در مراسم آغاز سال تحصیلی بر خلاف میل باطنی شرکت کردم
در مراسم آغاز سال تحصیلی بر خلاف میل باطنی شرکت کردم
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: آموزش نباید تعطیل شود اما در این شرایط باید به دنبال روش های جایگزین آموزش حضوری باشیم و امروز در مراسم امروز بازگشایی مدارس بر خلاف میل باطنی خود شرکت کردم.

محسن عظیمی نژاد در نشست با اصحاب رسانه افزود: چون در دهه اول محرم بودیم و عزاداری ها و مسافرت داشتیم اگر ۲۵ ماه محرم مدارس بازگشایی می شد تا وضعیت کرونا را بدانیم در چه وضعیتی است شرایط بهتر بود.‌وی ادامه داد: پس از آنکه شرایط شیوع کرونا را می دیدیم مدارس یک‌هفته بازگشایی می شد و یک‌هفته تعطیل تا وضعیت را مجددرصد کنیم و آرام‌ آرام مدارس را در بازه زمانی بیشتری باز کنیم.


وی خاطر نشان کرد: باید قبول کرد امکان رعایت نکات بهداشتی در مدارس به خصوص ابتدایی میسر نیست و آیا آموزش پرورش می تواند هر روز ضدعفونی صحیح را انجام دهیم؟

عظیمی نژاد تصریح کرد: در کشور ۲۴۱۱۱ نفر زیر ۱۸ سال مبتلا به کرونا داشته ایم که نفر ۲۴۱ از آن ها فوت کرده اند در صورتی که مدارس تعطیل و تجمعی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه در ۵ روز دوم‌ محرم رعایت پروتکل ها کمتر شد افزود: در بازدیدهای صورت گرفته ۶۷/۷ درصد هیئت ها و مساجد پروتکل های بهداشتی را خوب، ۳۶/۶ درصد به صورت متوسط و ۵/۸ درصد ضعیف رعایت کردند.

وی خاطر نشان کرد: با اضافه شدن فوت شدگان خارج از بیمارستان در مرداد ماه به آمارها تعداد فوتی ها در نیشابور به ۴۶۶ نفر رسیده است.