دیوار حائل دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه نیشابور برداشته شد
دیوار حائل دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه نیشابور برداشته شد
خاتون شرق - طی توافقی دیوار حائل بین دانشگاه دولتی و دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور با هدف آنچه که رئیس دانشگاه نیشابور ارتقای طرح‌ها و برنامه‌های مشترک بین ۲ دانشگاه ذکر کرد با حضور روسای این دانشگاه‌ها برداشته شد.

دکتر مجید درودی سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور در این برنامه به خبرنگار خاتون‌شرق گفت: هدف از این اقدام استفاده از ظرفیت‌های ۲دانشگاه به صورت اشتراکی برای افزایش بهره‌وری است و در این رابطه راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای در دانشکده فناوری‌های نوین بین‌رشته‌ای و گسترش پژوهش‌های بنیادی بین‌رشته‌ای جدید که می‌تواند به فرآیند بین‌المللی ۲ دانشگاه کمک کند در دستور کار قرار دارد.
دکتر درودی افزود: احداث ساختمان‌های خدماتی، رفاهی و ورزشی مشترک مانند استخر، خوابگاه و کتابخانه برای صرفه‌جویی در منابع می‌تواند الگویی برای دانشگاه‌های بین ۲ وزارتخانه علوم و بهداشت باشد و این اقدام برای نخستین بار در کشور انجام‌ می‌شود و ارتقای این دانشگاه‌ها را نسل سوم و چهارم سرعت می‌بخشد.
دکتر محمدحسین رحمانی‌دوست رئیس دانشگاه نیشابور گفت: این اقدام در راستای پیشبرد تعاملات اصولی و هدفمند و به منظور برداشتن مرزهای دانشگاهی و ارتقای سطح علمی دانشگاه های نیشابور و فعالیت‌های مشترک در حوزه های فرهنگی، علمی و اجتماعی است.
وی افزود: بسیار خرسندم که امروز با دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برای ارتقای برنامه ها و پروژه های مشترک دانشگاهی هم پیمان شدیم و امید است این اقدام مایه خیر و برکت برای نیشابور بزرگ و ارتقای امکانات و تسهیلات علمی و فرهنگی و رفاهی برای دانشجویان شود.
راه اندازی پژوهشکده های فناوری نوین پزشکی و رشته مهندسی داروسازی، احداث دانشکده ها و مراکز مطالعاتی مثل کتابخانه ها، سلف سرویس خوابگاه ها، اشتراک تجهیزات و امکانات فرهنگی، ورزشی به منظور رفاه دانشجویان از جمله برنامه های آتی این دو دانشگاه خواهد بود.
لازم به ذکر است دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حضور در دانشگاه نیشابور از مرزبندی بین دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی انتقاد کرد و‌گفت: چرا باید دانشگاه تهران با دانشگاه علوم پزشکی تهران مرز جدا داشته باشد و چه دلیلی وجود دارد که در آن دانشگاه هم رشته‌های نظیر ریاضی، مدیریت تدریس شود و دانشگاه تهران نیز دقیقا همین رشته‌ها را آموزش دهد و ما امکان استفاده از امکانات یکدیگر را نداشته باشیم. چرا نباید آدرس دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران یکی باشند تا از نظر رتبه علمی جایگاه بالاتری را نیز داشته باشند و ما بتوانیم در مجامع بین‌المللی رتبه‌های بالاتری را کسب کنیم؛ این موارد، مسائلی هستند که نیازمند بررسی‌های جدی است.
پس از این اظهارات وزیر علوم دانشگاه نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با توجه به مجاورت با یکدیگر در قالب تفاهم‌نامه همکاری‌های دو‌جانبه علمی و پژوهشی اقدام به حذف مرزبندی فیزیکی کردند.

  • منبع خبر : خاتون شرق