۷۷رای راهی بهارستان می‌شود.

دونده درباره بازشماری آرای صندوق‌ها خاطرنشان کرد: پس از وصول اعتراض سیدعلی حسینی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نیشابور فرآیند بازشماری آرا با حضور اعضای هیات نظارت و اجرایی آغاز شد.

لازم به ذکر است در این دوره از انتخابات وجود چهار نفر با نام خانوادگی حسینی در بین نامزدها و نحوه شمارش آرای مشترک ایشان مورد اعتراض سیدعلی حسینی که به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی این دوره از انتخابات از او یاد می‌شد قرار گرفت.

مورد دیگر اینکه در حوزه انتخابیه نیشابور تعداد آرای برادران دو قلو با نام‌خانوادگی حسینی در بین نامزدها که اتفاقا یکی از آن ها سیدعلی حسینی نام داشت موجب ایجاد شائبه‌هایی در نتایج سبد رای سیدعلی حسینی نماینده پیشین نیشابور شد و این شائبه‌ها زمانی بیشتر شد که برادر دوقولوی هم‌نام با نماینده پیشین نیشابور حدود چهار هزار رای و دو برابر برادر دو قلوی خود با نام سید محمد حسینی رای آورد و این موضوع شائبه در خصوص نحوه شمارش آرا را تقویت کرد.

سرانجام با ثبت شکایت سید علی حسینی و موافقت هیئت نظارت ابتدا ۱۰ درصد صندوق‌های رای معادل ۴۴ صندوق بازشماری شد و نتایج آرا به نفع سیدعلی حسینی تغییر معناداری پیدا کرد و پس از آن تصمیم براین شد که همه صندوق‌ها بازشماری شود.

در حالی که دوباره احتمالات و گمانه‌زنی‌ها برای پیشی گرفتن سیدعلی حسینی از محمد رستمی قوت گرفته بود اما در روز دوم بازشماری براساس اخبار رسیده هم‌زمان با بازشماری آرای سیدعلی حسینی بازشماری آرای محمد رستمی نیز شروع شد.

از دلایل این تصمیم خبری منتشر نشد و در نهایت و در نتیجه این بازشماری ۵۸۰رای به تعداد آرای سیدعلی حسینی و ۳۱۳رای به تعداد آرای محمد رستمی اضافه شد تا رستمی باز هم گوی سبقت را از یارش در شورای ائتلاف نیروهای انقلابی برباید و او را در رسیدن به کرسی بهارستان ناکام بگذارد اما به نظر می رسد تاثیرگذاری دوقلوها را بر نتیجه انتخابات این دوره مجلس در نیشابور نباید نادیده گرفت، موضوعی که احتمالا در دوره های بعدی مورد توجه برخی افراد برای شکستن آرا و احتمالا کسب امتیازاتی از این طریق قرار گیرد و متولیان امر باید از هم اکنون برای آن تمهیدی بیاندیشند.